SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Angora” i “Newsweek” zyskują - ranking najlepszych tygodników w Polsce

“Angora” i “Newsweek” to jedyne tygodniki, które zanotowały wzrosty czytelnictwa w czołowej dziesiątce tytułów. Liderem zestawienia jest bez zmian “Tele Tydzień”. Natomiast wśród dwutygodników “Pani Domu” wyprzedziła “Przyjaciółkę”.

Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w okresie od sierpnia 2011 roku do stycznia 2012 roku po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,76 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,31 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 17,98 proc. respondentów (spadek o 1,10 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,51 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,98 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,73 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,13 pkt. proc.
 
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,91 proc. czytelników, więcej o 0,14 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,72 proc. do 6,71 proc. Dało mu to jednak awans z pozycji 8. na miejsce 7. i pozwoliło wyprzedzić “Politykę” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) - jej poziom czytelnictwa spadł bowiem z 6,97 proc. do 6,41 proc.
  

Wirtualnemedia.pl Sierpień 2011 – styczeń 2012 Sierpień 2010 – styczeń 2011
PBC
Tytuł Procent respondentów
Tele Tydzień 31,76% 34,07%
Życie na Gorąco 17,98% 19,08%
Chwila dla Ciebie 14,51% 14,98%
Angora 11,73% 11,60%
Newsweek 8,91% 8,77%
Auto Świat 6,86% 7,24%
Wprost 6,71% 6,72%
Polityka 6,41% 6,97%
To i Owo 5,52% 7,20%
Twoje Imperium 5,45% 5,91%
Na Żywo 4,68% 5,33%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 3,92% 4,30%
Gość Niedzielny 3,77% 4,05%
Takie jest Życie 3,62% 3,80%
Teleprogramy 3,55% 4,12%
Super TV 3,13% 3,36%
Rewia 3,11% 3,31%
Motor 3,06% 3,08%
Przekrój 2,95% 3,40%
Uważam Rze inaczej pisane 2,84% -
Świat i Ludzie 2,28% 2,38%
Bella Relaks 1,62% 1,40%
Imperium TV 1,53% 1,40%
Tele Max 1,44% 1,85%
Forum 1,31% 1,46%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,24% 1,15%
Tygodnik Ostrołęcki 0,75% 0,62%
Tygodnik Siedlecki 0,75% 0,67%
Przewodnik Katolicki 0,60% 0,63%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,59% 0,58%
Gazeta Regionalna 0,54% -
Panorama Leszczyńska 0,46% 0,50%
Jarmark 0,46% 0,56%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,42% 0,47%
City (tygodnik bezpłatny) 0,41% 0,49%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,23% 0,24%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) 0,06% 0,05%


 

Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br., czyli poradnikową “Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 15,90 proc. respondentów, czyli o 0,02 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Pozwoliło jej to awansować z miejsca drugiego na pierwsze.

Wydawana także przez Edipresse “Przyjaciółka” spadła z pozycji pierwszej na drugą, notując spadek czytelnictwa z 17,33 proc. do 15,48 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 0,54 pkt. proc. i wyniosło 14,93 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 0,07 pkt. proc. do 10,62 proc.

Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce piąte miejsce, a czytało ją 9,39 proc. respondentów. Była druga wśród pism people.

Wirtualnemedia.pl Sierpień 2011 – styczeń 2012 Sierpień 2010 – styczeń 2011
PBC
Tytuł Procent respondentów
Pani Domu 15,90% 15,88%
Przyjaciółka 15,48% 17,33%
Tina 14,93% 15,47%
Viva 10,62% 10,69%
Gala 9,39% -
Z Życia Wzięte 8,92% 9,48%
Party Życie Gwiazd 7,06% 6,56%
Komputer Świat 5,65% 6,39%
Tele Świat 5,50% 5,81%
Show Magazyn o Gwiazdach 4,04% 3,81%
Świat Seriali 3,48% 3,90%
Takie jest Życie 3,48% -
Bravo 3,19% 3,88%
Sukcesy i Porażki 3,09% 3,21%
Bravo Sport 2,21% 2,66%
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks) 1,33% -
TV 14 1,22% 1,23%
Monitor Księgowego 0,47% 0,52%


  
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2010 do stycznia 2011 roku na losowej próbie 24 272 przypadków i w okresie od sierpnia 2011 do stycznia 2012 roku na losowej próbie 24 245 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego. 

Dołącz do dyskusji: “Angora” i “Newsweek” zyskują - ranking najlepszych tygodników w Polsce

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
anty
miesiąc temu to samo pokazywaliście!
0 0
odpowiedź
User
Surykatka
jak to możliwe że np. Przekrój ma wyższe czytelnictwo od Uważam Rze, skoro sprzedaje się 5 razy gorzej, albo że Polityka, Newsweek, Wprost mają 3 większe czytelnictwo od Uważam Rze i Gościa Niedzielnego, skoro sprzedają sie gorej. Ten ranking to ściema a liczby w nim są z sufitu :(
0 0
odpowiedź
User
hahaha
No takie badania to ja rozumiem.... w pełni popieram. 3x mniej ludzi kupuje PRZEKRÓJ niż URZ, ale już czytelnictwo jest wyższe. Pewnie studenci robią zrzutę i kupują po czterech i czytają! NIESAMOWITE!!!!!
0 0
odpowiedź