SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Aplikacja PKO Banku Polskiego ma już 5 milionów aktywnych użytkowników

Bank PKO BP podał, że liczba użytkowników jego aplikacji mobilnej IKO przekroczyła właśnie 5 milionów. Użytkownicy wykonali w niej dotychczas 544 miliony transakcji na łączną kwotę 152 miliardów złotych.

Aplikacja IKO została uruchomiona w marcu 2013 roku. Jak podał w środę PKO Bank Polski, użytkownicy logowali się do niej 2,6 miliarda razy, wykonali 544 miliony transakcji na łączną kwotę 152 miliardów złotych.

Liczba aktywnych użytkowników aplikacji banku PKO przekroczyła 5 milionów. Według prognoz banku, do końca tego roku liczba ta wzrośnie do 5,2 mln, a liczba wykonanych transakcji do 287,4 mln.

W ciągu tygodnia aplikacja IKO ma średnio 2,7 mln unikalnych użytkowników. Tylko na mobile (bez logowania się do serwisu transakcyjnego na desktopie) korzysta z IKO 2,1 mln klientów PKO BP.

Płatności mobilne w IKO coraz popularniejsze  

Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo średnio wykonują w IKO co sekundę 3 płatności mobilne w internecie, co minutę – 216 przelewów, co godzinę – 138 tysięcy logowań, codziennie – 10,9 milionów tapnięć.

- IKO pokazuje jak bardzo PKO Bank Polski rozwinął się technologicznie w ostatnich latach. 5 milionów aktywnych aplikacji to dowód, że nasza cyfrowa ewolucja podoba się klientom, którzy stawiają na mobilną bankowość. Chętnie korzystają z nowych funkcji jakie im dostarczamy w ramach IKO; ostatnio na przykład z Asystenta głosowego i zakładania konta „na selfie”. Digitalizacja, automatyzacja, używanie narzędzi sztucznej inteligencji, na skutek zmian wywołanych pandemią, jeszcze bardziej zyskały teraz na znaczeniu. Usługi jakie oferujemy i rozwijamy w aplikacji IKO to jeden z najważniejszych elementów cyfrowego banku przyszłości, który tworzymy - podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego.

Coraz popularniejszą formą wykonywania przelewów są również polecenia głosowe - z tej metody, znanej jako Asystent głosowy, użytkownicy IKO korzystali już 200 tys. razy i wykonali przelewy na 1,5 miliona złotych.


- Aplikacja IKO stale się rozwija zarówno pod względem skali, ale też i jakości. Daje użytkownikom coraz to nowe możliwości. Idzie też za tym rekordowa liczba i wartość transakcji wykonywanych w kanale mobilnym. Bankowanie w smartfonie jest coraz bardziej popularne, bo to narzędzie dla klientów najwygodniejsze i dostępne od ręki. To już nie jest nowy trend czy moda, ale codzienne, standardowe zachowanie milionów klientów banków. Jesteśmy liderami mobilnej bankowości i na tej „piątce” na pewno nie poprzestaniemy - komentuje Michał Macierzyński, dyrektor departamentu usług cyfrowych PKO BP.

Zysk netto grupy Banku PKO w pierwszym kwartale 2020 r. wyniósł 503 mln zł i był o 41,6 proc. niższy niż przed rokiem. Wedle PKO na spadek wyniku wpływ miało przede wszystkim pogorszenie sytuacji w otoczeniu gospodarczym wywołane epidemią SARS-CoV-2, co wymusiło utworzenie odpisów w kwocie 228 mln zł. "Na wyniki grupy wpływ miał także, pośrednio związany z pandemią, odpis w wysokości 90 mln zł z tytułu utraty wartości akcji Banku Pocztowego" - ogłoszono.

Dołącz do dyskusji: Aplikacja PKO Banku Polskiego ma już 5 milionów aktywnych użytkowników

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mAT
Czy to znaczy, że PKO BP ma blisko 20% rynku usług bankowych w Polsce? W tę ordynarną i nachalną propagandę nie uwierzę. A tak w ogóle to do dziś się zwijam ze śmiechu jak pracownik PKO z Puławskiej w Warszawie próbował mojej teściowej nie wiadomo po co (bo ona przelewu w życiu przez net nie zrobiła) wcisnąć tę aplikację w telefon i dziwił się biedaczek, że ta nie działa. Bo teściowa internet w telefonie ma tylko w domu i przez WIFI i to gościa z obsługi przerosło.
0 0
odpowiedź
User
qwert
Czy to znaczy, że PKO BP ma blisko 20% rynku usług bankowych w Polsce? W tę ordynarną i nachalną propagandę nie uwierzę. A tak w ogóle to do dziś się zwijam ze śmiechu jak pracownik PKO z Puławskiej w Warszawie próbował mojej teściowej nie wiadomo po co (bo ona przelewu w życiu przez net nie zrobiła) wcisnąć tę aplikację w telefon i dziwił się biedaczek, że ta nie działa. Bo teściowa internet w telefonie ma tylko w domu i przez WIFI i to gościa z obsługi przerosło.


Dokładnie tak to działa! Instalują tę aplikację emerytom, jak tylko zobaczą u nich smartfona, a później chwalą się, że mają 5 milionów użytkowników, choć część z nich nigdy z tej aplikacji nie skorzysta, choć ma ją podpiętą do systemu bankowego - znaczy jest aktywna.
0 0
odpowiedź