SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Barbara Sołtysińska: Instagram Stories to świetne posunięcie i poważna alternatywa dla Snapchata

- Instagram Stories wzbudziło wiele kontrowersji ze względu na fakt, że zostało skopiowane bezpośrednio od konkurencyjnego Snapchata. Ale to potężne narzędzie marketingowe, nowa możliwość angażowania fanów i poważna konkurencja dla Snapchata - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Barbara Sołtysińska, szefowa indaHash.

Barbara Sołtysińska Barbara Sołtysińska

Wiele osób przypomina wcześniejsze nieudane aplikacje Instagramu, takie jak Poke, Slingshot czy Bolt, wróżąc tym samym funkcją Instagram Stories szybką klęskę. Jako indaHash - globalna platforma do automatyzacji współpracy z influencerami - jesteśmy jednak innego zdania.

Skąd ten pomysł?
To, że Facebook i należący do niego Instagram od dawna szukają sposobów na zatrzymanie młodszych użytkowników uciekających do Snapchata - jest dość oczywiste. Przy całym zachwycie nad Snapchatem i jego dynamiką wzrostu nie należy jednak zapominać, że Instagram nie tylko nadal jest kilkukrotnie większy od Snapchata, ale również rośnie z podobną dynamiką.

Dodatkowo jest najbardziej angażującym ze wszystkich mediów społecznościowych. Liczba interakcji (lajków i komentarzy) jest kilkukrotnie większa niż w innych mediach.

Choć w tym wypadku to nie Instagram jest innowatorem, to z pewnością świetnie wpisuje się w trend “tu i teraz”, “real time” - udostępniania chwilowych, efemerycznych przeżyć. Dostarcza też prostsze (bo bardziej intuicyjne) rozwiązanie, które to umożliwia. Tego marki przeoczyć nie mogą.

Jak zareagowała branża?
Dla większości marketerów Snapchat to wciąż czarna magia i problematyczne narzędzie, którego muszą się uczyć. Facebook, YouTube czy Instagram to bardziej przyjazne środowiska - są zdecydowanie bardziej “marketer-friendly”.

Wiele marek chce przy współpracy z nami przetestować Instagram Stories i bezpośrednio porównać efekty z działaniami prowadzonymi na Snapchacie.

Instagram, uruchamiając Stories, wygenerował też olbrzymi buzz na temat nowej aplikacji - to z pewnością zachęca marketerów do przetestowania nowego rozwiązania.

Świadczą o tym wypowiedzi tych, z którymi współpracujemy: - Jesteśmy dość podekscytowani możliwościami, jakie daje nam Instagram w komunikacji z młodą grupą docelową - mówi Michael Brinstock odpowiedzialny za Young Adults Marketing w Deutsche Bahn Mobility Logictis AG. - Po dwóch bardzo udanych kampaniach przeprowadzonych z influencerami w ramach indaHash jesteśmy ciekawi możliwości następnych akcji z wykorzystaniem nowego formatu Instagram Stories - dodaje Brinstock.

Jak zmonetyzować Instagram Stories?
Chociaż Instagram Stories dopiero pojawiły się na Instagramie w indaHash rozpoczęliśmy już monetyzację nowego rozwiązania i od razu zaoferowaliśmy markom tworzenie Stories z udziałem digital influencerów.

Ze względu na bardzo duże współczynniki zaangażowania followersów na Instagramie indaHash od początku koncentrował się na monetyzacji właśnie tej platformy. To zaangażowanie jest równie wysokie w przypadku treści powstałych na zlecenie marek.

Kampanie z tzw. mid-tier influencerami na instagramie cechują się niesamowitą kreatywnością ze strony influencerów. Ich zdjęcia i wideo przygotowane dla marek są oryginalne, natywne i wiarygodne - dzięki czemu (np. po udostępnieniu zdjęcia przez markę na swoim profilu) osiągają nawet dziesięciokrotnie wyższe zaangażowanie followersów niż zdjęcia opublikowane przez markę.

Stories są jeszcze bardziej autentyczne, dają też influencerom więcej możliwości na kreatywne wykazanie się. Jak twierdzi Marcin Popławski, Digital Communication Manager Winiary: - Komunikacja na Instagramie poprzez influencerów przede wszystkim buduje wiarygodność i wpisuje się naturalnie w kontekst tego medium. Insta Stories, jeżeli się przyjmą, jeszcze wzmocnią te korzyści.

Marki otrzymują też prawa do przygotowanych przez influencerów treści i mogą je wykorzystywać na swoich profilach social media, reklamach online, filmach i kreacjach digitalowych oraz - od teraz - tworząc własne Stories zbudowane z contentu wygenerowanego przez digital influencerów.

Niektórzy nasi klienci stworzyli już własne Stories złożone z materiałów wygenerowanych przez influencerów indaHash. To dla nich nowy kontekst komunikacji z konsumentem, autentyczna i unikatowa forma bazująca na wizerunku wielu influencerów i dostarczanych przez nich oryginalnych treści. To jedna z najbardziej natywnych form komunikacji marketingowej.

Korzyści dla marek
Marki które korzystają z automatyzacji współpracy z digital influencerami twierdzą, że Stories to olbrzymi potencjał w kwestii content marketingu i kontekstowym pozycjonowaniu marki. Umożliwia zdecydowane skrócenie dystansu pomiędzy marką a konsumentem. Treści dodawane spontanicznie i z dużo większą częstotliwością są autentyczne, a to właśnie tej autentyczności oczekują odbiorcy. Dzięki temu wzrasta wiarygodność komunikacji i zaufanie do marki.

Komunikacja w czasie rzeczywistym wspiera autentyczność przekazu, pozwala influencerom być jeszcze bliżej swoich fanów, a markom bliżej konsumentów - tłumaczy Aneta Jarosz, Mediacom Beyond Advertising Manager. - Funkcja Instagram Stories ma potencjał poszerzenia grupy docelowej odbiorców tego typu treści o nowe segmenty, co byłoby cenną wartością dla marketerów - dodaje Jarosz.

Kto wygra tę walkę?
Instagram Stories ma potencjał do odebrania wielu użytkowników Snapchatowi. Funkcjonalność jest prosta i intuicyjna. Każdy z branży digitalowej po szybkim “przeklikaniu” bez trudu zrozumie, jak to działa i sam rozpozna korzyści z tego typu komunikacji.

Możliwe że Instagram, który kojarzony jest głównie ze zdjęciami, będzie mógł w ten sposób zbudować silną pozycję również w obszarze wideo. Generując do tego kilkukrotnie wyższe zaangażowanie użytkowników niż Facebook, Twitter czy YouTube, może też sięgnąć po inne budżety przeznaczane na digital.

Wygląda na to że Snapchat, który od dłuższego czasu mocno pracuje nad monetyzacją swojego rozwiązania, będzie musiał wrócić do opracowania wyróżników swojego produktu, by zatrzymać użytkowników i podążających za nimi marketerów.

Dołącz do dyskusji: Barbara Sołtysińska: Instagram Stories to świetne posunięcie i poważna alternatywa dla Snapchata

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janek
Wszystko wskazuje na to ze Instagram wygra walke...
0 0
odpowiedź