BBC w sieci zajmuje Brytyjczykom 30 razy mniej czasu niż Google i Facebook
Spędzany przez Brytyjczyków czas w sieci został zdominowany przez Google i Facebooka - wynika z raportu Ofcom, brytyjskiego regulatora rynku medialnego.
W 2020 roku statystyczny Brytyjczyk spędzał online średnio 3 godziny i 37 minut dziennie. To o 9 minut więcej niż w roku 2019 oraz o 40 minut więcej niż w roku 2017.
Witryny należące do Google, w tym YouTube, przyciągały przeciętnego brytyjskiego internautę przez średnio 55 minut dziennie, a należące do Facebooka, w tym Instagram i Whatsapp - przez średnio 30 minut dziennie.
Tymczasem na stronach należących do BBC (w tym iPlayer), najwyżej sklasyfikowanego spośród wydawców newsowych, przeciętny brytyjski użytkownik spędzał dziennie średnio jedynie 3 minuty. W tej grupie wynik na poziomie minimum 1 minuty zanotowały jeszcze tylko Sky (2 minuty), Reach (2), Mail Online (1) oraz News UK (1).
Natomiast za Google i Facebookiem znalazły się witryny należące do Spotify (średnio 6 minut dziennie), Netfliksa (6), Bytedance (właściciel TikToka, 5), Microsoftu (4), Amazona (4) oraz Verizon Media (3). Średnio 2 minuty dziennie Brytyjczycy spędzali na stronach Twittera, Snapchata, Apple i eBay.
Dołącz do dyskusji: BBC w sieci zajmuje Brytyjczykom 30 razy mniej czasu niż Google i Facebook