Blogspot liderem platform blogowych, mocno w dół serwisy Gazeta.pl, Onetu i Wirtualnej Polski
Należący do Google’a Blogspot.com pozostaje zdecydowanie najpopularniejszą platformą blogową w polskim internecie. W skali roku duże spadki odwiedzalności zanotowały Blox.pl, Blog.pl, Blog.onet.pl, Bloog.pl i Photoblog.pl, a spory wzrost osiągnęły Blogger.com i Salon24.pl.
W grudniu ub.r. strony działające w domenie Blogspot.com odwiedziło 8 mln polskich internautów (realnych użytkowników), czyli 32,75 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Blogspot, należący do Google’a, jest zdecydowanie najpopularniejszą platformą blogową - zajmujące kolejne miejsca Blox.pl (Grupa Gazeta.pl) i Wordpress.com miały ponad dwa razy mniej odwiedzających, a Blog.pl (Grupa Onet.pl) - cztery razy mniej.
Blox.pl przy 3,03 mln realnych użytkowników zanotował 18,3 mln odsłon oraz 5 minut i 33 sekundy średniego czasu korzystania przez użytkownika. Natomiast Photoblog.pl odwiedziło tylko 329,6 tys. użytkowników, za to wykonali oni 15,63 mln odsłon (co daje 47,4 odsłony na każdego - wobec 6 na Blox.pl, 6,1 na Blog.pl i 26,4 na Bloog.pl), a każdy spędził na stronie średnio 21:49 minuty. Wyższy wskaźnik przeciętnego czasu korzystania osiągnął tylko Salon24.pl (33:46 minuty), natomiast w przypadku innych polskich stron było to od 3 do 6 minut.
W zestawieniu znalazły się dwa serwisy Grupy Onet, z których popularniejszy jest Blog.pl - miał w grudniu 1,99 mln użytkowników, 12,24 mln odsłon i 6:07 minuty średniego czasu korzystania, podczas gdy Blog.onet.pl zanotował 1,4 mln użytkowników, 7,21 mln odsłon i 4:53 minuty średniego czasu korzystania. Natomiast wśród witryn należących do Google’a Blogspot.com ma kilkakrotnie więcej użytkowników niż Blogger.com.
W rankingu jest sześć polskich witryn oraz cztery zagraniczne. Te ostatnie nie są w Megapanelu objęte audytem site-centric, dlatego nie ma ich statystyk dotyczących odsłon i czasu korzystania.
Serwisy blogowe w grudniu 2015 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
blogspot.com |
8 000 985 |
- |
- |
- |
32,75% |
blox.pl |
3 031 597 |
18 302 275 |
5 296 228 |
00:05:33 |
12,41% |
wordpress.com |
2 895 917 |
- |
- |
- |
11,86% |
blog.pl |
1 990 724 |
12 243 119 |
3 460 845 |
00:06:07 |
8,15% |
blog.onet.pl |
1 397 931 |
7 207 467 |
3 052 224 |
00:04:53 |
5,72% |
blogger.com |
1 250 674 |
- |
- |
- |
5,12% |
tumblr.com |
1 241 927 |
- |
- |
- |
5,08% |
bloog.pl |
944 440 |
3 898 816 |
1 163 935 |
00:03:16 |
3,87% |
photoblog.pl |
329 563 |
15 633 086 |
6 490 602 |
00:21:49 |
1,35% |
salon24.pl |
278 674 |
7 363 808 |
1 110 035 |
00:33:46 |
1,14% |
W skali roku zasięg proc. Blogspot.com zwiększył się z 31,73 proc. do 32,75 proc., czyli o 3,2 proc. Wordpress.com zyskał pod tym względem 0,9 proc., a Blogger.com - aż 160,5 proc. (zasięg serwisu wzrósł z 1,9 proc. do 5,12 proc.).
Spore spadki zanotowały natomiast polskie serwisy należące do dużych wydawców. Blox.pl miał w grudniu ub.r. o 15,5 proc. mniejszy zasięg i o 3,7 mln odsłon (czyli 16,8 proc.) mniej niż rok wcześniej. Blog.pl stracił 28,8 proc. zasięgu i 7,09 mln odsłon (36,7 proc. w dół), Blog.onet.pl - 40,2 proc. zasięgu i 14,6 mln odsłon (66,9 proc. w dół), a Bloog.pl (wchodzący w skład Grupy Wirtualna Polska) - 30,3 proc. zasięgu i 2,09 mln odsłon (34,9 proc. w dół).
Z kolei Photoblog.pl zanotował spadek aż o 49,2 proc. zasięgu i 21,69 mln odsłon (czyli 58,1 proc.). Za to Salon24.pl zyskał 12,9 proc. zasięgu, a liczba jego odsłon wzrosła o 1,53 mln (czyli 26,2 proc.).
We wszystkich polskich serwisach zmalał średni czas spędzany przez użytkowników. Zdecydowanie największy spadek zanotował pod tym względem Photoblog.pl - o 21:32 minuty, czyli 49,7 proc.
Dołącz do dyskusji: Blogspot liderem platform blogowych, mocno w dół serwisy Gazeta.pl, Onetu i Wirtualnej Polski