SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cena akcji BoomBita niższa o 47 proc. od maksymalnej, ATM Grupa nie sprzedaje

Po zapisach od potencjalnych inwestorów cenę emisyjną produkującej gry mobilne spółki BoomBit ustalono na 19 zł, wobec 35,5 zł ceny maksymalnie. Firma pozyska do 35,2 mln zł ze sprzedaży 1,85 mln swoich walorów, z których 701,5 tys. trafi do akcjonariuszy indywidualnych. Na sprzedaż akcji spółki nie zdecydowała się ATM Grupa.

W ramach pierwszej oferty publicznej BoomBit wystawił na sprzedaż 1,52 mln swoich dotychczasowych akcji i 1,3 mln nowych. Maksymalna cena waloru miała wynieść 35,5 zł. Od 9 do 16 kwietnia przyjmowane będą zapisy na akcje i wpłaty od inwestorów indywidualnych, a od 9 do 17 kwietnia zaplanowano budowę księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych.

W środę po południu firma poinformowała, że pozyskała deklaracje kupna jej akcji po 19 zł - wszystkich z nowej emisji oraz 550 tys. oferowanych przez jej dotychczasowych akcjonariuszy. Tym samym wartość oferty może wynieść do 35,2 mln (z czego 24,7 mln zł przypadnie na nowe walory), a kapitalizacja spółki przy wejściu na warszawską giełdę - ok. 255 mln zł.

Spośród obecnych akcjonariuszy BoomBita walory zdecydowali się sprzedać spółka We Are One (275 tys.) oraz prezes spółki Marcin Olejarz i przewodnicząca jej rady nadzorczej Karolina Szablewska-Olejarz (po 137,5 tys.). Wszyscy dotychczasowi akcjonariusze objęci są 12-miesięcznym zakazem sprzedaży akcji. Ogółem We Are One oferowała inwestorom 460 tys. walorów, a Olejarz i Szablewska-Olejarz - po 230 tys.

Na sprzedaż wystawiono też 600 tys. akcji należących do ATM Grupy. Spółka ta w komunikacie giełdowym poinformowała, że nie zdecydowała się ich zbyć, nie podała przyczyny.

W transzy dla inwestorów indywidualnych znajdzie się 701,5 tys. walorów z nowej emisji BoomBita, a poziom redukcji zapisów od tych akcjonariuszy wyniesie do 59 proc. Inwestorzy instytucjonalni kupią 1,15 mln akcji - pozostałą część akcji nowej emisji oraz walory sprzedawane przez obecnych akcjonariuszy.

BoomBit zainwestuje w marketing swoich gier

- Dzięki dużemu zainteresowaniu ofertą pozyskamy środki, które umożliwią nam rozwój i realizację wszystkich naszych planów prezentowanych w trakcie trwania IPO. Popyt ze strony inwestorów indywidualnych przerósł nasze oczekiwania - pozwoliłby na pokrycie całej emisji nowych akcji po cenie maksymalnej, czyli 35,50 zł za akcję. Jesteśmy bardzo wdzięczni za ich zaufanie. Ze względu na fakt, iż zależy nam na odpowiednio zbalansowanej strukturze akcjonariatu, w wyniku rozmów z inwestorami instytucjonalnymi podjęliśmy decyzję o ustaleniu ceny emisyjnej na poziomie 19 zł za akcję - komentuje Marcin Olejarz.

W prospekcie emisyjnym spółka zapowiadała, że ponad 85 proc. środków od inwestorów wyda na działania marketingowe swoich gier: zarówno obecnych (m.in. „Tanks A Lot!”, „Darts Club” i „Tiny Gladiators 2”), jak i nowych, natomiast pozostałą część na rozwój nowych gier (m.in. „Archery Club”, „Sniper Shooter”, „Shooting Club”, „Mighty Heroes”) oraz silnika technologicznego.

- IPO BoomBit było pierwszą ofertą publiczną akcji po długiej przerwie. Rynek pozostaje wymagający, a pozytywne nastroje inwestorów indywidualnych nie przekładają się na napływy do funduszy - zauważa Marcin Olejarz. - Jako dotychczasowi akcjonariusze zdecydowaliśmy się na sprzedaż jedynie części istniejących akcji, które chcieliśmy uplasować przy okazji emisji. Wierzymy, że w kolejnych kwartałach osiągane przez nas wyniki pozwolą na zdobycie jeszcze większego zaufania inwestorów i pokazania pełnego potencjału Spółki, co istotnie przełoży się na wzrost jej wartości - dodaje.

15 gier w przygotowywaniu

BoomBit tworzy gry mobilne na platformy iOS, Android i Nintendo Switch. Są one wydawane na rynkach międzynarodowych w modelu freemium (darmowe, ale z odpłatnymi opcjami dodatkowymi. Od 2010 roku spółka wyprodukowała ponad 800 gier, które zostały ściągnięte łącznie ponad 550 mln razy.

Obecnie BoomBit pracuje nad 15 nowymi grami. W marcu br. udostępniła „Tri Peaks Solitaire”, a w najbliższych miesiącach planowane są premiery m.in. gier „Idle Coffee Corp” (w maju), „Cooking Festival” (w czerwcu) i „Archery Club” (w lipcu). Ponadto spółka chce w br. wydać 5 gier zewnętrznych twórców, a w 2020 roku - ponad 10.

W pierwszej połowie ub.r. BoomBit osiągnął 20,96 mln zł wpływów sprzedażowych i 8,47 mln zł zysku netto, wobec 7,05 mln zł wpływów i 2,68 mln zł zysku rok wcześniej. Wydatki inwestycyjne spółki (CAPEX) zwiększyły się z 5,43 mln zł w pierwszej połowie 2017 roku do 6,77 mln zł rok później.

Dołącz do dyskusji: Cena akcji BoomBita niższa o 47 proc. od maksymalnej, ATM Grupa nie sprzedaje

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl