SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Branża odzieżowo-tekstylna kampanią zachęca do podjęcia w niej pracy

Komisja Europejska, Dyrekcja Generalna ds. Rynku Wewnętrznego, Przemysłu, Przedsiębiorczości i MŚP (DG GROW) oraz Agencja Wykonawcza ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (EASME) prowadzą wspólną kampanię. Zachęcają w niej do pracy w sektorze tekstylnym, odzieżowym, skórzanym i obuwniczym (TCLF).

Celem kampanii finansowanej przez Komisję Europejską „Plan współpracy sektorowej w zakresie umiejętności. Rozwój kariery w sektorze tekstylnym/odzieżowym/skórzanym/obuwniczym” jest promowanie wśród osób poszukujących pracy (szczególnie młodych, do 30. roku życia)  zatrudnienia w przemyśle TCLF (tekstylnym, odzieżowym, skórzanym i obuwniczym).

Kampania Komisji Europejskiej, Dyrekcji Generalnej ds. Rynku Wewnętrznego, Przemysłu, Przedsiębiorczości i MŚP (DG GROW) oraz Agencji Wykonawczej ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (EASME)  to seria wizyt, spotkań i dni otwartych w szkołach ogólnokształcących, zawodowych, firmach i stowarzyszeniach TCLF w krajach UE.

Grupa ekspertów pochodzących z każdego państwa członkowskiego odwiedzi szkoły i instytucje szkoleniowe, by zaprezentować sektor i odpowiedzieć na wszystkie pytania studentów oraz uczniów.

Znaczenie sektora TCLF w gospodarce

Sektor odzieżowo-tekstylny ma kluczowe znaczenie dla rozwoju innych dziedzin gospodarki, takich jak: budownictwo, rolnictwo, transport i drogownictwo oraz medycyna – jest też istotny dla zapewnienia bezpieczeństwa służb specjalnych i obronności kraju.

Szacuje się, że roczny obrót w Europie w TCLF wynosi ponad 200 mld euro, a około 225 tys. firm zatrudnia 2,2 miliona pracowników – z czego dwie trzecie to kobiety.

Polska zajmuje 8. miejsce pod względem produkcji odzieżowej na tle 28 państw UE – w 2018 r. polska produkcja osiągnęła poziom 22,1 mld zł, czyli o 5,6% więcej wobec roku poprzedniego. Wzrosły też nakłady na inwestycje: w branży tekstylnej o 11% i wyniosły 500 mln zł, a odzieżowej aż o 34% - do 100 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Branża odzieżowo-tekstylna kampanią zachęca do podjęcia w niej pracy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl