Brytyjski rząd chce rozszerzyć zakaz reklam alkoholu
Brytyjski rząd rozważa wprowadzenie zakazu telewizyjnej emisji reklam alkoholu przed godziną 18.
Ministrowie zastanawiają się nad dalszymi ograniczeniami w ramach raportu na temat cen, promocji oraz szkodliwości alkoholu, który ma zostać opublikowany w lecie - informuje serwis Brand Republic.
Zdaniem pełniącego funkcję Children's Secretary Eda Ballsa, między godziną 16 a 18 w brytyjskiej telewizji emitowana jest podwyższona liczba reklam alkoholu. "Często jest to czas, w którym matki, a także dzieci oglądają telewizję" - stwierdził.
W tym tygodniu brytyjski rząd opublikował strategiczny dokument, w którym czytamy, że starannie rozważy on jak nadmierne picie alkoholu wśród młodych ludzi mogłoby zostać zmniejszone poprzez dalsze ograniczenia w zakresie reklam alkoholu.
Według ekspertów, jeśli rząd zdecyduje się na zmiany w tej kwestii, to najprawdopodobniej odbędzie się to poprzez zaostrzenie obecnych przepisów reklamowych zamiast tworzenia zupełnie nowego prawa.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Brytyjski rząd chce rozszerzyć zakaz reklam alkoholu