SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Producent Budweisera rezygnuje ze sponsorowania Super Bowl

Koncern AB InBev, producent takich piw, jak Budweiser, Bud Light i Michelob Ultra poinformował, że od 2023 roku nie będzie już sponsorem finału rozgrywek amerykańskiego futbolu Super Bowl. Firma była jego sponsorem od 1989 roku.

AB InBev jest wyłącznym partnerem alkoholowym i sponsorem Super Bowl od 1989 roku. Firma podpisała w grudniu ub.r. umowę sponsorską z organizatorami rozgrywek ligą NFL o wartości 250 mln dolarów rocznie.

Teraz koncern poinformował, że nie przedłuży wyłącznej umowy sponsorskiej z NFL od 2023 roku. Oznacza to, że konkurenci AB InBev, tacy jak Heineken i Molson Coors, po raz pierwszy od 35 lat będą mogli swobodnie wyświetlać ogólnokrajowe reklamy podczas Super Bowl.

AB InBev i NFL odnowiły współpracę w grudniu 2021 r. Koncern mógł już promować jedynie piwa, bo stracił kontrolę nad prawami do reklam mocnego alkoholu w czerwcu ub.r., kiedy Diageo zostało pierwszym w historii oficjalnym sponsorem alkoholi w NFL, podpisując kontrakt o wartości 30 mln dolarów rocznie.

W marcu ogłoszono również, że marka Bud Light będzie obecna na wszystkich głównych imprezach NFL poza sezonem, m.in. jako sponsor NFL Draft 2022, który odbył się w kwietniu.

AB InBev poinformował, że decyzja o wycofaniu się z udziału w Super Bowl umożliwi firmie lepsze wykorzystanie wydatków marketingowych przez cały rok, zarówno w sezonie piłkarskim, jak iw miesiącach letnich, kiedy konsumenci kupują więcej napojów.

W drugiej połowie maja br. koncern PepsiCo poinformował, że po 10 latach rezygnuje ze sponsorowania przerwy podczas meczu finałowego NFL.

Dołącz do dyskusji: Producent Budweisera rezygnuje ze sponsorowania Super Bowl

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl