SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

CES 2018: Volkswagen z Nvidią stawiają na AI, nowy I.D. Buzz

Podczas targów CES 2018 w Las Vegas firmy Volkswagen i Nvidia zaprezentowały swoją wizję tego, jaki wpływ na rozwój nowej generacji samochodów będą miały sztuczna inteligencja i technologia tzw. głębokiego myślenia. Przedstawiono także nowego I.D. Buzz - współczesną wersję Microbusa, czyli napędzanego energią elektryczną studyjnego vana z technologią AI zastosowaną zarówno we wnętrzu, jak i służącą do autonomicznej jazdy.

W modelu I.D. Buzz, wyposażonym w technologie sztucznej inteligencji, zastosowano tzw. inteligentnego kierowcę, czyli zestaw systemów asystujących, działających w oparciu o informacje zebrane przez czujniki znajdujące się we wnętrzu auta oraz w jego otoczeniu. Systemy te można doskonalić przez cały cykl życia samochodu aktualizując oprogramowanie i dodawać im nowe funkcje w miarę postępu w dziedzinie autonomicznej jazdy.

Dzięki technologii "deep learning" ("głębokiego uczenia") samochód przyszłości ma sam potrafić precyzyjnie oceniać sytuacje na drodze i analizować zachowanie innych uczestników ruchu i dzięki temu móc podejmować właściwe decyzje.

Za pomocą "Nvidia Drive IX Inteligent Experience Platform" można realizować takie funkcje oparte o technologię sztucznej inteligencji, jak otwieranie samochodu po rozpoznaniu twarzy właściciela, wysyłanie sygnałów ostrzegawczych dla rowerzystów, uruchamianie różnych funkcji we wnętrzu auta przy pomocy gestów i poleceń głosowych oraz śledzenie wzroku kierowcy, by przedstawić mu sygnały ostrzegawcze, gdy w danej chwili koncentruje się na czymś innym.

I.D. Buzz to model należący do rodziny I.D., która w 2020 r. ma zapoczątkować ofensywę Volkswagena w dziedzinie samochodów elektrycznych, i która stopniowo będzie przystosowywana do poruszania się według zasad jazdy autonomicznej. Do 2025 r. Volkswagen planuje wprowadzić na rynek ponad 20 modeli wyposażonych w napęd wyłącznie elektryczny.

Podstawą konstrukcji nowych modeli jest modułowa platforma MEB stworzona na potrzeby bezemisyjnych samochodów z rozwiązaniami cyfrowymi. W autach tych wykorzystano możliwości, jakie pod względem planowania wnętrza dają elektryczne zespoły napędowe. Silniki elektryczne nie są duże, a akumulatory w nowych autach umieszczono w podłodze – dzięki temu ich wnętrza są przestronne i można je zagospodarować na różne sposoby.

Nowe technologie zastosowano w nowych autach elektrycznych klasy kompaktowej, np. w postaci wyświetlacza przeziernego działającego w oparciu o zasadę rzeczywistości rozszerzonej. Samochody skonstruowane na bazie platformy MEB będą ponadto od razu wyposażane w nowoczesne systemy asystujące i dostosowywane do kolejnych stopni zaawansowania w dziedzinie jazdy autonomicznej. Systemy elektroniczne przewidziane do wykorzystania w autach skonstruowanych w oparciu o MEB będą także stopniowo wprowadzane do samochodów z konwencjonalnymi silnikami, jakie powstają w oparciu o platformę MQB.

Dołącz do dyskusji: CES 2018: Volkswagen z Nvidią stawiają na AI, nowy I.D. Buzz

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl