Channel 4 zobowiązał się do zwalczania rasizmu
Brytyjski nadawca telewizyjny Channel 4 podpisał sześciopunktowe zobowiązanie do zwalczania rasizmu w swojej branży. Na ekranie ma się pojawić więcej czarnoskórych gwiazd, a nowe programy w większym stopniu będą tworzyć niezależni producenci z różnych mniejszości etnicznych. To reakcja na protesty po śmierci Afroamerykanina George'a Floyda w czasie interwencji policyjnej w Stanach Zjednoczonych.
Channel 4 opublikował oświadczenie dyrektor generalnej stacji Alex Mahon. W sześciu punktach zobowiązuje się ona do tego, że stacja będzie "organizacją antyrasistowską i podwoi wysiłki na rzecz poprawy różnorodności i reprezentacji czarnych oraz innych mniejszości etnicznych na ekranie i poza nim, wykorzystując swój wpływ w branży mediowej".
- Śmierć George'a Floyda i wywołana przez nią reakcja uwidoczniły głębię rasizmu, który wciąż spotyka czarnych i mniejszości etniczne w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i innych częściach świata. Ponownie zadaliśmy sobie pytanie, czy robimy wystarczająco dużo, aby walczyć z rasizmem i jak wykorzystujemy naszą pozycję jako nadawcy publicznego z różnorodnością naszego DNA, aby wprowadzić pozytywne zmiany w naszej branży i społeczeństwie - napisała szefowa Channel 4.
Dodała, że jako nadawca nie robią "wystarczająco dużo", dlatego teraz zamierzają zaangażować się w walkę z rasizmem i "być siłą napędową pozytywnych zmian".
Channel 4 today set out a new and clear commitment to be an anti-racist organisation.
— Channel 4 Press (@C4Press) June 9, 2020
CEO, Alex Mahon has outlined six clear commitments across all areas of its business to underpin this and ensure that @Channel4 is a driver of positive change. https://t.co/6Bw2qOsezQ pic.twitter.com/MIFBrrRnag
"Będziemy organizacją antyrasistowską"
Pełna treść zobowiązania Channel4, które stacja zamieściła na swojej stronie internetowej:
1. Zobowiązujemy się być organizacją antyrasistowską
Wykorzystamy naszą pozycję jako nadawcy publicznego, nasze treści i platformy, aby edukować odbiorców na temat antyrasizmu i wprowadzać pozytywne zmiany - w naszej organizacji, w branżach kreatywnych i w społeczeństwie. Zawsze będziemy reagować, gdy w naszej organizacji lub w naszych programach pojawią się treści rasistowskie.
2. Zobowiązujemy się jako pracodawcy do zatrudniania personelu ze społeczności BAME (ang. Black, Asian and minority ethnic)
Dołożymy wszelkich starań, aby 20 proc. pracowników Channel 4 i 20 proc. ze stu najlepiej opłacanych pracowników pochodziło ze społeczności BAME do 2023 r. Dziś jesteśmy na poziomie 17 proc. ogółu zatrudnionych i 14 proc. ze stu najlepszych pracowników. Jeszcze w tym roku uruchomimy nowy program mentorski dla naszego zróżnicowanego personelu, aby mogli oni lepiej rozwijać swoją karierę.
3. Zobowiązujemy się do zamawiania treści, które odzwierciedlają życie odbiorców ze społeczności BAME
Podwoimy liczbę zamówień od niezależnych producentów kierowanych przez BAME do 2023 r. W 2019 r. na głównym kanale współpracowaliśmy z ośmioma niezależnymi producentami, których kierownictwo należy do społeczności BAME, w sumie stanowią oni 11 proc. naszych dostawców.
Zamówiliśmy serię krótkich filmów od czarnych brytyjskich twórców filmowych, które nawiązują do śmierci George'a Floyda oraz dokumenty, które mają zbadać różne aspekty życia Afroamerykanów we współczesnej Wielkiej Brytanii.
Zobowiązujemy się do tego, aby doświadczenia odbiorców BAME znalazły odzwierciedlenie we wszystkich naszych programach, bez względu na ich format. Zwiększymy również liczbę czarnych reżyserów, wykonawców i pisarzy, z którymi współpracujemy.
4. Zobowiązujemy się do uczciwej reprezentacji społeczności BAME na ekranie
Zapewnimy równą lub wyższą od średniej krajowej reprezentację BAME wśród naszych prezenterów, talentów i gwiazd. W 2019 r. wyniosła ona 14 proc..
5. Zobowiązujemy się do uczciwej reprezentacji BAME w naszym łańcuchu dostaw.
Od tej pory będziemy śledzili i raportowali nasze wydatki na niezależne produkcje prowadzone przez ludzi BAME. Zadbamy o to, aby 50 proc. naszych wydatków na zlecenia w 2020 r. pochodziło ze społeczności BAME.
6. Zobowiązujemy się do wykorzystywania naszych wpływów jako nadawcy, aby zapewnić reprezentację BAME w reklamie
Nasza nagroda w tegorocznej edycji konkursu Różnorodność w Reklamie (ang. Diversity in Advertising Awards) o wartości 1 miliona funtów skoncentruje się na reprezentacji BAME w reklamie.
Channel 4 tnie wydatki
Trzeci pod względem wielkości brytyjski nadawca telewizyjny Channel 4 na początku kwietnia br. przedstawił plan oszczędności, które zamierza podjąć w związku ze spadkiem przychodów z reklam spowodowanych epidemią koronawirusa.
W związku z kryzysem wszyscy członkowie zarządu Channel 4 zgodzili się na natychmiastowe obniżenie wynagrodzenia o 20 proc. Na ich wniosek zawieszony został także tegoroczny system premii dla dyrekcji.
Budżet na treści został zmniejszony o 150 mln funtów brytyjskich (186 mln dolarów), co "odzwierciedla zarówno trudności związane z produkcją programów w czasie pandemii, jak i decyzje o opóźnieniu lub wycofaniu niektórych programów w tym roku" - poinformował nadawca w oświadczeniu. Oprócz tego właściciel Channel 4 zaplanował 95 mln funtów oszczędności w całej organizacji, które będą dotyczyć planowanych projektów i inwestycji oraz budżetów marketingowych.
Channel 4 zamroził też rekrutacje i na urlopy skierował 90 pracowników.
Dołącz do dyskusji: Channel 4 zobowiązał się do zwalczania rasizmu
Trafione w punkt.