SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Prawie wszystkie dzieci w wieku 4-9 lat oglądają telewizję

Prawie 92 proc. dzieci w wieku 4-9 lat korzysta z telewizora, niemal 45 proc. z telefonu komórkowego - wynika z danych Badania Założycielskiego. Tylko 2,1 proc. dzieci w tym wieku nie korzysta z żadnego urządzenia do odbioru mediów.

Dzieci głównie korzystają z telewizora (91,9 proc.), z czego aż 55,4 proc. ma dostęp do telewizorów w technologii smart, zapewniającej dużo szerszy dostęp do rozrywki. Drugim w kolejności urządzeniem będącym w użytkowaniu dzieci, jest laptop lub notebook, z którego korzysta 46,1 proc. dzieci. Na trzecim miejscu jest telefon komórkowy wykorzystywany przez 44,7 proc. tej grupy odbiorców. Wśród dzieci, korzystających z komórki, udział dzieci ze smartfonem wynosi aż 96 proc.

Konsole do gier wykorzystywane są przez 16,9 proc. dzieci z badanej grupy wiekowej. Dzieci w tym wieku dosyć powszechnie korzystają z YouTube’a - 60,5 proc. w ciągu ostatnich 30 dni, a także – choć już rzadziej - z VOD (34,6 proc.), 7,4 proc. najmłodszych słuchała w ciągu ostatnich 30 dni muzyki ze streamingu, a 3,6  proc.- podcastów.

„W świecie wszechobecnych mediów również najmłodsze dzieci mają z nimi częsty kontakt. Nowoczesne urządzenia i technologie są dla nich niezwykle atrakcyjne, gdyż oferują szeroki dostęp nie tylko do rozrywki, ale także do wiedzy. Treści edukacyjne, rozrywka, film, muzyka jest w nich na wyciągnięcie ręki” – komentuje Maja Kurzelewska, dyrektor Departamentu Badań i Analiz.

Badanie przeprowadzono w okresie od lipca 2021 do marca 2022. Udział w badaniu dzieci został przeprowadzony zgodnie z wymogami prawa, za zgodą opiekunów prawnych.

Krajowy Instytut Mediów został powołany w grudniu 2020 roku przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Formalnie zaczął działać w marcu 2021 roku. KIM powstał w odpowiedzi na potrzeby szeroko rozumianego rynku mediów w Polsce. Instytut w sposób ciągły prowadzi pomiary korzystania z radia, telewizji i internetu dostosowane do współczesnego modelu konsumpcji mediów. KIM bada zarówno odbiór tradycyjny, jak również poprzez VOD, podcasty, aplikacje i serwisy.

Flagowym projektem KIM jest Badanie Założycielskie, największe i najbardziej kompleksowe badanie konsumpcji mediów w Polsce, realizowane na w pełni losowej reprezentatywnej próbie gospodarstw domowych TERYT GUS. Jest to jednoźródłowe badanie ciągłe, które w sposób maksymalnie transparentny, adekwatny do wymogów współczesnego rynku opisuje korzystanie z mediów. Instytut mierzy i bada zachowania konsumenta w odniesieniu do różnych mediów (radia, telewizji, internetu) jednocześnie i na największą jak dotąd skalę w kraju.

Czytaj też: Nie będzie nowej kontroli NIK w Krajowym Instytucie Mediów. „Terminy zbiegły się”

Dołącz do dyskusji: Prawie wszystkie dzieci w wieku 4-9 lat oglądają telewizję

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ekspert
Korzystanie z telewizora nie jest tożsame z oglądaniem telewizji.
0 0
odpowiedź
User
Adam K
Hmm serio? NIby co w tej tv oglądają?
0 0
odpowiedź
User
bredny
Oglądają serwisy VOD lub grają w gry, na pewno nie oglądają telewizji
0 0
odpowiedź