comScore: 3-procentowy spadek sprzedaży online
25,5 miliarda dolarów wydali Amerykanie na zakupy w sieci między 1 listopada a 23 grudnia 2008 roku.
To o 3 procent mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2007, kiedy wydatki te sięgnęły 26,3 miliarda dolarów - wynika z danych firmy badawczej comScore.
To pierwszy spadek sprzedaży od 2001 roku, kiedy firma zaczęła monitorować amerykański rynek e-commerce. Wpływ na to miał w dużej mierze kryzys finansowy oraz o pięć dni zakupowych mniej między Świętem Dziękczynienia a Bożym Narodzeniem.
Z kolei między 1 a 24 grudnia najczęściej odwiedzanym serwisem na tym rynku był portal aukcyjny eBay z liczbą 85,4 miliona unikalnych odwiedzających. Następne w kolejności były strony: Amazon (76,2 miliona unikalnych odwiedzających), Wal-Mart (51,5 mln), Target Corporation (46,8 mln), Apple (35 mln), Best Buy (25,6 mln), Hewlett Packard (19,4 mln), JCPenney (18,9 mln), Sears.com (18,4 mln), Toysrus (18,1 mln), Overstock.com (16 mln), Macy's (15,9 mln), Circuit City (15,5 mln), AmericanGreetings Property (14,7 mln) oraz Dell (14,3 mln).
źródło: comScore
Dołącz do dyskusji: comScore: 3-procentowy spadek sprzedaży online