SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cookies Factory UNESCO podniesie świadomość zagrożeń i wyzwań etycznych związanych ze sztuczną inteligencją

W celu zwrócenia uwagi opinii publicznej na problem prywatności cyfrowej UNESCO wprowadza nowe rozszerzenie pod nazwą „Fabryka Ciasteczek”. Umożliwia ono przyjęcie nowej tożsamości podczas przeglądania internetu przy wykorzystaniu fałszywych plików cookie i dokładnie pokazuje, jakie dane są zbierane w czasie rzeczywistym. Narzędzie przygotowała DDB Paris.

Rozszerzenie "Fabryka Ciasteczek" UNESCO pozwala wybierać spośród około 40 fikcyjnych profili – od japońskiego hakera po surwiwalistę czy zwolennika teorii spiskowych. Rozszerzenie tymczasowo zastępuje na wszystkich odwiedzanych stronach internetowych, w tym na portalach YouTube i Amazon, własne pliki cookie użytkownika plikami cookie wybranego przez niego awatara.

Sztuczna inteligencja wykorzystana w nowym projekcie UNESCO

Jest to możliwe dzięki sztucznej inteligencji : klikając na słowa kluczowe odpowiadające profilowi awatara, można obserwować, jak sztuczna inteligencja nawiguje po ponad 100 stronach internetowych. Strony te, śledzone dokładnie tak jak podczas normalnej sesji przeglądania, wypełnią przeglądarkę użytkownika ciasteczkami jego awatara. Jednocześnie będą opowiadać historię awatara, korzystając z wizualnej i dźwiękowej narracji oraz z treści dostępnych w internecie.

Począwszy od rekomendacji na portalach YouTube i Amazon poprzez historię, ulubione strony i reklamy – po wygenerowaniu nowych plików cookie przeglądarka przyjmuje, że użytkownik rzeczywiście stał się kimś innym.

Jak działa rozszerzenie Cookies Factory

Rozszerzenie pozwala nawet na stworzenie własnego profilu poprzez powiązanie czterech z 76 „tematów” w ofercie. Łącznie dostępne są 158 185 764 możliwości oszukiwania algorytmów śledzących. W dowolnym momencie można oczywiście powrócić do swojej prawdziwej tożsamości i plików cookie, wyłączając po prostu rozszerzenie.

Cookies Factory przygotowała DDB Paris

Projekt został stworzony przez DDB Paris w ścisłej współpracy ze studiem produkcyjnym makemepulse.

Prace nad projektem trwały ponad rok i miały na celu wsparcie UNESCO w działaniach na rzecz podniesienia społecznej świadomości znaczenia plików cookie. Ma on zapewniać jednostkom pomoc w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji dotyczących korzystania ze sztucznej inteligencji i w kwestii oczekiwań wobec niej.

Kampanię komunikacyjną, która ruszyła pod koniec listopada 2021 roku, poprzedził zwiastun wspierany przez działania PR i media społecznościowe.

Dołącz do dyskusji: Cookies Factory UNESCO podniesie świadomość zagrożeń i wyzwań etycznych związanych ze sztuczną inteligencją

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl