SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Czołowe tygodniki i dwutygodniki tracą czytelników

„Tele Tydzień” pozostał liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale on - tak jak większość tygodników - zanotował w ostatnich miesiącach spadek sprzedaży. Wśród dwutygodników najchętniej zaś czytana jest „Przyjaciółka”. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W okresie od marca do sierpnia br. po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało aż 29,07 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,66 pkt. proc. - wynika z badania PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.

Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 16,67 proc. respondentów (spadek o 1,49 pkt. proc.). Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem 13,50 proc. Rok wcześniej po tytuł sięgało 14,04 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,28 proc. pytanych, co dało pismu spadek o 0,34 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 7,56 proc. czytelników, mniej o 1,33 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte.

Kolejny wśród tygodników opinii jest „Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa zanotował spadek z 7,19 proc. do 5,77 proc. Z kolei oczko niżej uplasowała się „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy) - jej poziom czytelnictwa spadł z 7,02 proc. do 5,64 proc.

Tygodniki Marzec- sierpień
PBC 2012 2011
Tytuł Procent respondentów
Tele Tydzień 29,07% 31,73%
Życie na Gorąco 16,67% 18,16%
Chwila dla Ciebie 13,50% 14,04%
Angora 11,28% 11,62%
Newsweek 7,56% 8,89%
Auto Świat 6,31% 7,21%
Wprost 5,77% 7,19%
Polityka 5,64% 7,02%
Twoje Imperium 4,89% 5,41%
To i Owo 4,51% 6,62%
Na Żywo 4,13% 4,83%
Gość Niedzielny 3,90% 4,09%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 3,65% 4,20%
Uważam Rze inaczej pisane 2,96% 2,68%
Teleprogramy 2,88% 3,75%
Super TV 2,70% 3,27%
Motor 2,69% 3,22%
Rewia 2,64% 3,14%
Przekrój 2,18% 3,16%
Imperium TV 1,98% 1,72%
Świat i Ludzie 1,89% 2,32%
Tele Max 1,48% 1,64%
Forum 1,05% 1,56%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,03% 1,37%
Tygodnik Siedlecki 0,68% 0,84%
Tygodnik Ostrołęcki 0,66% 0,62%
Gazeta Regionalna 0,63% 0,38%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,50% 0,49%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,46% 0,61%
Panorama Leszczyńska 0,38% 0,33%
Jarmark 0,35% 0,54%
City (tygodnik bezpłatny) 0,25% 0,60%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,19% 0,22%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od marca do sierpnia br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,92 proc. respondentów, czyli o 1,66 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Wydawana także przez Edipresse „Pani Domu” znalazła się na miejscu drugim i zanotowała spadek czytelnictwa z 15,63 proc. do 14,51 proc. Trzecią pozycję zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 12,96 proc. (spadek o 1,64 proc.).

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli „Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 1,18 pkt. proc. do 9,92 proc.

Dwutygodniki Marzec- sierpień
PBC 2012 2011
Tytuł Procent respondentów
Przyjaciółka 14,92% 16,58%
Pani Domu 14,51% 15,63%
Tina 12,96% 14,60%
Viva 9,92% 11,10%
Gala 8,49% 8,37%
Naj 8,17% -
Z Życia Wzięte 8,17% 8,81%
Party Życie Gwiazd 6,75% 6,85%
Tele Świat 4,96% 5,57%
Show Magazyn o Gwiazdach 3,93% 4,16%
Takie jest Życie 3,93% -
Świat Seriali 3,53% 3,80%
Sukcesy i Porażki 2,78% 3,21%
Bravo 2,60% 3,27%
Bravo Sport 2,15% -
Flesz Gwiazdy & Styl 1,74% -
Relaks 1,55% -
TV 14 1,19% 1,17%
Monitor Księgowego 0,31% 0,54%


 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca do sierpnia 2011 roku na losowej próbie 24 480 przypadków i w okresie od marca do sierpnia 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Czołowe tygodniki i dwutygodniki tracą czytelników

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zac
Co to za nierzetelne badanie. Uwazam rze ma prawie tyle samo co przekrój? Choć sprzedaż ma prawie dziesięciokrotnie wyższą!!! Jak to możliwe?? Przecież to niepoważne badanie.
0 0
odpowiedź
User
fakir
Czołowy tygodnik "Uważam Rze" nie traci a zyskuje. Tytuł nieprzyjemnie pachnie, by nie napisać że śmierdzi.
0 0
odpowiedź
User
po co takie badania?
Po co robić co miesiąc badanie dotyczące rozpoznawalności prasy? Przecież to bez sensu. Można zrobić to raz w roku. Ważna jest sprzedaż, a nie że ktoś powie że czyta xyz, choć nic nie czyta.
0 0
odpowiedź