Dane sprzedaży pism motoryzacyjnych. „Motor” i „Auto Świat” tracą czytelników
W listopadzie 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w listopadzie 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zmniejszyła się o 6,96 proc. i wyniosła 108 005 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 9,62 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 74 410 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w listopadzie ub.r. wyniósł 43 640 egz., po spadku o 12,92 proc.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 35 139 egz., po jednak spadku o 12,52 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który w listopadzie 2013 roku był wiceliderem. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 17,56 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 33 573 egz.
Jedyny wzrost w segmencie miesięczników - o 15,02 proc. do 8 081 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W zestawieniu awansował on z miejsca siódmego na szóste.
listopad |
||||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
201 602 |
108 129 |
108 005 |
197 610 |
116 084 |
116 084 |
Auto Świat |
128 693 |
76 565 |
74 410 |
133 956 |
87 610 |
82 332 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
87 000 |
43 840 |
43 640 |
84 963 |
50 113 |
50 113 |
Auto Świat Poradnik |
61 966 |
35 139 |
35 139 |
71 907 |
40 167 |
40 167 |
Top Gear |
65 995 |
33 693 |
33 573 |
74 993 |
41 246 |
40 724 |
Auto Motor i Sport |
52 625 |
26 051 |
26 051 |
55 160 |
28 051 |
28 051 |
Świat Motocykli |
37 112 |
16 298 |
16 298 |
36 500 |
17 122 |
17 122 |
Classic Auto |
15 000 |
8 081 |
8 081 |
14 600 |
7 026 |
7 026 |
Automobilista |
20 000 |
7 738 |
7 738 |
19 700 |
7 846 |
7 846 |
W listopadzie 2014 roku w porównaniu do października 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 5,97 proc., a wynik „Auto Świata” - o 0,94 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 28,47 proc.) pochwalić się mogło „Classic Auto”, a najwięcej stracił tutaj „Świat Motocykli” (Agora) - było to 12,77 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
|||||
ZKDP |
listopad |
październik |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
201 602 |
108 129 |
108 005 |
195 129 |
101 925 |
101 925 |
Auto Świat |
128 693 |
76 565 |
74 410 |
135 210 |
75 806 |
73 716 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
87 000 |
43 840 |
43 640 |
85 000 |
39 782 |
39 782 |
Auto Świat Poradnik |
61 966 |
35 139 |
35 139 |
64 996 |
37 825 |
37 825 |
Top Gear |
65 995 |
33 693 |
33 573 |
69 010 |
35 813 |
35 701 |
Auto Motor i Sport |
52 625 |
26 051 |
26 051 |
52 320 |
26 572 |
26 572 |
Świat Motocykli |
37 112 |
16 298 |
16 298 |
32 000 |
18 685 |
18 685 |
Classic Auto |
15 000 |
8 081 |
8 081 |
14 980 |
6 290 |
6 290 |
Automobilista |
20 000 |
7 738 |
7 738 |
20 100 |
7 822 |
7 822 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Dane sprzedaży pism motoryzacyjnych. „Motor” i „Auto Świat” tracą czytelników