„Do Rzeczy” z największym spadkiem sprzedaży. Tylko dwa tytuły na plusie
W listopadzie ub.r. najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii był „Gość Niedzielny”. Większość tytułów zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej straciły „Do Rzeczy” i „Gazeta Polska”. Na przeciwnym biegunie znalazł się „Tygodnik Powszechny”.
Średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia tygodników opinii „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w listopadzie 2014 roku wyniosła 139 075 egz. Było to o 2,53 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 3,37 proc. do 116 398 egz.
Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w listopadzie ub.r. zmalała o 3,09 proc. i wyniosła 111 219 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 69 106 egz., po spadku o 16,49 proc.
Najwięcej, bo 26,57 proc. stracił plasujący się oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). W listopadzie ub.r. sprzedawał się on średnio w liczbie 53 143 egz. Trzeba jednak podkreślić, że wtedy tytuł był o 1 zł droższy niż w listopadzie 2013 roku, gdy kosztował 4,90 zł. Wydawca podniósł cenę tygodnika do 5,90 zł w marcu ub.r.
Spory spadek, wynoszący 26 proc., zanotował też będąca na miejscu siódmym „Gazeta Polska” (Niezależna Wydawnictwo Polskie). Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 36 857 egz.
Z kolei największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który zajął miejsce ósme. Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 4,59 proc. do 18 097 egz.
Wirtualnemedia.pl |
listopad |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
207 191 |
139 075 |
139 075 |
202 182 |
143 135 |
142 685 |
Polityka |
173 250 |
116 399 |
116 398 |
176 949 |
120 453 |
120 453 |
Newsweek Polska |
172 183 |
111 219 |
111 219 |
173 663 |
116 760 |
114 763 |
W Sieci |
155 030 |
69 116 |
69 106 |
178 797 |
82 762 |
82 752 |
Tygodnik Do Rzeczy |
135 480 |
62 068 |
53 143 |
163 996 |
82 319 |
72 444 |
Wprost |
125 153 |
111 441 |
41 353 |
132 500 |
124 539 |
52 368 |
Gazeta Polska |
114 841 |
37 410 |
36 857 |
134 694 |
50 376 |
49 783 |
Tygodnik Powszechny |
39 800 |
18 522 |
18 097 |
34 750 |
17 711 |
17 302 |
Przegląd |
51 000 |
17 456 |
17 456 |
51 000 |
17 190 |
17 190 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
469 004 |
295 342 |
295 342 |
498 354 |
325 307 |
325 307 |
Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy” z największym spadkiem sprzedaży. Tylko dwa tytuły na plusie