SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Doświadczenie pracownika jest tak samo ważne jak doświadczenie klienta

Komfort pracy i pozytywne doświadczenia pracownika to kluczowe czynniki budujące angażującą kulturę organizacyjną. W ostatnim Badaniu Zaangażowania (prowadzonym przez firmę Peakon) Castorama po raz kolejny znalazła się w wąskim gronie top 5% wszystkich pracodawców w branży handlu detalicznego. Tak wysoki wynik zaangażowania wśród pracowników to efekt szeregu inicjatyw, które od lat wzmacniają poczucie zadowolenia z pracy w Castoramie.

Wolontariusze Fundacji Castorama ze sklepów Castorama Chorzów i Castorama Bytom podczas realizacji projektu w Miejskim Domu Pomocy Społecznej Złota Jesień w Świętochłowicach Wolontariusze Fundacji Castorama ze sklepów Castorama Chorzów i Castorama Bytom podczas realizacji projektu w Miejskim Domu Pomocy Społecznej Złota Jesień w Świętochłowicach

Satysfakcja z pracy jest kluczowym czynnikiem wpływającym na jakość życia. Pracownik, który czuje się doceniony i wspierany w rozwoju, wykazuje większe zaangażowanie i zrozumienie dla potrzeb klienta. Badanie pomaga zrozumieć m.in. jakie czynniki motywują pracowników, jak oceniają oni swoje miejsce pracy i jak się w nim czują. To z kolei pozwala określić, czy są szczęśliwi w pracy i w jakim stopniu są zaangażowani w wykonywanie swoich obowiązków. Badanie jest zatem sposobem na wskazanie mocnych stron pracodawcy i identyfikację obszarów, które warto poprawić, aby udoskonalać doświadczenie pracownika.

Chcemy tworzyć miejsce pracy oparte na zaufaniu, otwartości, uczciwości, dialogu i różnorodności. Aby to robić, potrzebujemy lepiej zrozumieć opinie i odczucia naszych ludzi. W ostatnim badaniu nasi pracownicy udzielili ponad 30 000 komentarzy. Wszystkie uważnie przeanalizowaliśmy i na podstawie zebranych informacji, wdrażamy konkretne rozwiązania, aby poprawić komfort codziennej pracy i skuteczność naszego biznesu.” – tłumaczy Karolina Urbańska Dyrektorka Personalna w Castorama Polska.

Człowiek w centrum uwagi

W Castoramie kultura organizacyjna oparta na wspólnych wartościach jest możliwa, gdyż w centrum uwagi zawsze stawiany jest człowiek – pracownik i klient. Relacje wewnątrz firmy oparte są o partnerskie więzi na każdym poziomie. Powszechne jest chociażby zwracanie się do siebie po imieniu bez względu na stanowisko czy miejsce pracy. Już na etapie rekrutacji Castorama poszukuje osób, które wykazują się zaangażowaniem, otwartością na współpracę i chęcią nauki. W ten sposób buduje zgrany zespół, który naturalnie tworzy przyjazną atmosferę pracy i wspiera tworzenie pozytywnych doświadczeń pracownika i klienta. Duże znaczenie dla relacji w zespole ma również możliwość angażowania się w projekty wolontaryjne. W Castoramie każdy ma do dyspozycji 24 godziny w ciągu roku na udział w dowolnym, wybranym przez siebie projekcie. Pracownicy Castoramy charytatywnie angażują się w projekty nie tylko Fundacji Castorama, związane z zapewnieniem dobrych warunków mieszkaniowych, ale też te na rzecz ochrony środowiska, zwierząt czy pomocy ofiarom klęsk żywiołowych. Tylko w 2023 roku, wolontariusze Castoramy spędzili ponad 21 tysięcy godzin niosąc pomoc potrzebującym! Wolontariat daje wiele korzyści, ale przede wszystkim pozwala doświadczyć ogromnej satysfakcji i radości płynących z pomagania innym.

Dialog kluczem do budowania relacji

Siłę firmy stanowi zespół składający się z osób o różnych doświadczeniach, perspektywach i umiejętnościach, a kluczem do sukcesu jest słuchanie głosu wszystkich pracowników. Obok prowadzonego już regularnie, dwa razy w roku Badania Zaangażowania, Castorama prowadzi dialog na bieżąco, dzięki funkcjonującej od blisko 20 lat Radzie Pracowników. Rada wybierana jest na czteroletnią kadencję. To z jej przedstawicielkami i przedstawicielami pracodawca jest w bieżącym kontakcie, informuje o strategii, planach biznesowych i konsultuje wszystkie ważne projekty i zmiany dotyczące organizacji pracy.

Wolontariusze ze sklepu Castorama Poznań

Chęć rozwoju

Każdy z nas jest inny i to właśnie stanowi o naszej sile. Dlatego przykładamy ogromną wagę do naszych programów rozwojowych, które dopasowujemy do potrzeb organizacji i zmieniającego się rynku, ale też przy uwzględnieniu indywidualnych talentów naszych pracowników w sklepach i siedzibie firmy. Od lat z powodzeniem prowadzimy programy takie jak „Szkoła Kapitańska” czy „Szkoła Liderek i Liderów”, w ramach których dzielimy się wiedzą, doświadczeniem i wzmacniamy kompetencje menadżerskie, przygotowujące do objęcia kluczowych stanowisk w firmie. – dodaje Karolina Urbańska.

Castorama wspiera również lepszy start młodych ludzi na rynku pracy. Program praktyk dla szkół zawodowych i technicznych „Kierunek Castorama” realizowany jest w sklepach i oferuje możliwość zdobycia praktycznych umiejętności w branży handlowej sektora Home Improvement. Program od wielu lat świetnie funkcjonuje na terenie całej Polski. Dzięki bezpośredniej współpracy ze szkołami Castorama tworzy również klasy patronackie, umożliwiające uczniom praktyczną naukę zawodu. Program „Kierunek Castorama” realizuje także praktyki wspomagane dla uczniów z niepełnosprawnościami głównie intelektualnymi, a szczególnie uczniów ze Szkół Specjalnych Przysposabiających do Pracy. Z kolei w centrali firmy w wakacje prowadzony jest program stażowy „Bądź jednym z nas”, który co roku cieszy się coraz większym zainteresowaniem studentów i absolwentów uczelni i szkół wyższych.

Castorama w czołówce pracodawców dbających o inkluzję i różnorodność

Od wielu lat Castorama konsekwentnie buduje przyjazne miejsce pracy, tworząc kulturę organizacyjną otwartą na wszystkich. Firma wspiera integrację, stawiając inkluzywność jako kluczowy element swojej strategii. W Castoramie zatrudnionych jest około 13 tys. osób z 4 pokoleń, o różnej płci, pochodzeniu i światopoglądzie. Castorama jest sygnatariuszem Karty Różnorodności i współpracuje z organizacjami pozarządowymi wspierającymi różnorodność, takimi jak Fundacja Aktywizacja i Diversity Hub.