SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duży spadek „Wprost”, zyskuje „Newsweek Polska”

Liderem sprzedaży wśród tygodników opinii był w marcu br. "Gość Niedzielny" - najwięcej zyskał „Newsweek Polska”, a 24-proc. spadek zanotował "Wprost" - raport Wirtualnemedia.pl.

Sprzedaż ogółem "Gościa Niedzielnego" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny”) w marcu 2010 roku wyniosła 147 879 egz., czyli o 0,5 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu 2009 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Tuż za "GN" uplasowała się "Polityka" („Polityka” Spółdzielnia Pracy) ze sprzedażą ogółem na poziomie 134 114 egz. (spadek o 9 proc.).

Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się w ilości 109 644 egz., notując 2 proc. wzrost sprzedaży.

Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost") z wynikiem 76 890 egz., który w marcu br. sprzedaż mniejszą aż o 24 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca 2009 r. 

marzec 2010 2009
ZKDP średni nakład jednorazowy Sprzedaż
ogółem
średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 203 201 147 879 193 705 146 465
Polityka 192 761 134 114 220 056 147 728
Newsweek Polska 164 907 109 644 196 639 107 659
Wprost 160 376 76 890 200 247 100 428
Przekrój 85 296 41 468 91 984 43 165
Przewodnik Katolicki 35 858 28 485 32 234 28 395
Gazeta Polska 58 392 25 974 56 420 25 222
Przegląd 68 100 22 378 68 620 22 272
Tygodnik Powszechny 41 490 18 972 38 151 18 741
 
2010 marzec luty
ZKDP średni nakład jednorazowy Sprzedaż
ogółem
średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 203 201 147 879 196 114 139 019
Polityka 192 761 134 114 195 102 134 315
Newsweek Polska 164 907 109 644 171 726 106 454
Wprost 160 376 76 890 161 068 76 914
Przekrój 85 296 41 468 85 000 40 045
Przewodnik Katolicki 35 858 28 485 36 607 28 372
Gazeta Polska 58 392 25 974 58 228 25 374
Przegląd 68 100 22 378 68 100 22 670
Tygodnik Powszechny 41 490 18 972 38 775 17 322


Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była tradycyjnie "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w marcu 2010 r. zanotowała wzrost o 7 proc. i sprzedała się w ilości 329 204 egz.  

marzec 2010 2009
ZKDP średni nakład jednorazowy Sprzedaż
ogółem
średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 492 660 329 204 457 624 308 479
Forum 31 308 17 760 33 691 16 827
 
2010 marzec luty
ZKDP średni nakład jednorazowy Sprzedaż
ogółem
średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 492 660 329 204 493 667 339 513
Forum 31 308 17 760 30 133 17 610


 

Dołącz do dyskusji: Duży spadek „Wprost”, zyskuje „Newsweek Polska”

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Elleonora
namawiamy znajomych na bojkotowanie WPROST. Dopiero szykujemy się z antykampanią!! Nowy właściciel zniszczył gazetę! Szkoda...
0 0
odpowiedź
User
krakus
i tak Wprost dużo sprzedaje, jak na poziom który reprezentuje pod nowymi rządami. Nic nie da przymilanie się do salonu Wyborczej, Polityki czy ITI. Wykształciuchy już mają swoje media, kolejne nie są im potrzebne.
0 0
odpowiedź
User
obiektywny
Wprost upada, z tygodnia na tydzień, nowy zespół, który "zarządza" tygodnikiem, rzemiosła chyba uczył się w "Naj" lub innym "Na Żywo". Szkoda, bo od 20 lat byłem wierny i jestem na etapie rozstania się, z tygodnikiem ;)
0 0
odpowiedź