„Dziennik Gazeta Prawna” i „Echo Dnia” na czele sprzedaży e-wydań
W listopadzie ub.r. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”, a drugie miejsce zajęła „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze było „Echa Dnia”.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w listopadzie 2015 roku miał średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 10 168 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 13,77 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajęła „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 10 002 egz., o 35,22 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 20,34 proc. do 2 934 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 42,69 proc. do 239 egz., osiągnęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Spadła ona z miejsca szóstego na siódme.
W listopadzie 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza” (Agora), której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku zmalał o 15,93 proc. i wyniósł 718 egz.
listopad |
||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna |
10 168 |
46 142 |
8 937 |
44 765 |
Rzeczpospolita |
10 002 |
55 055 |
7 397 |
55 005 |
Puls Biznesu |
2 934 |
10 594 |
2 438 |
10 673 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
2 370 |
5 135 |
2 121 |
4 991 |
Gazeta Wyborcza |
2 124 |
157 055 |
2 183 |
167 267 |
Przegląd Sportowy |
345 |
28 721 |
413 |
31 656 |
Gazeta Polska Codziennie |
239 |
19 929 |
417 |
19 247 |
Fakt Gazeta Codzienna |
194 |
299 819 |
262 |
313 510 |
Super Express |
0 |
141 058 |
0 |
151 396 |
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w listopadzie 2015 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 998 egz., po wzroście o 30,63 proc.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 511 egz., po jednak spadku wynoszącym 0,20 proc.
Na podium znalazł się jeszcze „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zmniejszył się o 12,25 proc. do 487 egz. W listopadzie 2014 roku tytuł ten był drugi.
Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem - o 1269,70 proc. do 452 egz. - pochwalić się mógł „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa). Tytuł ten awansował z pozycji 21. na 4.
Zaś największy spadek odnotowała „Gazeta Współczesna” (również Polska Press Grupa), która w rankingu spadła z miejsca 5. na 22 - ostatnie. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 93,79 proc. i ostatecznie wyniósł tylko 22 egz.
ZKDP |
listopad |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Echo Dnia |
998 |
18 105 |
764 |
23 125 |
Gazeta Pomorska |
511 |
39 706 |
512 |
44 573 |
Polska Dziennik Bałtycki |
487 |
22 392 |
555 |
26 454 |
Kurier Poranny |
452 |
5 524 |
33 |
6 072 |
Polska Głos Wielkopolski |
437 |
28 893 |
346 |
32 695 |
Gazeta Lubuska |
369 |
19 646 |
455 |
22 031 |
Nowa Trybuna Opolska |
263 |
13 999 |
312 |
16 328 |
Polska Gazeta Wrocławska |
215 |
15 898 |
159 |
18 183 |
Nowości - Dziennik Toruński |
199 |
12 281 |
328 |
14 317 |
Express Bydgoski |
170 |
10 849 |
209 |
11 876 |
Polska Dziennik Zachodni |
150 |
37 440 |
285 |
46 510 |
Polska Gazeta Krakowska |
150 |
16 078 |
148 |
18 444 |
Dziennik Polski |
149 |
18 492 |
82 |
21 562 |
Gazeta Codzienna Nowiny |
109 |
15 240 |
341 |
19 044 |
Głos - Dziennik Pomorza |
109 |
21 657 |
295 |
25 093 |
Polska Kurier Lubelski |
104 |
4 163 |
67 |
4 964 |
Kurier Szczeciński |
91 |
10 559 |
81 |
12 298 |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski |
80 |
13 464 |
32 |
17 200 |
Polska Metropolia Warszawska |
75 |
3 469 |
49 |
3 876 |
Express Ilustrowany |
40 |
27 712 |
58 |
30 841 |
Polska Dziennik Łódzki |
35 |
21 764 |
135 |
26 416 |
Gazeta Współczesna |
22 |
5 887 |
354 |
7 487 |
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” i „Echo Dnia” na czele sprzedaży e-wydań