'Dziennik Polski' tytułem nowej gazety Polskapresse
Nowy ogólnopolska gazeta Polskapresse ma nazywać się 'Dziennik Polski' - tak jak najpopularniejsza w Małopolsce gazeta regionalna, wydawana przez spółkę Wydawnictwo Jagiellonia SA, w której Polskapresse posiada 25 proc. udziałów. Premiera nowej gazety codziennej na jesieni.
Jak wynika z informacji serwisu tvn24.pl, w tym tygodniu doszło do porozumienia między Polskapresse, a Jagiellonią co do sprzedaży gazety. Na jego mocy "Dziennik Polski" ukazywać się będzie w całym kraju. Wiceprezes Polskapresse Tomasz Wróblewski potwierdził, że trwają rozmowy co do zakupu dziennika, ale zaprzeczył, że doszło do transakcji.
"Dziennik Polski" to już kolejny tytuł ogólnopolskiej gazety Polskapresse, o którym spekulują media. Wcześniej podawano, że dziennik może nazywać się "Głos", "Polska", "Monitor" czy "Wiadomości 24". Pewne jest natomiast, że gazeta ma pojawić się na rynku pomiędzy wrześniem a listopadem tego roku.
- Nowy ogólnopolski dziennik będzie tytułem mocno regionalnym i opiniotwórczym - wyjaśniła w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Dorota Stanek, prezes Polskapresse.
Tytuł będzie bazował na siedmiu regionalnych gazetach Polskapresse; w tym sześciu już istniejących i na nowej, siódmej w Warszawie. Nowy dziennik ma sprzedawać 500 tys. egz., podobnie jak "Gazeta Wyborcza" i "Fakt". I więcej niż sprzedają teraz łącznie wszystkie gazety Polskapresse (średnio ok. 400 tys. egz.).
Nie wiadomo jednak co z tymi terenami, gdzie Polskapresse nie ma własnych tytułów. Rozmowy z Mediami Regionalnymi, wydającymi dziewięć dzienników regionalnych, zakończyły się bowiem fiaskiem. Mimo to dziennik Polskapresse ma być ogólnopolski. - Będziemy się ukazywać we wszystkich miastach, a docelowo zaistniejemy tam także lokalnie - mówi "Rz" Tomasz Wróblewski. Nie wyklucza on współpracy z innymi regionalnymi wydawcami, np. z Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft GmbH, który ma w Polsce "Express Bydgoski" i toruńskie "Nowości".
W Warszawie na ul. Domaniewskiej mieści się trzon redakcji dziennika. Redaktorem naczelnym jest Paweł Fąfara. Redakcja liczy kilkadziesiąt osób. Wielu dziennikarzy przeszło z wydawnictwa Axel Springer oraz "Rzeczpospolitej". Redaktorowi naczelnemu pomagają m.in. były naczelny "Newsweeka" Tomasz Wróblewski, Ewa Wilcz-Grzedzińska, Wojciech Rogacin i Paweł Siennicki. Szefem wydawców został były naczelny "Super Expressu" Tomasz Lachowicz, magazynami pokieruje związana wcześniej z "Newsweekiem" Mira Suchodolska. Obecnie zespół redakcyjny tworzy numery zerowe dziennika, czyli wydania próbne.
Tomasz Wróblewski, wiceprezes Polskapresse -
sprostowanie:
Polskapresse nie jest zainteresowana ani kupnem, ani zwiększeniem
udziałów w Dzienniku Polskim. Polskapresse nie prowadzi z
Wydawnictwem Jagiellonia SA rozmów na temat nabycia Dziennika
Polskiego. Przyznajemy, że zaprosiliśmy Dziennik Polski, podobnie,
jak wszystkie tytuły regionalne funkcjonujące na rynku, do wzięcia
udziału w ogólnopolskim projekcie na zasadach partnerskich.
Jednocześnie zaprzeczam, że nowa gazeta Polskapresse będzie miała
tytuł Dziennik Polski. Moja wypowiedź i informacje podana w portalu
tvn24.pl są nieprawdziwe.
Dołącz do dyskusji: 'Dziennik Polski' tytułem nowej gazety Polskapresse