SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Centrala NBCUniversal: Nie wycofamy naszych kanałów z Polski

Pod koniec 2022 roku w krajach niemieckojęzycznych zakończy nadawanie kanał E! Entartainment. Centrala NBCUniversal informuje Wirtualnemedia.pl, że w Polsce stacja będzie dalej dostępna. Nie ma też planów odnośnie likwidacji pozostałych stacji koncernu, czyli 13 Ulicy i SciFi.

W kanale E! Entertainment można znaleźć m.in. programy o operacjach plastycznych W kanale E! Entertainment można znaleźć m.in. programy o operacjach plastycznych

O planach zakończenia nadawania E! Entertainment, poświęconego celebrytom i szeroko pojętej rozrywce informowaliśmy w zeszłym tygodniu. - Ze względów strategicznych emisja kanału E! Entertainment zostanie zakończona pod koniec roku. Będziemy w pełni koncentrować się na naszych bardzo udanych kanałach płatnej telewizji 13th Street i Universal TV, zapewniając naszym klientom ekscytujące i szerokie portfolio rozrywkowe - poinformował rzecznik prasowy Sky Deutschland.

Na niemieckojęzycznych rynkach i w Luksemburgu stacja działała od 2011 roku. Wchodziła w skład pakietów satelitarnych, kablowych i IPTV Sky, Vodafone, Magenta TV, Tele Columbus, M7, A1 Telekom Austria oraz Swisscom.

Co z polskimi kanałami NBCUniversal?

E! Entertainment był dostępny w Polsce już w latach 1999-2002 dla abonentów nieistniejącej już platformy cyfrowej Wizja TV. Na początku 2007 roku stacja wróciła na polski rynek i trafiła do oferty Cyfrowego Polsatu. W 2011 roku ruszyła polska wersja HD E! Entertainment. Kanał jest dostępny w 120 krajach świata i dociera do blisko 600 mln gospodarstw domowych. Obecnie stacja nadaje programy typu „Z kamerą u Kardashianów”, „Nowe ciało z Khloe Kardashian”, „Plastyczna fuszerka”, „Tyler Henry - medium z Hollywood”, „Dr 90210”. Wchodzi w skład pakietów Polsat Box, Canal+, Orange, sieci kablowych i serwisów streamingowych.

Centrala NBCUniversal informuje Wirtualnemedia.pl, że zniknięcie E! Entertainment dotyczy jedynie rynków niemieckojęzycznych i jest podyktowane decyzją tamtejszej platformy cyfrowej. - Podczas gdy Sky podjął decyzję o zaprzestaniu nadawania E! Entertainment w Niemczech, Szwajcarii i Austrii z końcem roku, decyzja ta nie ma wpływu na funkcjonowanie marek kanałów płatnej telewizji NBCUniversal w Polsce, do których należą E! Entertainment, 13 Ulica i SciFi - tłumaczy amerykański koncern.

Firma już redukowała liczbę kanałów w Polsce

Pod koniec sierpnia 2017 roku firma wycofała z Polski Universal Channel. - Universal Channel jest kanałem ogólnotematycznym, a my postanowiliśmy skupić się na konkretnych gatunkach telewizyjnych. Dlatego koncentrujemy uwagę na trzech pozostałych kanałach z portfolio NBCUniversal, w których widzimy potencjał - tłumaczyła wówczas Eliza Świderska, PR manager w NBCUniversal. Wcześniej zniknął Movies24.

W dobie rozwoju serwisów streamingowych coraz więcej koncernów decyduje się na redukcję liczby kanałów tematycznych dostępnych w portfolio.

Z końcem maja A+E Networks UK wycofał z Europy kanał Lifetime. W związku ze startem platformy Disney+ na wielu europejskich i azjatyckich rynkach zniknęły wybrane kanały Disneya czy działające pod szyldem Fox czy National Geographic. Przed uruchomieniem Paramount+ także koncern Paramount Global zakończył nadawanie wybranych stacji we Włoszech. NBCUniversal obok Sky, Paramount Global i Universal Pictures, ma dostarczać treści do nowego serwisu streamingowego SkyShowtime, który ruszy w Polsce prawdopodobnie na początku 2023 roku.

Z danych Nielsena wynika, że E! Entertainment miał w ub.r. 0,023 proc. udziału w rynku. Udział w rynku 13 Ulicy wyniósł 0,275 proc., natomiast SciFi 0,101 proc.

Dołącz do dyskusji: Centrala NBCUniversal: Nie wycofamy naszych kanałów z Polski

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bredny
Ich kanały to syf przerywany reklamami co chwila. Kanały płatne powinny nadawać reklamy tylko między programami
1 0
odpowiedź
User
tv
Dziwię się, że ktoś jeszcze ogląda kanały typu E!, 13 Ulica i Sci fi. Trzy seriale na krzyż w ciągu dnia plus powtórki tych odcinków i reklamy.
1 0
odpowiedź
User
really?
to kanały o zerowych ratingach - trochę dziwi, że dystrybutorzy chcą wciąż za to płacić.
1 0
odpowiedź