E-sklepy odzieżowe: Zalando.pl z rekordem, mocno w górę Czasnabuty.pl i Szafa.pl, Domodi.pl liderem agregatorów
Zyskujące systematycznie na zasięgu Zalando.pl w pierwszych miesiącach br. osiągnęło najwyższą jak dotąd odwiedzalność i pozostaje zdecydowane najpopularniejszym internetowym sklepem odzieżowym w Polsce. W skali roku duże wzrosty zasięgu zanotowały Czasnabuty.pl, Szafa.pl, Topsecret.pl i Eobuwie.com.pl, a spadek - C-and-a.com.
W kwietniu br. Zalando.pl odwiedziło 2,78 mln użytkowników, czyli 12,83 proc. wszystkich polskich internautów. Było to o 717,9 tys. więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 34,8 proc. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Zalando.pl pozostaje zdecydowanie najpopularniejszym sklepem internetowym z odzieżą i dodatkami. Zajmujący drugie miejsce Bonprix.pl ma około dwa razy mniej użytkowników - w skali roku ich liczba wzrosła z 1,15 mln do 1,37 mln (czyli o 18,5 proc).
Procentowo jeszcze więcej zyskała Szafa.pl. W kwietniu br. odwiedziło ją 801,2 tys. internautów, o 261,6 tys. więcej niż rok wcześniej (to 48,5 proc. w górę). Podobne wzrosty procentowe osiągnęły Eobuwie.com.pl - o 50,4 proc. (z 369,4 tys. do 555,6 tys.) i Topsecret.pl - o 48,1 proc. (z 353,1 tys. do 522,9 tys.). Natomiast liczba użytkowników Czasnabuty.pl w skali roku podwoiła się.
Nieznacznie zmalała liczba użytkowników e-sklepów sieci Sizeer i Deichmann. Natomiast serwis C-and-a.com zanotował spadek o 155,2 tys. (czyli o 29 proc.).
W sumie dziesięć czołowych serwisów zanotowało (bez uwzględnienia współodwiedzalności) 8,85 mln użytkowników, o 1,85 mln więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 26,5 proc.
TOP10 e-sklepów odzieżowych rok po roku |
||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
serwis |
kwiecień 2015 |
kwiecień 2014 |
||
real users |
zasięg |
real users |
odsłony |
|
zalando.pl |
2 778 210 |
12,83% |
2 060 349 |
9,55% |
bonprix.pl |
1 367 428 |
6,31% |
1 154 469 |
5,35% |
szafa.pl |
801 204 |
3,70% |
539 577 |
2,50% |
sizeer.com |
752 386 |
3,47% |
787 524 |
3,65% |
deichmann.com |
638 758 |
2,95% |
686 428 |
3,18% |
reserved.com |
582 721 |
2,69% |
568 822 |
2,64% |
eobuwie.com.pl |
555 560 |
2,57% |
369 396 |
1,71% |
topsecret.pl |
522 904 |
2,41% |
353 147 |
1,64% |
czasnabuty.pl |
453 219 |
2,09% |
221 917 |
1,03% |
sarenza.pl |
401 738 |
1,85% |
257 037 |
1,19% |
Zalando.pl wiosną br. osiągnęło rekordowy jak dotąd zasięg, po raz pierwszy przekraczając pułap 2,5 mln użytkowników miesięcznie. Tymczasem w pierwszej połowie ub.r. serwis odwiedzało po 1,6-2,2 mln internautów.
Do wzrostu odwiedzalności Zalando w br. przyczyniła się prowadzona w marcu i kwietniu telewizyjna kampania reklamowa, chociaż oczywiście e-sklep promował się w mediach także wcześniej. Jesienią ub.r. uruchomił swój pierwszy w Polsce tymczasowy sklep stacjonarny, udostępnił też aplikację mobilną.
Bonprix.pl odwiedza miesięcznie zazwyczaj 1,2-1,6 mln użytkowników. Przez ostatnie półtora roku serwis zaraz po osiągnięciu najlepszego wyniku (1,73 mln w marcu ub.r.) zanotował najgorszy (1,15 mln w kwietniu ub.r.).
Oprócz osobnych e-sklepów odzieżowych działają też serwisy agregujące wyłącznie ich oferty. Wśród takich witryn zdecydowanym liderem jest Domodi.pl, którego 51 proc. udziałów we wrześniu ub.r. kupiła Grupa Wirtualna Polska.
W kwietniu br. serwis odwiedziło 1,82 mln internautów, którzy wykonali 16,5 mln odsłon, a każdy spędził w nim średnio 11 minut. Było to zdecydowanie więcej niż rok wcześniej, kiedy zanotował 720,8 tys. użytkowników, 4,4 mln odsłon i 7:48 minuty średniego czasu korzystania.
Dołącz do dyskusji: E-sklepy odzieżowe: Zalando.pl z rekordem, mocno w górę Czasnabuty.pl i Szafa.pl, Domodi.pl liderem agregatorów