E-sklepy z odzieżą i kosmetykami najbardziej kobiecymi serwisami w polskim internecie
Na niektórych serwisach z damską odzieżą i kosmetykami kobiety stanowią 83-93 proc. wszystkich użytkowników z naszego kraju, a najbardziej zdominowane przez internautki są strony Beglossy.pl i Mango.com. Natomiast na największych portalach przewaga kobiet lub mężczyzn rzadko przekracza 10 pkt proc.
W e-sklepie z kosmetykami Beglossy.pl kobiety stanowiły w czerwcu br. 93,1 proc. wśród 233,9 tys. użytkowników, a w serwisie Mango.com oferującym odzież (także dla mężczyzn i dzieci) - 91 proc. ze 188,4 tys. odwiedzających - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Są to dwie witryny najbardziej zdominowane w Polsce przez internautki - na kolejnych stronach z zestawienia udział kobiet wynosi 83-87 proc.
Wśród dalszych stron najwięcej jest e-sklepów z odzieżą i dodatkami dla kobiet (Brey.pl, Pakamera.pl, Modbis.pl, Guiosque.pl), są też drogerie internetowe Nocanka.pl i Superpharm.pl. Listę uzupełniają serwis Gurbacka.pl o zdrowym jedzeniu i e-sklep zoologiczny Krakvet.pl.
Zaznaczmy, że wszystkie serwisy e-commerce’owe z kategorii odzieżowej odwiedziło w czerwcu 8,49 mln polskich internautów, a kobiety stanowiły 61,7 proc. z nich. Strony dotyczące kosmetyków miały 1,98 mln odwiedzających, w tym 67,1 proc. kobiet.
Serwisy z największym udziałem kobiet wśród użytkowników |
|||
(Megapanel PBI/Gemius, czerwiec 2015) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||
serwis |
użytkownicy (real users) |
zasięg |
odsetek kobiet |
beglossy.pl |
233 956 |
1,85% |
93,09% |
mango.com |
188 415 |
1,49% |
91,02% |
nocanka.pl |
225 633 |
1,78% |
87,35% |
krakvet.pl |
140 152 |
1,11% |
86,39% |
pakamera.pl |
134 779 |
1,06% |
85,25% |
brey.pl |
282 736 |
2,23% |
84,83% |
gurbacka.pl |
245 721 |
1,94% |
84,23% |
superpharm.pl |
151 269 |
1,19% |
83,69% |
quiosque.pl |
213 458 |
1,68% |
83,04% |
modbis.pl |
178 332 |
1,41% |
83,03% |
Na 20 najpopularniejszych serwisach udział kobiet i mężczyzn wśród polskich użytkowników jest dość wyrównany. Największa nierównowaga jest w przypadku Blogspot.com, gdzie kobiety w czerwcu stanowiły 58,2 proc. odwiedzających. Z kolei mężczyźni najbardziej przeważali na Money.pl i Adobe.com. stanowiąc odpowiednio 55,7 proc. i 55,6 proc. wszystkich użytkowników.
Najmniejsza, minimalna, różnica między odsetkiem kobiet i mężczyzn wśród polskich użytkowników jest na YouTubie, a niewiele większe dysproporcje (poniżej 1 pkt proc.) - na Interii i Fakt.pl.
Udział kobiet i mężczyzn wśród użytkowników najpopularniejszych serwisów |
|||
(Megapanel PBI/Gemius, czerwiec 2015) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||
serwis |
użytkownicy (real users) |
odsetek kobiet |
odsetek mężczyzn |
google.pl |
23 109 942 |
51,03% |
48,97% |
facebook.com |
20 108 168 |
51,87% |
48,13% |
youtube.com |
18 702 425 |
50,04% |
49,96% |
google.com |
16 782 060 |
50,61% |
49,39% |
onet.pl |
15 452 880 |
51,51% |
48,49% |
allegro.pl |
14 018 538 |
49,66% |
50,34% |
wp.pl |
13 216 300 |
49,43% |
50,57% |
wikipedia.org |
10 894 745 |
50,86% |
49,14% |
mozilla.org |
10 734 758 |
51,91% |
48,09% |
interia.pl |
9 950 029 |
50,38% |
49,62% |
olx.pl |
9 275 494 |
51,02% |
48,98% |
gazeta.pl |
8 902 364 |
51,46% |
48,54% |
blogspot.com |
7 515 013 |
58,19% |
41,81% |
ceneo.pl |
6 807 698 |
48,96% |
51,04% |
cda.pl |
5 894 769 |
49,09% |
50,91% |
money.pl |
5 719 567 |
44,26% |
55,74% |
fakt.pl |
5 672 408 |
50,26% |
49,74% |
orange.pl |
5 383 600 |
54,58% |
45,42% |
filmweb.pl |
5 140 928 |
54,37% |
45,63% |
adobe.com |
4 952 339 |
44,39% |
55,61% |
Dołącz do dyskusji: E-sklepy z odzieżą i kosmetykami najbardziej kobiecymi serwisami w polskim internecie