Effie Awards 2018 oczami jurorów - oceny konkursu i wyłaniające się trendy (cz.1)
Effie Awards 2018 komentują dla portalu Wirtualnemedia.pl członkowie jury. Zapytaliśmy jurorów, jak oceniają poziom konkursu oraz jakie trendy w komunikacji marektingowej wyznacza.
W tegorocznej edycji Effie Awards przyznano 55 nagród, w tym 13 złotych. Drugi rok z rzędu nie przyznano Grand Prix. Wśród agencji najwięcej wyróżnień powędrowało do Saatchi & Saatchi IS, a wśród domów mediowych - do Wavemakera.
Jak jurorzy oceniają poziom prac zgłoszonych w tym roku do konkursu?
Małgorzata Nycz, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej, Nationale-Nederlanden, przewodnicząca grupy jurorskiej
Poziom prac zgłoszonych w mojej kategorii był bardzo wysoki i też pozytywnie zaskakujące były niektóre z nich. Cieszy coraz większa kreatywność w projektach marketingowych i duży wpływ na biznes.
Andrzej Mytych, dyrektor komunikacji, członek zarządu Avon Cosmetics Polska, przewodniczący grupy jurorskiej
Odnoszę wrażenie, że w tym roku nastąpił pewnego rodzaju przełom. Uśredniając, poziom tegorocznych zgłoszeń jest zdecydowanie wyższy niż w ubiegłym roku. Jako wieloletni juror Konkursu EFFIE widzę znaczną różnicę w jakości samych wniosków, przede wszystkim opisach przyjętych strategii. Również poziom zaprezentowanych egzekucji napawa optymizmem, w wielu zgłoszeniach widać bardzo dobry warsztat marketingowy.
Nawiązując do obrad kategorii, którym miałem przyjemność przewodniczyć (dobra konsumenckie, uroda i pielęgnacja oraz leki i suplementy diety), jako jury postawiliśmy sobie dodatkowy cel: nominować i nagrodzić kampanie, których sami byśmy się nie powstydzili, tak aby były swego rodzaju benchmarkiem w swoich kategoriach. Uważam, że zrealizowaliśmy ten cel.
Tomasz Bartnik, partner, One Eleven, przewodniczący grupy jurorskiej
Tegoroczny poziom prac był wysoki, co więcej prac zgłoszonych i nagrodzonych było dosyć dużo. W mojej ocenie świadczy to o postępującej profesjonalizacji branży, która łapie oddech i nabiera rozpędu. To bardzo dobry prognostyk, jeśli chodzi o przyszłość konkursu i jego poziom w przyszłych edycjach.
Michał Szaniecki, brand director, Volkswagen Group, przewodniczący grupy jurorskiej
Kolejny rok doświadczeń marketerów z Effie oraz nowy proces pozwolił kolejny raz podnieść poziom zgłoszeń. Rośnie koncentracja na efektywnym budowaniu wartości dodanej nie tylko w krótkim okresie na potrzeby kampanii, ale również na efektywnej zmianie postaw konsumentów przez redefiniowanie roli marki w ich życiu.
Dołącz do dyskusji: Effie Awards 2018 oczami jurorów - oceny konkursu i wyłaniające się trendy (cz.1)