Ekstraklasa 2015/2016 zyskała widzów. Hitem mecz Legia Warszawa - Wisła Kraków
Obecny sezon Ekstraklasy po czterech pierwszych kolejkach na kanałach nc+ gromadzi średnio 126 tys. widzów. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. piłkarskie rozgrywki zyskały 5 tys. widzów. Najchętniej oglądane są mecze pokazywane na antenie Canal+ Sport.
W okresie od 17 lipca do 10 sierpnia 2015 roku odbyły się cztery kolejki piłkarskiej Ekstraklasy. Średnia oglądalność wszystkich spotkań, pokazanych na antenie stacji platformy nc+, wyniosła 126,4 tys. widzów, co przełożyło się na 1,22 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. rozgrywki, pokazywane w kanałach nc+, zyskały 5 tys. oglądających. Wówczas śledziło je bowiem 121,3 tys. osób, a średni udział plasował się na poziomie 0,93 proc.
- Sezon wystartował bardzo efektownie. Kibice mogli obejrzeć wiele ciekawych, emocjonujących spotkań. Cieszy nas zaufanie widzów, którzy są z nami od lat i dzięki nowemu kontraktowi przez cztery kolejne sezony będą mogli oglądać Ekstraklasę w kanałach nc+. Największe hity gromadziły przed telewizorami ponad 200 tys. widzów, co jest bardzo dobrym wynikiem w przypadku kanałów premium - mówi nam Michał Kocięba, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej i PR kanałów sportowych nc+
Największym zainteresowaniem cieszył się pojedynek pomiędzy Legią Warszawa, a Wisłą Kraków z 9 sierpnia br., który średnio oglądało w Canal+ 223,7 tys. osób. Przełożyło się to na 2,19 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.
Drugie miejsce w Canal+ zajął mecz Legia Warszawa - Podbeskidzie Bielsko-Biała (26 lipca; 158,8 tys. widzów; 1,43 proc. udziału), a na trzeciej pozycji uplasowało się spotkanie Górnika Łęczna z Legią Warszawa (2 sierpnia; 130,1 tys. widzów; 1,27 proc. udziału).
W Canal+ Sport największe audytorium zgromadziło spotkanie Lech Poznań - Lechia Gdańsk (25 lipca; 216,8 tys. widzów; 1,86 proc. udziału), a w Canal+ Sport 2 - mecz Pogoń Szczecin - Śląsk Wrocław (26 lipca; 65,5 tys. widzów; 0,65 proc. udziału).
Wszyscy 4+ |
|||
Spotkanie |
Data |
AMR |
SHR % |
LEGIA WARSZAWA - WISLA KRAKOW |
09-08-2015 |
223 680 |
2,19% |
LEGIA WARSZAWA - PODBESKIDZIE BIELSKO-BIALA |
26-07-2015 |
158 841 |
1,43% |
GORNIK LECZNA - LEGIA WARSZAWA |
02-08-2015 |
130 070 |
1,27% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||
TOP 3 mecze Ekstraklasy w Canal+ Sport |
Wszyscy 4+ |
||
Spotkanie |
Data |
AMR |
SHR % |
LECH POZNAN - LECHIA GDANSK |
25-07-2015 |
216 820 |
1,86% |
CRACOVIA KRAKOW - WISLA KRAKOW |
24-07-2015 |
200 805 |
1,64% |
LECH POZNAN - POGON SZCZECIN |
18-07-2015 |
190 356 |
1,58% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||
TOP 3 mecze Ekstraklasy w Canal+ Sport 2 |
Wszyscy 4+ |
||
Spotkanie |
Data |
AMR |
SHR % |
POGON SZCZECIN - SLASK WROCLAW |
26-07-2015 |
65 502 |
0,65% |
GORNIK ZABRZE - JAGIELLONIA BIALYSTOK |
08-08-2015 |
60 808 |
0,82% |
SLASK WROCLAW - TERMALICA BRUK-BET NIECIECZA |
02-08-2015 |
39 513 |
0,46% |
W analizowanym okresie 8 z 10 najchętniej oglądanych meczy było transmitowanych na antenie stacji Canal+ Sport. Pozostałe dwa spotkania z czołowej dziesiątki pokazał Canal+.
TOP 10 w nc+ |
Wszyscy 4+ |
|||
Spotkanie |
Stacja |
Data |
AMR |
SHR % |
LEGIA WARSZAWA - WISLA KRAKOW |
CANAL+ |
09-08-2015 |
223 680 |
2,19% |
LECH POZNAN - LECHIA GDANSK |
CANAL+ SPORT |
25-07-2015 |
216 820 |
1,86% |
CRACOVIA KRAKOW - WISLA KRAKOW |
CANAL+ SPORT |
24-07-2015 |
200 805 |
1,64% |
LECH POZNAN - POGON SZCZECIN |
CANAL+ SPORT |
18-07-2015 |
190 356 |
1,58% |
LECHIA GDANSK - POGON SZCZECIN |
CANAL+ SPORT |
31-07-2015 |
177 927 |
1,39% |
SLASK WROCLAW - LECHIA GDANSK |
CANAL+ SPORT |
09-08-2015 |
172 171 |
1,86% |
LEGIA WARSZAWA - PODBESKIDZIE BIELSKO-BIALA |
CANAL+ |
26-07-2015 |
158 841 |
1,43% |
LECHIA GDANSK - CRACOVIA KRAKOW |
CANAL+ SPORT |
17-07-2015 |
158 771 |
1,31% |
LECH POZNAN - KORONA KIELCE |
CANAL+ SPORT |
08-08-2015 |
152 249 |
1,40% |
WISLA KRAKOW - LECH POZNAN |
CANAL+ SPORT |
01-08-2015 |
148 044 |
1,27% |
Warto również dodać, że dwa spotkania z każdej kolejki Ekstraklasy 2015/2016 transmituje Eurosport 2. Powyższe dane nie obejmują wyników oglądalności meczów z tej stacji, bo dotąd ona nie udostępniła tych danych. W poprzednim sezonie wszystkie spotkania były na antenie kanałów platformy nc+.
Dołącz do dyskusji: Ekstraklasa 2015/2016 zyskała widzów. Hitem mecz Legia Warszawa - Wisła Kraków
"Średnia oglądalność wszystkich spotkań, pokazanych na antenie stacji platformy nc+, wyniosła 126,4 tys. widzów, co przełożyło się na 1,22 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. rozgrywki, pokazywane w kanałach nc+, zyskały 20 tys. oglądających. Wówczas śledziło je bowiem 121,3 tys. osób, a średni udział plasował się na poziomie 0,93 proc."
Ja tu nie widzę wzrostu o 20 000, a o 5 100 widzów.