SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

eMarketer: niższy wzrost wydatków na reklamę online

Amerykańscy reklamodawcy wydadzą w bieżącym roku na reklamę internetową 24,9 miliarda dolarów.

Taką prognozę przedstawiła firma eMarketer. Co prawda oznacza to spory wzrost (o 17,2 procenta) w porównaniu z 21,2 miliarda dolarów przeznaczonych na reklamę online w roku ubiegłym, ale jeszcze w marcu analitycy eMarketera prognozowali o 1 miliard dolarów wyższy poziom tegorocznych nakładów.

Z kolei w roku 2013 omawiany rynek ma osiągnąć wartość 59 miliardów dolarów, notując kolejno wzrost wydatków o 14,5 procenta w 2009 (28,5 miliarda dolarów), 17,5 procenta w 2010 (33,5 mld USD), 20,9 procenta w 2011 (40,5 mld USD), 23,5 procenta w 2012 (50 mld USD) oraz 18 procent w 2013 roku.

Według eMarketera, większe wydatki na reklamę online będą wynikać z przesuwania w tą stronę budżetów z tradycyjnych mediów.

Pomimo, że w bieżącym roku wydatki na reklamę w telewizji zwiększą się o 7,1 procenta do 72,6 miliarda dolarów, to firma szacuje, że już w przyszłym roku odnotowany zostanie tutaj spadek o 2,6 procenta, a w kolejnych latach uzyskany zostanie wzrost na poziomie tylko 1 do 2 procent.

Podobnie będzie wyglądać sytuacja na rynku reklamy w prasie. Firma Borrell Associates przewiduje, że w latach 2017 - 2012 wydatki zmniejszą się tutaj z 50,8 do 45 miliardów dolarów.

źródło: eMarketer

Dołącz do dyskusji: eMarketer: niższy wzrost wydatków na reklamę online

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl