eMarketer prognozuje minimalny wzrost dla brytyjskiego rynku reklamy online
Kryzys gospodarczy prawie całkowicie powstrzymał rozwój brytyjskiego rynku internetowej reklamy.
W bieżącym roku nakłady na reklamę online na Wyspach mają zwiększyć się zaledwie o 0,9 procenta, do 3,38 miliarda funtów - prognozuje firma eMarketer.
"W 2009 roku rynek internetowej reklamy został dotknięty bardziej niż nawet kilka miesięcy temu przypuszczała większość brytyjskich marketerów. Cięcia budżetowe dotknęły wszystkie branże, w tym wiele z tych, które znacząco przyczyniły się do nakładów na reklamę online, w szczególności banki i usługi finansowe, motoryzację oraz sprzedaż" - stwierdziła Karin von Abrams, analityk eMarketera.
Sytuacja ma poprawić się w kolejnych latach. Na 2010 rok firma prognozuje wzrost nakładów na brytyjskim rynku internetowej reklamy o 4,7 procenta (do 3,54 mld funtów), na rok 2011 o 9,6 procenta (do 3,88 mld funtów), a na rok 2012 o kolejne 11,3 procenta (do 4,32 mld funtów).
Dołącz do dyskusji: eMarketer prognozuje minimalny wzrost dla brytyjskiego rynku reklamy online