Evian, Dove i Internet Explorer z najpopularniejszymi reklamami 2013 roku na YouTube (wideo)
Serwis AdWeek podał ranking 10 najchętniej oglądanych reklam w 2013 roku na YouTube. W pierwszej trójce znalazły się spoty marek Evian, Dove i Microsoft.
W dziesiątce najpopularniejszych reklam na YouTube w br. według AdWeeka zabrakło miejsca dla takich reklam jak niedawny spot Turkish Airlines z Kobe Bryantem i Leo Messim (zobacz go i przeczytaj więcej) oraz słynnego już „The Epic Split” Volvo z Jean Claude’em Van Damme’em (bardzo chętnie parodiowanego przez internautów - zobacz szczegóły), mimo że zebrały one o wiele większą liczbę odsłon niż niektóre spoty znajdujące się w zestawieniu.
AdWeek tłumaczy jednak, że aby zakwalifikować się do rankingu, reklamy musiały zebrać znaczącą liczbę organicznych wyświetleń na samym YouTube. W ten sposób w rankingu znalazły się spoty, które faktycznie przykuły uwagę widzów, a nie tylko te, które były często emitowane jako pre-rolle przed innymi filmami.
W konsekwencji czołową trójkę utworzyły reklamy wody mineralnej Evian, kosmetyków Dove i przeglądarki Internet Explorer. Ten pierwszy do 10 grudnia zanotował 67,7 mln wyświetleń, podczas gdy dziesiąty w rankingu spot Audi obejrzano 10,7 mln razy.
Lista dziesięciu najchętniej oglądanych reklam na YouTube w 2013 roku wg Adweeka
10. Audi, Prom
Klient: Audi
Nazwa kampanii: Prom
Agencja: Venables Bell & Partners
Data umieszczenia na YouTube: styczeń 2013
Ilość wyświetleń na YouTubie (wg stanu z 10 grudnia) : 10 752 192
9. Volkswagen, Get In. Get Happy
Klient: Volkswagen
Agencja: Deutsch LA
Nazwa kampanii: Get In. Get Happy
Data umieszczenia na YT: styczeń 2013
Ilość wyświetleń na YT: 14 778 736
8. RAM, Farmer
Klient: RAM
Agencja: The Richards Group
Nazwa kampanii: Famer
Data umieszczenia na YT: luty 2013
Ilość wyświetleń na YT: 16 675 564
7. Geico, Hump Day
Klient: Geico
Agencja: Martin
Nazwa kampanii: Hump Day
Data umieszczenia na YT: maj 2013
Ilość wyświetleń na YT: 19 039 341
6. Kmart, Ship My Pants
Klient: Kmart
Agencja: Draftfcb
Nazwa kampanii: Ship My Pants
Data umieszczenia na YT: kwiecień 2013
Ilość wyświetleń na YT: 20 189 400
Dołącz do dyskusji: Evian, Dove i Internet Explorer z najpopularniejszymi reklamami 2013 roku na YouTube (wideo)
troche bym ruchy kocie poprawil w paru momentach,ale.... swietna jest