Filmweb stawia na mobile, magazyn i gry. Aplikacje jeszcze w tym roku
Do końca br. Filmweb udostępni swoje aplikacje na najpopularniejsze systemy mobilne. Serwis rozwija też swój dział publicystyczny, który będzie mieć bardziej magazynowy charakter oraz sekcję o grach.
Mobilne aplikacje Filmwebu będą zawierać najbardziej użyteczne treści i funkcjonalności znane ze standardowej wersji serwisu. W pierwszej kolejności zostanie udostępniona wersja na iOS, a następnie na Androida i Windows Phone. - Pracujemy nad tymi aplikacjami od ponad roku i wolimy udostępnić później, po dłuższym przygotowywaniu, w maksymalnie dopracowanej formie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Krzysztof Michałowski, dyrektor zarządzający Filmwebu. W późniejszym czasie serwis planuje udostępnić swoje aplikacje na tablety.
Obecnie na urządzeniach mobilnych Filmweb jest dostępny jedynie w wersji przeglądarkowej, która w sierpniu br. zanotowała 3,9 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz szczegółowe dane).
W najbliższym czasie Filmweb zamierza również rozbudować swój dział publicystyczny - Filmweb Magazyn, który został udostępniony na początku ub.r. (przeczytaj o tym więcej). W sekcji będzie zamieszczanych więcej cyklicznych materiałów. Działem niezmiennie kieruje Michał Walkiewicz. Miesięcznie w dziale pojawia się kilkanaście tekstów publicystycznych, pisanych przez współpracujących z redakcją młodych, utalentowanych autorów. Współpracownikami redakcji zostają również laureaci organizowanego przez Filmweb od dwóch lat konkursu krytycznofilmowego „Powiększenie Rozwijany jest też dział o grach komputerowych, prowadzony przez dwóch redaktorów i kilku współpracowników. - Widzowie filmów i użytkownicy gier to pokrywające się w sporym stopniu grupy odbiorców, dlatego zdecydowaliśmy się na wydzielenie i rozwój tej sekcji - uzasadnia Krzysztof Michałowski.
Ponadto Filmweb kładzie nacisk na swoje główne narzędzie społecznościowe - Gustomierz, który pozwala użytkownikowi oceniać filmy i osoby z branży, porównywać te noty z ocenami znajomych oraz sugeruje produkcje, które mogą mu się spodobać. Gustomierz został bardziej wyeksponowany w zmienionym lauyocie stron, prezentujących filmy i seriale (przeczytaj o tym więcej), będzie też obecny we wszystkich aplikacjach mobilnych. Przedstawiciele Filmwebu przekonują, że ta funkcjonalność przyczyniła się do wzrostu zaangażowania użytkowników na stronie. - Do momentu startu Gustomierza wiosną 2010 roku filmy i osoby otrzymały na naszej stronie łącznie ok. 13 milionów ocen, natomiast przez kolejne 2,5 roku ta liczba zwiększyła się do 180 milionów - podkreśla Krzysztof Michałowski.
Filmweb zastanawia się również nad wejściem w segment VoD. - Nasz serwis jest naturalnym miejscem w internecie do oglądania filmów i seriali- ocenia Krzysztof Michałowski. - Rynek usług VOD się krystalizuje. Uważnie się mu przyglądamy, szukając odpowiedniego modelu biznesowego - dodaje.
W pierwszych trzech kwartałach br. Filmweb zanotował przychody o kilkanaście procent wyższe niż rok wcześniej. Serwis zarabia wyłącznie na reklamach. W ramach struktur portalu funkcjonuje biuro sprzedaży bezpośredniej i agencyjnej. Pierwsze z nich oferuje reklamę klientom z branży filmowej i growej, a drugie zajmuje się współpracą z agencjami i domami mediowymi. Przedstawiciele Filmwebu podkreślają, że w br. przychody od reklamodawców spoza branży filmowej stanowiły już prawie połowę wszystkich wpływów serwisu.
Dołącz do dyskusji: Filmweb stawia na mobile, magazyn i gry. Aplikacje jeszcze w tym roku