SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Firmy wspierające sport zyskują w oczach opinii publicznej. Najbardziej rozpoznawalnym sponsorem PKN Orlen

Ponad połowa Polaków lepiej ocenia firmy angażujące się w sponsoring sportu i kultury od tych, które się nie angażują. Najbardziej rozpoznawalnym sponsorem jest PKN Orlen - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

W ciągu ostatnich 10 lat z 65 do 76 procent wzrósł odsetek osób, które uważają, że sponsoring jest potrzebny w sporcie. W tym samym okresie, zmalał odsetek tych, którzy są zdania, że kultura potrzebuje sponsorów (71 proc. w 2008r. vs. 67 proc.).

Konsumenci mają świadomość tego, że firmy decydują się na sponsoring po to, by polepszyć swój wizerunek (84 proc.). Dostrzegają również pozytywny wpływ sponsorów na rozwój sportu i kultury. Połowa badanych lepiej ocenia firmy zaangażowane w sponsoring sportu, 28 proc. osób chętniej kupiłoby produkty firmy angażującej się w sponsoring.

Orlen mecenasem kultury i sportu

Czołówkę najbardziej znanych sponsorów kultury i sportu otwiera koncern PKN Orlen (znajomość spontaniczna na poziomie 29 proc.). Kolejne miejsca zajmują adidas i Coca-Cola. Piątkę uzupełniają Nike i Lotos.

Sponsorzy sportu i kultury - mBank, PGE, AXA i inni

Markami, które w ciągu ostatniego roku odnotowały najwyższy wzrost znajomości wspomaganej jako sponsorzy są mBank (+ 9 p.p.), PGE (+ 9 p.p.) oraz AXA Direct (+ 7 p.p.). Wśród marek banków, największą rozpoznawalność jako sponsor ma PKO BP (39 proc.), wyprzedzając ING Bank Śląski (27 proc.) i mBank (26 proc.).

Jako najbardziej rozpoznawali sponsorzy wśród ubezpieczycieli są PZU (60 proc.), Allianz (25 proc.) i Aviva (24 proc.). Wśród telekomów Orange (59 proc.), T-Mobile (50 proc.) i Play (47 proc.). Spośród firm energetycznych PGE (58 proc.) , PGNiG (54 proc.) oraz Tauron (54 proc.).

Najbardziej rozpoznawalnym mecenasem sportu i kultury w branży odzieżowej jest Adidas (67 proc.), który wyprzedza Nike (62 proc.) i Reeboka (47 proc.).

- Sponsoring od wielu lat jest elementem krajobrazu marketingowego. Odbiorcy czy to sportu czy kultury mają świadomość, że firmy sponsorują ze względów wizerunkowych i sprzedażowych. Konsumenci wiedzą, jak duży i pozytywny na rozwój poszczególnych dyscyplin czy dziedzin sztuki jest wpływ środków pochodzących od sponsorów - komentuje Grzegorz Sygnowski, kierownik projektu z ARC Rynek i Opinia.  

Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2018 roku zastosowano mix metod ilościowych - wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia - epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1511 wywiadów CATI oraz N=3694 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.

Dołącz do dyskusji: Firmy wspierające sport zyskują w oczach opinii publicznej. Najbardziej rozpoznawalnym sponsorem PKN Orlen

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl