„Focus Historia” liderem wśród pism historycznych, „Uważam Rze Historia” o 75 proc. w dół
Na pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników historycznych awansował magazyn „Focus Historia”. Ogromny spadek, wynoszący aż 75 proc., zanotował magazyn „Uważam Rze Historia”.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Focus Historia” (G+J Polska) w lipcu 2013 roku wyniosła 49 862 egz. W porównaniu do lipca 2012 roku była jednak niższa o 7,34 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Rok temu tytuł ten zajmował drugie miejsce.
Druga pozycja należała do pisma „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 32 339 egz. Tytuł ten miesięcznikiem jest od marca br. (więcej na ten temat), a wcześniej przez dwa lata ukazywał się jako dwumiesięcznik. W bazie ZKDP tytuł ten znajduje się od kwietnia br.
Na trzecie miejsce spadł magazyn „Uważam Rze Historia” (Gremi Media), którego wynik sprzedażowy zmalał najbardziej w zestawieniu - aż o 75,32 proc., do poziomu 24 137 egz.
ZKDP |
lipiec |
|
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
2012 |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Focus Historia |
49 862 |
53 813 |
Newsweek Polska Historia |
32 339 |
- |
Uważam Rze Historia |
24 137 |
97 800 |
W lipcu 2013 roku w porównaniu do czerwca 2013 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 42,15 proc.) pochwalić się mógł „Focus Historia”. Natomiast jedyny spadek odnotował magazyn „Uważam Rze Historia” - było to 5,31 proc.
ZKDP |
2013 |
|
Wirtualnemedia.pl |
lipiec |
czerwiec |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Focus Historia |
49 862 |
35 076 |
Newsweek Polska Historia |
32 339 |
29 967 |
Uważam Rze Historia |
24 137 |
25 491 |
Do ZKDP nie zostały zgłoszone miesięczniki „W Sieci Historii” (Fratria) oraz „Historia Do Rzeczy” (Orle Pióro), bo ich wydawcy uznali, że nie mają takiej potrzeby (dowiedz się więcej).
Dołącz do dyskusji: „Focus Historia” liderem wśród pism historycznych, „Uważam Rze Historia” o 75 proc. w dół