SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Forbes” i „Claudia” mocno w górę, „Polityka” i „Newsweek” w dół

W lutym br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam 11 proc. więcej niż rok wcześniej. Bardzo duże wzrosty tych wpływów zanotowały „Forbes” i „Claudia”, a spory spadek – „Polityka”.

Dane Kantar Media (Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że miesięcznik „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w lutym br. zarobił z reklam (cennikowo, bez autopromocji) o 120 proc. więcej niż rok wcześniej. Bardzo duże wzrosty wpływów reklamowych w skali rok do roku zanotowały również „Claudia” (G+J Polska) – 65,6 proc., „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) – 57,7 proc. i „Wprost” (AWR Wprost) – 52,7 proc. Więcej niż przed rokiem z reklam – o 27,8 proc. – zarobiła też „Gala” (G+J Polska).

Z kolei minimalne zmiany wpływów reklamowych w skali roku odnotowały z lutym „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – wzrost o 0,5 proc. – i „Viva!” (Edipresse Polska) – spadek o 0,9 proc. Za to „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił z reklam 18,8 proc. mniej niż rok wcześniej, a „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) – o 25 proc. mniej.

Wpływy reklamowe dzienników: „Gazeta Wyborcza” w dół, „Puls Biznesu” w górę

Ogółem cennikowe wpływy reklamowe wszystkich magazynów (bez autopromocji) były w lutym o 11,3 proc. większe niż rok wcześniej. Wzrost wpływów obejmujących autopromocję był minimalnie niższy.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
  II.2011 II.2010
Tele Tydzień 7 729 030 zł 7 687 098 zł
Newsweek Polska 6 185 526 zł 7 613 075 zł
Wprost 5 977 017 zł 3 912 925 zł
Forbes 4 797 000 zł 2 180 749 zł
Viva! 4 674 517 zł 4 716 459 zł
Polityka 4 653 800 zł 6 207 450 zł
Claudia 4 252 848 zł 2 567 635 zł
Twój Styl 3 871 790 zł 2 454 336 zł
Gala 3 395 034 zł 2 655 448 zł
Party 3 161 790 zł 3 559 359 zł
monitorowane tytuły razem 159 418 140 zł 143 250 698 zł
monitorowane tytuły razem (z autopromocją) 179 024 705 zł 160 951 461 zł


 

Dołącz do dyskusji: „Forbes” i „Claudia” mocno w górę, „Polityka” i „Newsweek” w dół

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bioi
SUKCES
0 0
odpowiedź