SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Frostpunk” będzie w wersji mobilnej, 11 bit studios podpisało umowę

Firma 11 bit studios podpisała umowę dotyczącą przygotowania wersji mobilnej swojej hitowej gry „Frostpunk”. Ma ona ukazać się w wersjach na iOS i Androida.

W komunikacie giełdowym 11 bit studios poinformowało, że umowę na przygotowanie mobilnej wersji „Frostpunka” podpisało z „wiodącą, światową spółką branży growej z sektora mobilnego”. Zaznaczono, że mobilny „Frostpunk” „zachowa wszystkie elementy ‘meaningful entertainment’”, a realizacja tej gry „to kolejny krok w budowaniu ‘Frostpunka’ jako wieloplatformowej globalnej marki.

Dalsze informacje, w tym nazwa firmy odpowiadającej za produkcję i data premiery mobilnego „Frostpunka”, zostaną podane później.

„Frostpunk” w sprzedaży od prawie dwóch lat

Gra „Frostpunk” w wersji na komputery ukazała się pod koniec 2018 roku, a 11 października ub.r. pojawiła się w wersjach na konsole PlayStation 4 i Xbox One. Rozgrywka toczy się w alternatywnej wersji przeszłości w roku 1886 po globalnej klęsce żywiołowej. Celem graczy jest zapewnienie społeczności ocalałych przeżycia w surowym, zimnym klimacie oraz prowadzenie badań naukowych pozwalających na rozwój techniczny.

Krótko po premierze 11 bit studios poinformowało, że przez pierwsze trzy dni sprzedaży „Frostpunk” rozszedł się w 250 tys. egz., a wpływy znacznie przekroczyły wydatki na produkcję i działania marketingowe gry.

Głównie dzięki premierze „Frostpunka” 11 bit studios w ub.r. zanotowało 82,11 mln zł przychodów i 37,55 mln zł zysku netto, wobec 19,19 mln zł wpływów i 3,56 mln zł zysku rok wcześniej.

 

„Children of Morta” kolejną premierą 11 bit studios

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. 11 bit studios miało 49,43 mln przychodów i 10 mln zł zysku netto, wobec 59,62 mln zł przychodów i 28,52 mln zł zysku netto rok wcześniej.

- Solidne wyniki finansowe 11 bit studios S.A. to efekt bardzo dobrej monetyzacji całego portfolio gier własnych, czyli „Frostpunka” i „This War of Mine” oraz produkcji zewnętrznych z naszego wydawnictwa, przede wszystkim „Moonlightera”. Niewielki wkład do wyników za pierwsze trzy kwartały 2019 roku miało też „Children of Morta”, która to gra, w wersji na komputery PC, zadebiutowała 3 września 2019 roku - skomentował zarząd firmy w sprawozdaniu za pierwsze trzy kwartały ub.r.

- Mamy mocne przekonanie, że ostatni z tytułów, tak jak wszystkie wymienione wcześniej, będzie przez szereg kwartałów pozytywnie kontrybuował do wyników spółki - zaznaczono. - Przed nami ostatnie tygodnie 2019 roku, które zdecydują o naszych całorocznych wynikach finansowych. Premiery „Frostpunka” i „Children of Morta” na konsole Xbox One i PS4, które są już za nami, zbliżająca się premiera (20 listopada 2019 roku) drugiej z gier na konsolę Nintendo Switch, rozpoczęcie sprzedaży serii dodatków do „Frostpunka” w ramach tzw. „Season Pass” w połączeniu z cyklicznymi akcjami promocyjno-wyprzedażowymi, w które obfituje końcówka roku, powinny sprawić, że tak jak zapowiadaliśmy wcześniej, IV kwartał będzie dla 11 bit studios S.A. najlepszym kwartałem w całym bieżącym roku - wyliczono.

Zarząd dodało, że firma pracuje nad nową grą o roboczej nazwie „Projekt 8”, której budżet szacowany jest na co najmniej 20 mln zł, czyli dwa razy więcej niż w przypadku „Frostpunka”. Zespół tworzący tę grę liczy prawie 30 osób i jest systematycznie rozbudowywany. Spółka zaczęła już prace koncepcyjne nad kolejną grą („Projekt 9”), a w czwartym kwartale ub.r. miała zacząć takie prace nad „Projektem 10”.

- Do końca bieżącego roku zatrudnienie w spółce powinno sięgnąć ok. 140 osób. W 2020 roku ich liczba może powiększyć się do nawet 180-200 osób co nie wyczerpuje naszych planów rekrutacyjnych szczególnie, że w nowym biurze przy ul. Brzeskiej 2 w Warszawie, do którego 11 bit studios S.A. przeniesie się w pierwszych miesiącach przyszłego roku, znajdzie się przestrzeń dla nawet 300 pracowników - zapowiedziały władze firmy.

Na giełdzie 11 bit studios wyceniane na 1 mld zł

11 bit studios od siemiu lat jest notowane na warszawskiej giełdzie. Wiosną 2018 roku po premierze „Frostunka” kurs spółki skoczył z ponad 200 zł do nawet 500 zł. Potem nastąpiła spora korekta, natomiast w miniony piątek na koniec sesji za akcję płacono 460 zł, co daje  kapitalizację w wysokości 1,05 mld zł.

Największymi akcjonariuszami spółki są TFI Aviva Investors Poland (ma 8,23 proc. kapitału), jej prezes Grzegorz Miechowski (7,08 proc.), TFI NN Investment Partners (6,19 proc.) i członek zarządu Przemysław Marszał (5,16 proc.).

Dołącz do dyskusji: „Frostpunk” będzie w wersji mobilnej, 11 bit studios podpisało umowę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl