G+J Polska przyczyniło się do dobrych wyników grupy Gruner+Jahr
Grupa Gruner+Jahr - największy wydawca magazynów w Europie, należący do międzynarodowego koncernu medialnego Bertelsmann - odnotowała wzrost przychodów i zysku w pierwszym półroczu br.
Na dobre wyniki G+J miał wpływ bilans kilku zagranicznych spółek należących do grupy, w tym wydawnictwa G+J Polska - podano w komunikacie.
Globalne przychody grupy Gruner+Jahr w pierwszej połowie roku wzrosły o 20 mln euro - do poziomu 1,39 mld euro, zaś zysk operacyjny o 5 mln euro - do poziomu 116 mln euro.
- Wpływ na pozytywny bilans finansowy grupy G+J miały wyniki zagranicznych oddziałów - wzrost obrotów zanotowały filie w Polsce, Austrii, Hiszpanii i we Włoszech. W pierwszej połowie roku G+J Polska znacząco zwiększyła zysk operacyjny w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W ocenie kierownictwa firmy tendencja wzrostowa ma charakter trwały" - mówi Magdalena Malicka, Prezes Zarządu G+J Polska.
Podsumowanie pierwszego półrocza w G+J Polska (dane
wydawcy):
wzrost czytelnictwa większości magazynów, w tym ponadprzeciętny
wzrost czytelnictwa National Geographic - o 22% (źródło: PBC
General (SMG/KRC), CCS, lipiec-grudzień 2006, styczeń-czerwiec
2007);
wzrost przychodów reklamowych o 10% - powyżej średniej dla całego
rynku magazynów (7%) (źródło: Expert Monitor, przychody reklamowe
brutto bez autopromocji, styczeń-czerwiec 2007 vs. styczeń-czerwiec
2006);
CLAUDIA - lider w segmencie kobiecych miesięczników poradniczych:
największe czytelnictwo i przychody reklamowe w segmencie oraz
najwyższe czytelnictwo wśród wszystkich miesięczników w Polsce
(źródło: PBC General (SMG/KRC), CCS, styczeń-czerwiec 2007; Expert
Monitor, przychody reklamowe brutto bez autopromocji,
styczeń-czerwiec 2007);
NAJ - drugie miejsce wśród tygodników kobiecych pod względem
przychodów ze sprzedaży i przychodów reklamowych (źródło: dział
badań G+J, na podstawie danych ZKDP, styczeń-czerwiec 2007; Expert
Monitor, przychody reklamowe brutto bez autopromocji,
styczeń-czerwiec 2007);
Focus - lider w segmencie magazynów popularno-naukowych - pod
względem czytelnictwa, sprzedaży i przychodów reklamowych;
National Geographic - lider w segmencie magazynów
geograficzno-podróżniczych - pod względem czytelnictwa, sprzedaży i
przychodów reklamowych;
Moje Gotowanie - lider w segmencie miesięczników kulinarnych - pod
względem czytelnictwa, sprzedaży i przychodów reklamowych (źródło
dla magazynów Focus, NG, Moje Gotowanie: PBC General (SMG/KRC),
CCS, styczeń-czerwiec 2007; ZKDP, styczeń-czerwiec 2007; Expert
Monitor, przychody reklamowe brutto bez autopromocji,
styczeń-czerwiec 2007).
Grupa Gruner + Jahr
Grupa Gruner + Jahr to największy wydawca magazynów w Europie.
Zatrudnia ponad 14.500 pracowników w 24 krajach na 3 kontynentach.
Wydaje ponad 300 magazynów i czasopism, jak również towarzyszące im
strony internetowe. Tytuły G+J to m.in.: STERN (Niemcy), BRIGITTE
(Niemcy), GEO (Niemcy, Francja Rosja), CAPITAL (Niemcy, Francja),
GALA (Niemcy, Francja, Polska, Rosja), FINANCIAL TIMES DEUTSCHLAND
(Niemcy), NATIONAL GEOGRAPHIC (Niemcy, Francja, Polska, Holandia).
Obroty G+J w 2006 roku wyniosły 2,86 mld euro. Właścicielem 74.9%
grupy G+J jest koncern Bertelsmann AG, pozostałe 25,1% należy do
rodziny Jahr.
Dołącz do dyskusji: G+J Polska przyczyniło się do dobrych wyników grupy Gruner+Jahr