SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazeta.pl wyprzedziła WP, Facebook coraz wyżej

Serwisy Gazeta.pl były w lutym popularniejsze niż strony Wirtualnej Polski – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Kolejny miesiąc z rzędu rósł zasięg Facebooka, z którego korzystało już 4,78 mln polskich internautów.

Niezagrożonym liderem zasięgu w polskim internecie są serwisy Google, które w lutym bieżącego roku odwiedziło nieco ponad 16 mln użytkowników, czyli prawie tyle samo, co w styczniu. Minimalne zmiany popularności zanotowały też kolejne w zestawieniu witryny Onet.pl i nasza-klasa.pl -  wynika najnowszych danych z badania Megapanel PBI/Gemius opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl.

Natomiast na czwarte miejsce awansowały strony Gazeta.pl, które zyskały w porównaniu ze styczniem prawie 300 tys. użytkowników. Jednocześnie witryny Wirtualnej Polski odwiedziło ponad 150 tys. real users mniej niż miesiąc wcześniej i spadły one na piątą pozycję.

YouTube przekroczył poziom 10 mln real users, za to strony Mozilli straciły 400 tys. użytkowników i spadły o dwa miejsca. Natomiast Facebook jest już na 14. miejscu, o pięć „oczek” wyżej niż miesiąc wcześniej. Serwis zyskał w porównaniu ze styczniem prawie 700 tys. real users i wyprzedził m.in. witryny Polskapresse, Infor i Money.pl. 

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 16 078 447 92,32%  
2 Grupa Onet.pl 12 642 890 72,60% tak
3 nasza-klasa.pl 11 408 334 65,51%  
4 Grupa Gazeta.pl 11 216 387 64,41% tak
5 Grupa Wirtualna Polska 10 980 860 63,05% tak
6 Grupa Allegro.pl 10 750 235 61,73% tak
7 Grupa Interia.pl 10 466 015 60,10% tak
8 youtube.com 10 108 130 58,04%  
9 Grupa O2.pl 9 745 167 55,96% tak
10 Grupa Wikipedia 8 472 563 48,65%  
11 Grupa Microsoft 6 484 998 37,24%  
12 Grupa GG Network 5 893 051 33,84% tak
13 Grupa Mozilla 5 842 146 33,55%  
14 facebook.com 4 785 820 27,48%  
15 Grupa Polskapresse 4 465 197 25,64% tak
16 Grupa Money.pl 4 388 821 25,20% tak
17 Grupa Infor 4 026 880 23,12% tak
18 Grupa Axel Springer 4 011 242 23,03% tak
19 dobreprogramy.pl 3 947 385 22,67% tak
20 Grupa Pf.pl 3 795 521 21,79% tak


Wśród serwisów objętych – częściowo lub całkowicie – audytem site-centric trzy czołowe grupy stron zanotowały nieznaczne wzrosty popularności
. Witryny GG Network straciły za to w porównaniu ze styczniem ponad 300 tys. użytkowników, a Interia.pl – ponad 150 tys. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa zasięg  użytkownicy (real users) audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl 72,60% 12 642 890 tak
2 Grupa Gazeta.pl 64,41% 11 216 387 tak
3 Grupa Wirtualna Polska 63,05% 10 980 860 tak
4 Grupa Allegro.pl 61,73% 10 750 235 tak
5 Grupa Interia.pl 60,10% 10 466 015 tak
6 Grupa O2.pl 55,96% 9 745 167 tak
7 Grupa GG Network 33,84% 5 893 051 tak
8 Grupa Polskapresse 25,64% 4 465 197 tak
9 Grupa Money.pl 25,20% 4 388 821 tak
10 Grupa Infor 23,12% 4 026 880 tak
11 Grupa Axel Springer 23,03% 4 011 242 tak
12 dobreprogramy.pl 22,67% 3 947 385 tak
13 Grupa Pf.pl 21,79% 3 795 521 tak
14 Grupa G+J Polska 19,74% 3 438 425 tak
15 Grupa Pino.pl 19,33% 3 366 070 tak
16 filmweb.pl 18,84% 3 281 104 tak
17 Grupa Media Regionalne 16,85% 2 934 016 tak
18 Grupa Murator 16,61% 2 892 290 tak
19 Grupa Spilgames 16,38% 2 851 890 tak
20 Grupa Spolecznosci.pl 15,70% 2 734 339 tak**/***


Penetracja internetu w Polsce ciągle rośnie, dlatego onet.pl mimo że zyskał w porównaniu ze styczniem prawie 100 tys. użytkowników, stracił 0,24 proc. zasięgu. Z kolei google.com straciło prawie 350 tys. real users i zostało wyprzedzone przez nasza-klasa.pl. facebook.com awansował z 19. na 13. miejsce. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 15 317 067 87,95%  
2 onet.pl 11 810 029 67,81% tak
3 nasza-klasa.pl 11 408 334 65,51%  
4 google.com 11 176 724 64,18%  
5 allegro.pl 10 298 908 59,14% tak
6 wp.pl 10 149 073 58,28% tak
7 youtube.com 10 108 130 58,04%  
8 wikipedia.org 8 337 516 47,88%  
9 interia.pl 7 942 147 45,60% tak
10 gazeta.pl 7 630 978 43,82% tak
11 mozilla.com 5 694 340 32,70%  
12 microsoft.com 5 064 911 29,08%  
13 facebook.com 4 785 820 27,48%  
14 wrzuta.pl 4 603 205 26,43% tak
15 o2.pl 4 567 320 26,23% tak
16 blogspot.com 4 393 412 25,23%  
17 zumi.pl 4 195 485 24,09% tak
18 dobreprogramy.pl 3 947 385 22,67% tak
19 chomikuj.pl 3 932 252 22,58% tak
20 blox.pl 3 905 268 22,42% tak


Serwisy Allegro.pl odwiedziło w lutym prawie 100 tys. mniej internautów niż w styczniu
i wykonano prawie 450 mln odsłon mniej. Mimo wzrostu liczby użytkowników spadek liczby odsłon zanotowały witryny Onet.pl.  

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users) audyt site-centric
1 Grupa Allegro.pl 5 258 719 225 10 750 235 tak
2 Grupa Onet.pl 3 488 846 630 12 642 890 tak
3 Grupa Wirtualna Polska 2 325 561 671 10 980 860 tak
4 Grupa Interia.pl 1 288 432 885 10 466 015 tak
5 Grupa O2.pl 1 204 513 779 9 745 167 tak
6 Grupa Spolecznosci.pl 1 047 570 989 2 734 339 tak**/***
7 Grupa Gazeta.pl 1 028 303 128 11 216 387 tak
8 Grupa G+J Polska 381 500 908 3 438 425 tak
9 Grupa Spilgames 281 035 887 2 851 890 tak
10 poszkole.pl 279 308 652 1 807 365 tak


Trzy grupy serwisów, w których internauci spędzają najwięcej czasu, zanotowały pod tym względem spadki w porównaniu ze styczniem. Na stronach Wirtualnej Polski przeciętny użytkownik przebywał w lutym ponad pół godziny krócej niż miesiąc wcześniej. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users) audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl 74 224 474,36 05:52:15 12 642 890 tak
2 Grupa Wirtualna Polska 65 652 993,09 05:58:44 10 980 860 tak
3 Grupa Allegro.pl 54 674 416,73 05:05:09 10 750 235 tak
4 Grupa Interia.pl 38 688 645,21 03:41:48 10 466 015 tak
5 Grupa O2.pl 34 109 463,42 03:30:01 9 745 167 tak
6 Grupa Gazeta.pl 21 119 044,91 01:52:58 11 216 387 tak
7 Grupa Spolecznosci.pl 10 150 665,72 03:42:44 2 734 339 tak **/***
8 Grupa GG Network 9 192 473,24 01:33:36 5 893 051 tak
9 Grupa Spilgames 6 945 646,69 02:26:08 2 851 890 tak
10 poszkole.pl 3 143 723,07 01:44:22 1 807 365 tak
11 grono.net 2 906 795,46 01:41:23 1 720 411 tak
12 Grupa Eska 2 344 750,77 02:06:26 1 112 757 tak
13 Grupa G+J Polska 2 155 364,89 00:37:37 3 438 425 tak
14 Grupa TVN 2 016 871,48 00:52:11 2 318 777 tak
15 Grupa Eurozet 1 788 908,67 03:14:52 550 806 tak
16 joemonster.org 1 741 804,57 01:20:16 1 302 141 tak
17 Grupa Polskapresse 1 679 245,55 00:22:34 4 465 197 tak
18 filmweb.pl 1 648 544,18 00:30:09 3 281 104 tak
19 Grupa Media Regionalne 1 258 541,43 00:25:44 2 934 016 tak
20 nokaut.pl 1 109 163,71 00:24:25 2 670 658 tak


Gadu-Gadu, zdecydowanie najpopularniejsza aplikacja w polskim internecie, cieszyła się w lutym podobną popularnością jak miesiąc wcześniej. Windows Media Player wyprzedził Skype’a, ale różnica popularności tych programów jest minimalna. Z ipli korzystało ponad 400 tys. internautów więcej niż w styczniu, a zasięg aplikacji przekroczył 10 proc. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp. nazwa zasięg aktywne programy* audyt site-centric
1 Komunikator Gadu-Gadu 39,45% 6 870 459 tak
2 Windows Media Player 27,26% 4 747 733  
3 Komunikator Skype 27,22% 4 740 638  
4 Winamp 19,18% 3 340 935  
5 Ipla 11,20% 1 950 467  
6 OpenFM 8,28% 1 442 187  
7 RealPlayer 4,58% 796 815  
8 Aplikacja Google Desktop 3,63% 632 491  
9 Komunikator Windows Live Messenger 3,56% 619 317  
10 Google Earth 3,55% 618 081  
11 Komunikator Tlen.pl 3,06% 533 593 tak
12 QuickTime 2,07% 360 503  
13 VLC media player 1,18% 205 972  
14 iTunes 0,98% 170 389  
15 BestPlayer 0,77% 134 317  
16 Komunikator AQQ 0,71% 124 300 tak
17 GOM Player 0,46% 80 975  
18 Czytnik RSS Paseczek 0,36% 62 940  
19 Last FM 0,35% 60 315  
20 AIMP 0,32% 56 202  


 



Liczebność próby: N= 16 778. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

* Aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.
** Grupa Spolecznosci.pl składa się zarówno z części audytowanych, jaki i nieobjętych audytem site-centric.
*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tych części Grupy, które biorą udział w audycie site-centric.

Dołącz do dyskusji: Gazeta.pl wyprzedziła WP, Facebook coraz wyżej

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Posh
NK w kilka miesięcy utraciła ponad 2 miliony Użytkowników, przy czym kont aktywnych jest co raz mniej, bo większość osób co raz rzadziej się loguje. Za rok Facebook dogoni NK.
0 0
odpowiedź
User
Gatsby
Interia powinna łyknąć WP, która jest słaba i zawalczyć z Gazeta.pl
0 0
odpowiedź
User
Gabtsby
chociaż w kat. miesięcznego zasięgu, liczby odsłon i czasu Interia jest nadal lepsza od Gazeta.pl
0 0
odpowiedź