SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazety 15 proc. mniej z reklam. Ostro w dół „GW”, „Fakt” i „Rz” - w górę „SE” (TOP 10)

W styczniu br. cennikowe wpływy reklamowe gazet były o 14,9 proc. niższe niż rok wcześniej. Największe spadki, wynoszące ponad 20 proc., zanotowały „Gazeta Wyborcza”, „Fakt” i „Rzeczpospolita”, za to duże wzrosty osiągnęły „Super Express” i „Express Ilustrowany”.

Z danych Kantar Media opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. cennikowe przychody gazet z reklam (bez autopromocji) wyniosły 97,4 mln zł, o 17,06 mln zł mniej niż rok wcześniej. Oznacza to spadek o 14,9 proc.

Styczniowe spadki to kontynuacja trendów z ostatnich lat i zapowiedź dalszego kurczenia się rynku w tym roku. Według Starlinka w ub.r. faktyczne wydatki na reklamy w gazetach zmalały aż o 28,7 proc., do 341,2 mln zł (zobacz szczegóły). Natomiast pytani w styczniu przez Wirtualnemedia.pl analitycy z innych domów mediowych prognozowali, że w br. wartość tego segmentu zmniejszy się o 15-16 proc. (przeczytaj więcej).

W styczniu br. największy spadek wpływów reklamowych zanotowała „Gazeta Wyborcza” (Agora), która zarobiła o 8,6 mln zł mniej niż rok wcześniej (to o 25,8 proc. w dół). Podobnie zmalały przychody „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) - o 1,9 mln zł, czyli 24,3 proc.; „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - o 2,5 mln zł, czyli 21 proc.; oraz regionalnej „Gazety Pomorskiej” (Grupa Polskapresse) - o 473 tys. zł, czyli 21,3 proc.

Dziennik „Polska” (Grupa Polskapresse) zarobił z reklam o 937 tys. zł mniej niż przed rokiem (to 5,7 proc. w dół), a bezpłatne „Metro” (Agora) - o 491 tys. zł (7,1 proc. w dół). Przychody „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor) zmalały o 530 tys. zł, a „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 254 tys. zł (to spadki o 11,4 i 13,5 proc.).

>>> Duże spadki sprzedaży dzienników w 2013. „Papier nadal jest najbardziej dochodowy”

Jako jedyne w czołowej dziesiątce wzrosty cennikowych wpływów reklamowych, i to duże, osiągnęły „Super Express” (Murator) i regionalny „Express Ilustrowany” (Grupa Polskapresse). Pierwszy zarobił o 1,5 mln zł więcej niż rok wcześniej (to 26,9 proc. w górę), a drugi - o 573 tys. zł (wzrost o 33 proc.).

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I.2013

I.2014

GAZETA WYBORCZA

33 396 395 zł

24 772 660 zł

POLSKA

16 353 244 zł

15 416 774 zł

FAKT

12 183 828 zł

9 631 890 zł

SUPER EXPRESS

5 416 380 zł

6 873 560 zł

METRO

6 932 644 zł

6 441 306 zł

RZECZPOSPOLITA

7 802 968 zł

5 903 390 zł

DZIENNIK GAZETA PRAWNA

4 633 816 zł

4 104 175 zł

EXPRESS ILUSTROWANY

1 738 172 zł

2 311 679 zł

GAZETA POMORSKA

2 219 142 zł

1 746 261 zł

PULS BIZNESU

1 875 475 zł

1 621 485 zł

monitorowane tytuły razem

114 500 085 zł

97 443 142 zł

Dołącz do dyskusji: Gazety 15 proc. mniej z reklam. Ostro w dół „GW”, „Fakt” i „Rz” - w górę „SE” (TOP 10)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
by rzyło sie lepij
I trzeba będzie sprzedawać nieruchomości w agorze
0 0
odpowiedź
User
ja
Gó... Prawda ostra jazda część kolejna. Usku wspomóż łaską pieniądza lewackich postkomuchów......
0 0
odpowiedź
User
hajdarowicz rulez
"Wizjoner z Krakowa" idzie jak burza!
0 0
odpowiedź