GG Network krytykuje badania internetowych stacji radiowych
GG Network skrytykowała raport słuchalności internetowych stacji radiowych autorstwa Gemius i PBI. Firma kontrolująca platformę Open.fm twierdzi, że jej popularność została znacznie zaniżona z powodu nieuwzględnienia osób korzystających z niej bezpośrednio z komunikatora Gadu-Gadu.
Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius pokazały, że kontrolowana przez tę firmę platforma Open.fm miała w grudniu ubiegłego roku ponad 550 tys. użytkowników. GG Network zwrócił jednak uwagę, że analiza objęła aktywność tylko na stronach internetowych, natomiast aż 90 proc. użytkowników Open.fm korzysta z tej stacji bezpośrednio z komunikatora Gadu-Gadu. - Pomijanie tego istotnego faktu prowadzi do mylnej oceny stanu polskiego rynku internetowych stacji radiowych - napisali w oświadczeniu członkowie zarządu firmy. - Analizując najnowsze dane z logów na serwerach Open.fm, jesteśmy pewni, że posiadamy ok. 2 mln słuchaczy miesięcznie - zaznaczyli, dodając, że ta liczba zostanie niedługo zweryfikowana w badaniu GemiusStream, które jest obecnie testowane.
|
radiostacje 12.2008 | użytkownicy | odsłony | średni czas na użytkownika [godz:min:s] |
1 | eska.pl | 824 698 | 14 557 807 | 00:23:53 |
2 | Last.fm | 694 317 | 24 531 232 | 00:53:12 |
3 | open.fm (dawne gaduradio.pl) | 554 697 | 3 868 132 | 00:13:04 |
4 | RMF FM | 526 684 | 5 164 735 | 00:12:15 |
5 | miastomuzyki.pl | 516 428 | 12 285 463 | 08:45:26 |
6 | Polskie Radio | 371 498 | 6 816 749 | 00:18:10 |
7 | radiozet.pl | 263 337 | 2 529 514 | 00:10:36 |
8 | polskastacja.pl | 250 369 | 2 595 660 | 00:17:02 |
9 | RMF Maxxx | 214 712 | 2 517 230 | 00:15:17 |
10 | Tuba | 158 388 | 1 817 443 | 00:16:52 |
GG Network nie wini Gemiusa i PBI za nieodpowiadające
rzeczywistości wyniki słuchalności Open.fm w badaniu Megapanel.
Firma uważa natomiast, że metody analizy popularności wszystkich
stacji powinny być szybciej modyfikowane przez Komitet Badań
Radiowych, który zleca je instytutowi MillwardBrown SMG/KRC.
Zdaniem GG Network decyzja o uwzględnieniu użytkowników telefonów
komórkowych w badaniu Radio Track to zdecydowane zbyt mało.
- KBR systematycznie pomija stacje internetowe, które nie są już
jak przed laty tworzone przez garstki zapaleńców, tylko stanowią
poważne projekty biznesowe i mają znaczącą liczbę słuchaczy -
oceniają członkowie zarządu firmy. - Jest to niestety zrozumiałe
działanie: obrona pozycji tradycyjnych rozgłośni przed stacjami
internetowymi, które przy obecnym tempie zmian metodologii mogą
nigdy nie doczekać się uwzględnienia w badaniach obrazujących
rynek.
Dołącz do dyskusji: GG Network krytykuje badania internetowych stacji radiowych