Google, Facebook i YouTube ze spadkami zasięgu - w górę WP, Allegro i Gazeta.pl (Gemius/PBI ze stycznia)
W styczniu br. Grupa Google, Facebook, YouTube i Grupa Ringier Axel Springer Polska miały niższą odwiedzalności niż rok wcześniej. Spore wzrosty osiągnęły natomiast Grupa Wirtualna Polska, Grupa Allegro i Gazeta.pl, natomiast serwisy Grupy Eurozet weszły do TOP20 po raz pierwszy w historii.
W zeszłym miesiącu strony i aplikacje Google’a odwiedziło 27,02 mln realnych użytkowników, czyli 94,68 proc. wszystkich polskich internauci. Wykonali tam 8,26 mld odsłon, a każdy w ciągu dnia spędził średnio 31 minut i 32 sekundy - pokazują wyniki badania Gemius/PBI.
W skali roku mimo niewielkiego wzrostu liczby jej użytkowników zasięg Grupy Google zmalał z 96,16 do 94,68 proc. Wynika to z faktu, że w styczniu ub.r. łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28 mln, a w styczniu br. - na 28,6 mln, z czego 23,3 mln korzystało z sieci na komputerach, a 24,1 mln na smartfonach i tabletach.
Facebooka odwiedziło w minionym miesiącu 22,45 mln użytkowników (co dało 79,22 proc. zasięgu), wykonując 4,32 mld odsłon i spędzając przez dzień przeciętnie 28 minut i 43 sekundy. Rok wcześniej portal miał 23,08 mln użytkowników, 5,1 mld odsłon i 82,46 proc. zasięgu.
Spory spadek zanotował też YouTube: w styczniu br. miał 20,52 mln użytkowników, 71,77 proc. zasięgu i 1,08 mld odsłon, a w styczniu ub.r. - 21,14 mln użytkowników, 75,52 proc. zasięgu i 1,55 mld odsłon.
Wzrosty osiągnęły natomiast Grupa Wirtualna Polska oraz Grupa Allegro. Strony i aplikacje pierwszego wydawcy w zeszłym miesiącu odwiedziło 22,65 mln internautów (79,22 proc. zasięgu), którzy wykonali 3,31 mld odsłon i dziennie spędzali średnio 36 minut i 57 sekund. W styczniu ub.r. wydawca zanotował 21,67 mln użytkowników, 77,43 proc. zasięgu i 4,21 mld odsłon.
Z kolei Grupa Allegro w minionym miesiącu miała 19,18 mln użytkowników, 67,06 proc. zasięgu i 2,69 mld odsłon, a rok wcześniej - 17,56 mln użytkowników, 62,72 proc. zasięgu i 2,11 mld odsłon.
W przypadku Grupy Gazeta.pl liczba użytkowników wzrosła w skali roku z 16,75 do 18,33 mln, zasięg z 59,85 do 64,1 proc., a liczba odsłon zmalała 744,79 do 740,72 mln. Znacząco podskoczyły też statystyki Grupy Polska Press (zasięg z 58,09 do 64,06 proc., a liczba odsłon z 555,62 do 703,77 mln), Grupy OLX (zasięg z 59,96 do 60,29 proc., liczba odsłon z 1,8 do 4,54 mln), Grupa ZPR Media (zasięg z 48,23 do 53,57 proc., liczba odsłon ze 120,18 do 168,12 mln), Grupa Ceneo.pl (zasięg z 40,36 do 46,29 proc., liczba odsłon ze 148,79 do 168,46 mln) oraz Grupa TVN (zasięg z 38,47 do 45,61 proc., liczba odsłon z 205,67 do 258 mln).
Z kolei Grupa Ringier Axel Springer Polska zanotowała spadek zasięgu z 77,73 do 76,37 proc. i liczby odsłon z 3,34 do 2,5 mld, a Grupa Interia.pl przy spadku zasięgu (z 70,4 do 69,19 proc.) zyskała pod względem liczby odsłon (z 1,41 do 1,51 mld).
Google.com w zeszłym miesiącu miało 26,1 mln użytkowników, 91,26 proc. zasięgu i 6,39 mld odsłon, a rok wcześniej - 20,38 mln użytkowników, 72,81 proc. zasięgu i 862,87 mln odsłon. Natomiast w przypadku Google.pl liczba użytkowników zmalała w skali roku z 26,45 do 17,14 mln, zasięg - z 94,49 do 59,95 proc., a liczba odsłon - z 7,55 do 1,74 mld.
Spore wzrosty osiągnęły Allegro.pl (zasięg z 60,7 do 65,02 proc., liczba odsłon z 1,64 do 1,93 mld), WP.pl (zasięg z 56,66 do 60,91 proc., przy spadku liczby odsłon z 2,91 do 2,15 mld), Interia.pl (zasięg z 49,81 do 50,65 proc.) oraz Gazeta.pl (zasięg z 37,51 do 45,59 proc. przy spadku liczby odsłon z 293,84 do 265,76 mln).
Natomiast Onet.pl w minionym miesiącu zanotował 17,45 mln użytkowników, 61,01 proc. zasięgu i 1,78 mld odsłon, a rok wcześniej - 18,28 mln użytkowników, 65,32 proc. zasięgu i 2 mld odsłon.
Na WP.pl odwiedzający spędził w ciągu dnia średnio 35 minut i 23 sekundy, na o2.pl - 34 minuty i 19 sekund, na Google.com - 28 minut i 46 sekund, na Facebooku - 28 minut i 43 sekundy, a na Onecie - 28 minut i 5 sekund. Rok temu nie podawano jeszcze tej statystyki.
Na komputerach Grupa Google zanotowała rok do roku spadek liczby użytkowników z 23,45 do 22,08 mln, zasięgu z 83,77 do 77,22 proc. oraz liczby odsłon z 5,36 do 4,14 mld.
Spadki zanotowały też kolejne portale i wydawcy w zestawieniu: YouTube (zasięg z 68,86 do 62,29 proc., liczba odsłon z 959,83 do 752,59 mln), Facebook (zasięg z 68,22 do 61,35 proc., liczba odsłon z 2,26 do 1,49 mld), Grupa Wirtualna Polska (zasięg z 58,85 do 56,54 proc., liczba odsłon z 2,75 do 1,7 mld), a także Grupa Ringier Axel Springer Polska (zasięg z 58 do 51,51 proc., liczba odsłon z 1,61 do 1,2 mld).
Natomiast zasięg Grupy TVN zwiększył się z 19,81 do 21,33 proc., przy spadku liczby odsłon z 88,65 do 84,54 mln.
Google.com miało 20,77 mln użytkowników, 72,63 proc. zasięgu i 3,15 mld odsłon (wobec 16,2 mln użytkowników, 57,9 proc. zasięgu i 583,3 mln odsłon rok wcześniej), a Google.pl - 14 mln użytkowników, 48,98 proc. zasięgu i 940,04 mln odsłon (w styczniu ub.r. było to 23,18 mln użytkowników, 4,71 mld odsłon i 82,81 proc. zasięgu).
Allegro.pl zanotowało w skali roku niewielki wzrost odwiedzalności (zasięg z 46,37 do 46,92 proc., liczba odsłon z 1,13 do 1,23 mld), zmalały natomiast wyniki Onetu (zasięg z 48,17 do 40,31 proc., liczba odsłon z 1,25 do 1,01 mld) oraz WP.pl (zasięg z 41,78 do 40,17 proc., liczba odsłon z 2,1 do 1,17 mld).
Dołącz do dyskusji: Google, Facebook i YouTube ze spadkami zasięgu - w górę WP, Allegro i Gazeta.pl (Gemius/PBI ze stycznia)