Google z rekordem 20 mln użytkowników - tracą Allegro, Interia (Megapanel z lutego)
W lutym br. serwisy Google odwiedziło rekordowe 19,65 mln polskich internautów. Spore spadki z miesiąca na miesiąc zanotowały za to strony Allegro i GG, Interii, Polskapresse i Mediów Regionalnych oraz NK.pl.
Strony Google w lutym br. odwiedziło o 172,5 tys. polskich użytkowników więcej niż w styczniu br. i aż o 2,4 mln więcej niż w lutym ub.r. Google jako jedyny wydawca w czołowej dwudziestce osiągnął wzrost zasięgu z miesiąca na miesiąc. Dzięki temu jego serwisy zanotowały rekordowe wyniki: 19,65 mln real users i 92,1 proc. zasięgu.
Witryny wszystkich pozostałych wydawców z zestawienia miały mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej. Najwięcej straciły strony Allegro i GG (350,2 tys. real users), Interii (472,9 tys.), Polskapresse i Mediów Regionalnych (485,4 tys.), NK.pl (563,9 tys.) i Filmweb.pl (502,1 tys.).
Przy czym w skali roku większość z tych serwisów osiągnęła duże wzrosty. I tak witryny Interii zyskały 650 tys. real users, a Filmweb - 195 tys. Strony Allegro i GG rok wcześniej były klasyfikowane osobno, tak samo jak strony Polskapresse i Mediów Regionalnych.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2014 roku
Za to NK.pl (zapewniająca prawie cały ruch Grupie NK.pl) w skali roku zanotowała jeszcze większy spadek - o 1,4 mln użytkowników - niż w skali miesiąca.
Facebook miał o 2,1 mln użytkowników więcej niż rok wcześniej, a YouTube o 2 mln więcej.
TOP20 grup witryn i witryn niezgrupowanych | ||||||
według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO | ||||||
lp. | węzeł | użytkownicy (real users)* | zasięg wśród internautów** | różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca | audyt site-centric*** | |
% | różnica w RU | |||||
1 | Grupa Google | 19 654 094 | 92,09% | 0,89% | 172 538 |
|
2 | facebook.com | 16 070 724 | 75,30% | -0,41% | -66 668 |
|
3 | Grupa Allegro - GG | 15 686 207 | 73,50% | -2,18% | -350 178 | tak |
4 | youtube.com | 15 494 187 | 72,60% | -0,03% | -5 388 |
|
5 | Grupa Onet - RASP | 14 840 935 | 69,54% | -0,68% | -101 113 | tak |
6 | Grupa Wirtualna Polska | 12 959 939 | 60,73% | -1,91% | -252 830 | tak |
7 | Grupa Gazeta.pl | 12 535 617 | 58,74% | -1,84% | -234 489 | tak |
8 | Grupa Interia.pl | 11 948 428 | 55,99% | -3,81% | -472 861 | tak |
9 | wikipedia.org | 10 061 954 | 47,15% | -0,78% | -79 462 |
|
10 | Grupa Polskapresse - Media Regionalne | 8 879 935 | 41,61% | -5,18% | -485 363 | tak |
11 | Grupa O2 | 8 713 853 | 40,83% | -4,04% | -366 923 | tak |
12 | Grupa Nk.pl | 6 594 144 | 30,90% | -7,88% | -563 911 |
|
13 | szukaj.com | 6 506 199 | 30,49% | 3,57% | 224 238 |
|
14 | Grupa Murator - Time | 6 244 111 | 29,26% | -5,82% | -385 543 | tak |
15 | ask.com | 6 134 979 | 28,75% | -3,34% | -212 123 |
|
16 | Grupa Edipresse.pl | 4 923 202 | 23,07% | -1,99% | -99 734 | tak |
17 | Grupa TVN | 4 817 039 | 22,57% | -6,66% | -343 442 | tak |
18 | Grupa Microsoft | 4 586 298 | 21,49% | -8,10% | -404 461 |
|
19 | filmweb.pl | 4 515 239 | 21,16% | -10,01% | -502 126 | tak |
20 | Grupa Money.pl | 4 508 917 | 21,13% | N | N | tak |
Wśród serwisów objętych audytem site-centric wszystkie w czołowej dwudziestce zanotowały spadki zasięgu w skali miesiąca. Zdecydowanie najwięcej, 1,17 mln użytkowników, straciły strony Cyfrowego Polsatu (to aż 21,9 proc. w dół). Filmweb.pl stracił 502 tys. real users, a witryny Polskapresse i Mediów Regionalnych - 485 tys.
Zajmujące pierwsze miejsce serwisy Allegro i GG rok wcześniej były klasyfikowane osobno, tak samo jak strony Onetu i Ringier Axel Springer Polska. Witryny Wirtualnej Polski i O2 nadal są liczone osobno, chociaż ich wydawcy od połowy lutego działają razem jako Grupa Wirtualna Polska (więcej na ten temat). W skali roku WP zyskała 930 tys. real users, Gazeta.pl - 620 tys., Interia.pl - 650 tys., natomiast O2 straciło 200 tys.
TOP20 grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric | |||||
według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO | |||||
lp. | węzeł | użytkownicy (real users)* | zasięg wśród internautów** | różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca | |
% | różnica w RU | ||||
1 | Grupa Allegro - GG | 15 686 207 | 73,50% | -2,18% | -350 178 |
2 | Grupa Onet - RASP | 14 840 935 | 69,54% | -0,68% | -101 113 |
3 | Grupa Wirtualna Polska | 12 959 939 | 60,73% | -1,91% | -252 830 |
4 | Grupa Gazeta.pl | 12 535 617 | 58,74% | -1,84% | -234 489 |
5 | Grupa Interia.pl | 11 948 428 | 55,99% | -3,81% | -472 861 |
6 | Grupa Polskapresse - Media Regionalne | 8 879 935 | 41,61% | -5,18% | -485 363 |
7 | Grupa O2 | 8 713 853 | 40,83% | -4,04% | -366 923 |
8 | Grupa Murator - Time | 6 244 111 | 29,26% | -5,82% | -385 543 |
9 | Grupa Edipresse.pl | 4 923 202 | 23,07% | -1,99% | -99 734 |
10 | Grupa TVN | 4 817 039 | 22,57% | -6,66% | -343 442 |
11 | filmweb.pl | 4 515 239 | 21,16% | -10,01% | -502 126 |
12 | Grupa Money.pl | 4 508 917 | 21,13% | -4,01% | -188 280 |
13 | Grupa Infor | 4 254 595 | 19,94% | -5,65% | -254 977 |
14 | dobreprogramy.pl | 4 247 010 | 19,90% | -9,62% | -452 060 |
15 | Grupa Cyfrowy Polsat | 4 200 387 | 19,68% | -21,86% | -1 174 887 |
16 | Grupa Demotywatory.pl | 4 029 540 | 18,88% | -7,05% | -305 497 |
17 | Grupa NextWeb Media | 3 294 178 | 15,44% | -9,22% | -334 497 |
18 | cda.pl | 3 168 884 | 14,85% | -7,84% | -269 689 |
19 | gry.pl | 2 838 881 | 13,30% | -3,30% | -96 942 |
20 | tekstowo.pl | 2 687 211 | 12,59% | N | N |
Pozostałe wyniki na kolejnych stronach
1 2
Dołącz do dyskusji: Google z rekordem 20 mln użytkowników - tracą Allegro, Interia (Megapanel z lutego)