SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa IQS kupuje od Gemiusa za 1,3 mln zł Interaktywny Instytut Badań Rynkowych

Grupa IQS (należąca do holdingu Mediacap) przejęła od Gemiusa całościowe udziały Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych. Wartość transakcji maksymalnie wyniesie 1,3 mln zł.

W ramach podpisanej w poniedziałek umowy Grupa IQS staje się właścicielem 100 proc. udziałów Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych, stanowiących 100 proc. kapitału zakładowego i ogólnej liczby głosów w zarządzie firmy. Ponadto przejmuje zaciągnięte przez nią pożyczki oraz wynagrodzenia za świadczone usługi.

W dniu transakcji Grupa IQS zapłaciła za Interaktywny Instytut Badań Rynkowych milion złotych, natomiast pozostała część ceny zostanie uiszczona do 31 sierpnia br., a jej wysokość będzie zależeć od wartości umówionych składników kapitału obrotowego IIBR według stanu z 31 lipca. Maksymalnie łączna wartość transakcji wyniesie 1,307 mln zł.

Interaktywny Instytut Badań Rynkowych zajmuje się realizacją badań marketingowych z wykorzystaniem narzędzi internetowych (ma jeden z największych internetowych paneli badawczych, wykorzystuje też własną technologię RTS do zbierania danych w sieci). Jego klientami były m.in. Frito Lay Poland, Unilever, Grupa Allegro, nc+, Grupa RMF, Avon Cosmetics i Kompania Piwowarska

Funkcję Prezesa IIBR obejmie Alina Lempa, prezes Grupy IQS. Członkami zarządu zostaną Matt Wójcik z Grupy IQS oraz Jan Kunkowski z IIBR.

Struktury obu spółek - zarówno badawcze, jak i analityczno-realizacyjne - będą się wspierać w kompleksowej obsłudze swoich klientów. - Pozwoli to nie tylko na wzmocnienie naszej pozycji badawczej, ale także da nam wyraźną przewagę na dynamicznie rozwijającym się rynku badań internetowych na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych - przekonuje Alina Lempa.

Większościowym udziałowcem Grupy IQS od listopada ub.r. jest Mediacap, który za 53 proc. jej udziałów zapłacił 2,5 mln zł (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Grupa IQS kupuje od Gemiusa za 1,3 mln zł Interaktywny Instytut Badań Rynkowych

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
D
Na grubo!
0 0
odpowiedź
User
sick
wow, a ostatnio rozmawiałem ze znajomym jak tam sobie IIBR radzi. Nie spodziewałem się takiego rozwoju sytuacji:) Czy to oznacza, że Gemius idzie w "mierzenie" internetu a nie "badanie"?
0 0
odpowiedź