SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Havas Warsaw ze wzrostem wpływów i zyskiem

W ub.r. przychody agencji reklamowej Havas Warsaw zwiększyły się o 8,8 proc. do 25,57 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 11,8 proc. jej zysk netto zmalał z 1,23 mln zł do 948,9 tys. zł.

Dorota Mazur, prezes Havas Warsaw Dorota Mazur, prezes Havas Warsaw

Przychody krajowe Havas Warsaw zwiększyły się w ub.r. z 22,53 do 22,95 mln zł, a zagraniczne - z 978 tys. zł do 2,61 mln zł.

Wpływy od innych firm z koncernu Vivendi poszły w górę z 2,87 do 3,62 mln zł. Przychody od Havas Worldwide London poszły w górę z 418,7 tys. zł do 2,28 mln zł, a od obsługiwanego reklamowo przez agencję Canal+ Polska zmalały z 1,96 do 1,22 mln zł.

Agencja pracuje też m.in. dla Orange Polska (w zakresie oferty dla firm), a w ub.r. przygotowała również reklamy marek Kinder Bueno, Finish, BoboVita, Lovela i Grupa Lotos.

W sprawozdaniu złożonym w KRS zwróciła uwagę, że „rok 2020 w założeniach miał być pierwszym rokiem w którym Spółka w pełni wykorzysta przeprowadzoną w ostatnich 3 latach restrukturyzację związaną z odbudową jej reputacji, odbudową morale zespołu oraz unowocześnieniem oferty, mającej sprostać nowym trendom w komunikacji marketingowej i oczekiwaniom klientów”.

Sytuacja mocno zmieniła się po wybuchu epidemii. - W związku z panującą pandemią covid-19 i związanymi z nią kolejnymi lockdownami zarząd spółki skupił się na działaniach mających na celu utrzymanie płynności finansowej i rentowności prowadzonego biznesu. W tych ciężkich czasach zarząd nie zapomniał o zespole który z takim wysiłkiem został zbudowany, kładąc duży nacisk na podtrzymanie pozytywnych wzajemnych interakcji zwłaszcza w okresach izolacji - zaznaczono w sprawozdaniu.

Koszty 12 proc. w górę

Wydatki operacyjne Havas Media poszły w górę z 21,96 do 24,55 mln zł, czyli o 11,8 proc. Zdecydowaną większość stanowią koszty usług obcych, które zwiększyły się z 18,41 do 20,84 mln zł.

Nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 2,6 do 2,99 mln zł, natomiast koszty ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych spadły z 516,3 do 494,6 tys. zł. Średnie zatrudnienie w agencji zmalało z 28 do 25 pracowników.

Wydatki na amortyzację zmniejszyły się z 91,6 do 52,4 tys. zł, na zużycie materiałów i energii - ze 114,2 do 93,6 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 235,4 do 68,7 tys. zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Agencja oszczędziła 119,3 tys. zł dzięki umorzeni przez trzy miesiące składek pracowniczych na ZUS, ponadto otrzymała 937,4 tys. zł częściowo bezzwrotnej pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy kredytowej.

Wyniki zyskowności Havas Warsaw znacząco się obniżyły. Zysk sprzedażowy poszedł w dół z 1,54 do 1,02 mln zł, zysk operacyjny - z 1,52 do 1,23 mln zł, zysk brutto z 1,53 do 1,18 mln zł, a zysk netto - z 1,23 mln zł do 948,9 tys. zł. W ub.r. spółka zapłaciła 231,9 tys. zł podatku dochodowego, wobec 305,4 tys. zł rok wcześniej.

Bezpośrednio 100 proc. udziałów Havas Warsaw ma spółka HHP. W zeszłym tygodniu zdecydowała, że cały zysk netto agencji z ub.r. zostanie przeznaczony na jej kapitał zapasowy.

Agencja w sprawozdaniu stwierdziła, że w br. liczyła, że „w pełni wykorzysta efekty pracy 4 ostatnich lat oraz wykorzysta wdrożony nowy model Village, którym łączy w jednym miejscu kompetencje zespołów kreatywnych i mediowych Grupy Havas”.

- Niestety sytuacja związana z pandemią COVID-19 i co z tym idzie ciągłą niepewnością rynku, co do rozwoju sytuacji (zarówno na poziomie lokalnym jak i globalnym) stawia te plany pod znakiem zapytania - przyznano. - Jednak mimo wszystko Zarząd Spółki koncentruje się na działaniach zabezpieczających: utrzymanie płynności finansowej, ale też i rentowności prowadzonej działalności. Niezmiennie będzie również prowadził działania integrujące zespoły wysokiej klasy specjalistów pozyskane w latach ubiegłych - zapowiedziano.

Dołącz do dyskusji: Havas Warsaw ze wzrostem wpływów i zyskiem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl