Info-TV-FM ruszył z telewizją mobilną, operatorzy komórkowi są sceptyczni
Spółka Info-TV-FM liczy, że już w tym roku podpisze pierwsze umowy z operatorami telekomunikacyjnymi, którzy będą odsprzedawać usługę uruchomionej właśnie telewizji mobilnej DVB-H. Zapytani przez nas operatorzy komórkowi przyznają jednak, że nie są ofertą zainteresowani.
"Trwają rozmowy z operatorami. Bawi nas sytuacja w
której rozmawiamy z dużym zespołem roboczym znaczącego operatora, a
jego rzecznik nieoficjalnie informuje, że jego firma nie jest
zainteresowana usługą. Traktujemy to jako element
negocjacji" - twierdzi prezes funduszu Magna Polonia
(który jest głównym udziałowcem Info-TV-FM) Albert Kuźmicz.
W ostatnich dniach pojawiło się kilka doniesień medialnych zgodnie
z którymi operatorzy sieci komórkowych nie są zainteresowani
sprzedawaniem usługi telewizji mobilnej. Pytani wczoraj przez nas
operatorzy komórkowi potwierdzili to jednak oficjalnie.
- Zakończyliśmy rozmowy z Info-TV-FM. Nie jesteśmy zainteresowanie
tą ofertą - powiedział nam Marcin Gruszka, rzecznik prasowy
sieci Play.
- Przeanalizowaliśmy propozycję, którą otrzymaliśmy od Info- TV-FM.
Jednak w obecnych warunkach rynkowych nie widzimy w niej wartości
biznesowej - poinformował nas Andrzej Pomarański z biura
prasowego Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora
Ery.
W podobnym tonie wypowiedzieli się Wojciech Jabczyński,
rzecznik Grupy TP, właściciela Orange: - Info-FM-TV
złożyło Orange wstępną propozycję współpracy. Na dziś nie spełnia
ona naszych biznesowych oczekiwań. Dlatego raczej sceptycznie
odnosimy do możliwości podjęcia współpracy z Info-FM-TV w tym
obszarze oraz Adam Suchenek, rzecznik Polkomtela (operator sieci
Plus): - Polkomtel jest otwarty na racjonalne propozycje biznesowe.
Jeśli Info-TV-FM przedstawi nam taką, to ją rozważymy. W tej chwili
nie prowadzimy negocjacji z nimi, ponieważ ich oferta jest bardzo
ogólna, brakuje w niej wielu istotnych elementów np. gwarancji
parametrów jakościowych.
Info-TV-FM wygrało konkurs na operatora telewizji mobilnej
zorganizowany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE),
pokonując firmę, której udziałowcami byli czterej infrastrukturalni
operatorzy telefonii mobilnej. Zgodnie z koncesją nie może jednak
prowadzić sprzedaży detalicznej tej usługi.
"Liczymy, że pierwsze umowy z operatorami telekomunikacyjnymi
podpiszemy jeszcze w tym roku, ze względu na czas wdrożenia usługi
pierwsze przychody mogą pojawić się dopiero w 2010 r." - powiedział
dziennikarzom członek zarządu Info-TV-FM Jerzy Cegliński.
Zaznaczył, że spółka nie nastawia się na sprzedanie swojej oferty
wszystkim operatorom telefonii komórkowej, choć technicznie jest w
stanie to zrobić. Rozmawia natomiast również z innymi firmami
telekomunikacyjnymi, w tym z operatorami platform cyfrowych oraz
dostawcami telewizji kablowej.
Spośród platform satelitarnych ofertą telewizji mobilnej
zainteresowana jest spółka Canal+ Cyfrowy, operator Cyfry+. Dorota
Zawadzka, rzecznik prasowa firmy, potwierdziła, że prowadzone są
rozmowy z Info-TV-FM. Potencjalnie rolą operatora detalicznego
zainteresowany jest też Cyfrowy Polsat. - Rozważymy to po
otrzymaniu oferty współpracy od operatora i zapoznaniu się z jej
szczegółami - zaznacza jednak Olga Zomer, rzeczniczka Cyfrowego
Polsatu. Ze spółki ITI Neovision, właściciela N, nie otrzymaliśmy
wczoraj odpowiedzi.
Info-TV-FM poinformowało, że uruchomiło już telewizję mobilną w
Warszawie w wersji pilotażowej. Harmonogram rozwoju sieci
przewiduje, że do końca roku usługa będzie dostępna w dziesięciu
miastach.
W ofercie spółki znajduje się obecnie 12 programów
telewizyjnych (TVP 1, TVP 2, TVN, TVN24, TV Puls, MiniMini, ZigZap,
TVSilesia, Eska TV, iTV, Tele 5, Edusat Bis oraz Kino Polska) oraz
8 radiowych (Tok FM, Roxy FM, Radio Złote Przeboje, Radio Oko,
Radio Ram, RMF Maxxx Kraków, RMF FM i Radio Zet). Niebawem spółka
zamierza rozszerzyć ofertę m.in. o Eurosport, MTV Polska oraz
kanały Polsatu.
Spółka przedstawiła wyniki badania zrealizowanego przez PwC z
której wynika, że usługa telewizji mobilnej w Polsce może mieć 200
tys. abonentów w 2012 r. a docelowo 1,3 mln. Kuźmicz uznał te
szacunki za ostrożne, równocześnie nie chciał poinformować przy
jakiej liczbie abonentów usługa będzie rentowania dla Info-TV-FM.
Koszt kontentu dla 1 mln użytkowników określono na ok. 30 mln
zł.
Dołącz do dyskusji: Info-TV-FM ruszył z telewizją mobilną, operatorzy komórkowi są sceptyczni