SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

I półrocze: TVP1 liderem w 4+, TVN w 16-49, a Polsat - w 16-59. „Trend spadkowy dużych stacji”

Pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego w pierwszym półroczu br. wśród wszystkich widzów zajęła TVP1. W grupie 16-49 liderem był TVN, a w 16-59 - Polsat. Duże wzrosty zanotowały czołowe stacje newsowe. - Zmiany w panelu telemetrycznym i „dowartościowanie” stacji tematycznych m.in. przez większą próbę oraz okres lockdownu były czynnikami, które wpłynęły na stałe na panoramę rynku telewizyjnego - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Rzeżuchowski, wiceprezes zarządu agencji Media Context.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w pierwszym półroczu 2022 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem pierwszego półrocza 2021 roku zmniejszył się o 18,06 proc. i wyniósł 8,26 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Media Context, opartej na danych Nielsen Audience Measurement.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 10 proc. do 7,38 proc.

TVN wyprzedził TVP2

Podium uzupełnia TVN, który wyprzedził TVP2. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 6,85 proc. (w dół o 3,39 proc.). Z kolei czwarta TVP2 miała 6,84 proc. udziału (- 16,28 proc.).

Udział tzw. „wielkiej czwórki” spadł do poniżej 30 proc.

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 33,54 proc. w pierwszym półroczu 2021 roku do 29,33 proc. w pierwszym półroczu 2022 roku. To najniższy wynik dla pierwszego półrocza w historii prowadzenia oficjalnych badań telemetrycznych w Polsce, czyli od 1997 roku.

- Trend spadkowy dużych stacji to proces obserwowany od lat, między innymi dzięki cyfryzacji, rosnącej liczbie kanałów tematycznych kiedy to nastąpił moment w którym udziały stacji tematycznych były większe niż BIG4. - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Rzeżuchowski, wiceprezes zarządu agencji Media Context. - Zmiany w panelu telemetrycznym i „dowartościowanie” stacji tematycznych między innymi przez większą próbę, okres lockdownu, kiedy też wydaje się widzowie bardziej docenili ofertę kanałów tematycznych były czynnikami, które wpłynęły na stałe na panoramę rynku telewizyjnego. Mimo, iż średnio najdłużej oglądamy stacje BIG4, to ogólny spadek czasu przed telewizorem dotyka najbardziej właśnie tę grupę kanałów, co również wpływa na malejące udziały - analizuje ekspert.

TVN24 na czele stacji newsowych

Piąty był kanał TVN24, którego udział wzrósł o 20,92 proc. do 5,78 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info (5,58 proc. udziału; + 51,63 proc. - największy wzrost w top 20), które awansowało z siódmej lokaty.

Wśród czołowych stacji informacyjnych z 11. na 10. miejsce awansował Polsat News (2,14 proc.; do góry o 14,44 proc.).

TVN na czele w 16-49, TVP2 wyprzedziła TVP1

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 8,56 proc., po spadku o 7,66 proc.

Drugą lokatę zajął Polsat. Jego wynik w pierwszym półroczu br. zmniejszył się o 10,20 proc. do 8,19 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (- 16,34 proc. do 5,12 proc.), która wyprzedziła TVP1 (- 19,52 proc. do 4,99 proc.). Tuż za „wielką czwórką” uplasował się kanał TVN7 (- 14,32 proc. do 4,07 proc.).

Polsat rządzi w 16-59

Wśród widzów w grupie 16-59 w zeszłym półroczu nowym był Polsat (- 12,42 proc. do 7,97 proc.). 16-59 to nowy target rozliczeniowy Telewizji Polsat od początku tego roku (wcześniej nadawca operował grupą 16-49).

Dołącz do dyskusji: I półrocze: TVP1 liderem w 4+, TVN w 16-49, a Polsat - w 16-59. „Trend spadkowy dużych stacji”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mikołaj
Ciekawe czemu spadek TVP1 i TVP2 jest kilkunastoprocentowy w obu grupach a Polsatu i TVN kilkuprocentowy skoro to stacje komercyjne w tym okresie miały niekorzystny dla siebie reframing. Jaka byłaby bez tego kondycja programowa stacji?
0 0
odpowiedź
User
rozsądny
uśredniające badanie "grupy 4+" to nic innego jak "wspieranie na siłę tzw. tv publicznej" - ciekawe czym motywowane ???
czy wirtualne media są bezstronne w swoich działaniach ???
0 0
odpowiedź
User
rty
Trend spadkowy który najpierw objął prasę drukowaną teraz przechodzi na linearną TV. Branżę reklamową czekają ciężkie czasy.
0 0
odpowiedź