SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jak stacje telewizyjne promowały swoje seriale na tegorocznym Comic Conie?

W czasie zlotu fanów popkultury Comic Con wybrane stacje telewizyjne promowały swoje produkcje. Gwiazdą jesiennej edycji spotkania była Pamela Anderson, pojawili się również aktorzy z „Gry o Tron” czy „Sherlocka”.

Podczas tegorocznego Comic Conu w podwarszawskim Nadarzynie spotkali się fani kultury popularnej -  gier, seriali, książek czy filmów. Na zaproszenie organizatorów przyjechało wielu aktorów z rozpoznawalnych w Polsce seriali. Fani mogli zatem liczyć na autografy Andrew Scotta, (Tim Moriarty w „Sherlocku”) czy Maude Hirst z „Wikingów”. Fani „Pamiętników wampirów" spotkali się z Michaelem Malarkeym wcielającym się w rolę Enza. Warsaw Comic Con odwiedzili także Trevor Stines, który w „Riverdale” wciela się w postać Jasona Bossoma czy Henrik Holm ze „Skam”.

Swoją ofertę seriali prezentowały także wybrane stacje telewizyjne. Postawiono głównie na interakcje z fanami, konkursy i zabawy w klimacie promowanych serii.

W strefie HBO można było zrobić sobie zdjęcie na tytułowym tronie z „Gry o Tron”. Na fanów czekali także aktorzy - Jack Gleson (Joffrey), Daniel Portman (Podrick Payne), Gemma Whelan (Yara Greyjoy), Vladimir Furdik (Nocny Król), Julian Glover (Wielki Maester Pycelle)

AXN promował na stosiku głównie swoją produkcję dla młodzieży „Teen Woolf”. Fani mogli wziąć udział m.in. w konkursie, w którym za zdjęcie ze stosika z hasztagiem #AXN, opublikowanym w social mediach, można było zdobyć gadżety związane z „Teen Woolf”. W strefie gwiazd autografy rozdawała znana z tej serii Holland Roden - odtwórczyni roli Lydii Martin.

FOX w swojej strefie postawił na promocję jednej ze swoich sztandarowych produkcji „The Walking Dead”. Odwiedzający stoisko mogli zrobić sobie zdjęcie z „prawdziwym zombi” i wziąć udział w konkursach, w których sprawdzana była wiedza o serialu. Drugim promowanym na stosiku serialem była produkcja z uniwersum Marvla „The Gifted – naznaczeni”. Dla fanów tej serii także czekał specjalny konkurs z gadżetami do zdobycia.

Własną „Wioskę Wikingów” przygotowała stacja History (A+E Networks). Na odwiedzających strefę widzów serii „Wikingowie” czekało mnóstwo atrakcji – m.in. możliwość wykonania nordyckiej biżuterii, garnka czy fryzury, a nawet wybicia własnej monety. W specjalnie przygotowanym namiocie można było zasięgnąć porad wieszczki-wróżki, a w strefie dla panów – ostrzyc włosy i brodę na wzór Wikinga.

 

 

- Nic nie działa tak dobrze na widzów i fanów kanału jak możliwość doświadczenia naszych produkcji. Na Comic Con przychodzą głównie ludzie młodzi, ale i wiele rodzin z dziećmi. Do tych grup bardzo trudno dotrzeć na tak konkurencyjnym rynku jak media. Eventy takie jak ten to doskonała okazja, by uchwycić pasjonatów seriali i popkultury. Comic Con daje także szansę potencjalnym widzom na poznanie naszej oferty – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Tomasz Wysocki, digital & PR manager, A+E Networks.

Jak podkreśla Wysocki, interaktywne „Wioski Wikingów” znakomicie przyczyniają się do promocji serialu, wprowadzając fanów w historyczny klimat. Na Comic Conie wioska zagościła po raz pierwszy.

- Rozmowy z organizatorami Comic Conu trwały co najmniej pół roku. Myśleliśmy o tym, by w spektakularny sposób zaznaczyć naszą obecność na tym konwencie. Stoisko na Comic Conie to kolejna część „inwazji Wikingów” na Polskę – organizujemy podobne spotkania we współpracy z grupami rekonstrukcyjnymi w innych miastach Polski, m.in. Krakowie, Gdańsku czy Poznaniu – tłumaczy Tomasz Wysocki.

Warsaw Comic Con – Fall Edition, odbył się w Nadarzynie w dniach 24-26 listopada. Event pochodzi z USA, co roku odbywa się w San Diego. 

Dołącz do dyskusji: Jak stacje telewizyjne promowały swoje seriale na tegorocznym Comic Conie?

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
omg
co za patologia...
wygląda to wszystko jak akcje promocyjne najgorszych kanałów na białorusi.
Ale w sumie cały ten event tak wygląda...
0 0
odpowiedź
User
?????
Co to, k..., jest?! Zdjęcia banerów i stoisk z siedziskami i jabłkami?! K..., ja p...., po co to komu?! To że jest to wyszukiwana fraza (SEO, SEO!!), to znaczy, że trzeba produkować taki gniot?! Oj, oj, Wirtualne... Chyba zacznę Was blokować dla całej mojej sieci.
0 0
odpowiedź
User
Olo
Poziom kanału...
0 0
odpowiedź