Jedynka liderem rynku radiowego wśród seniorów
W I półroczu 2013 roku pozycję lidera ogólnopolskiego rynku radiowego wśród słuchaczy w wieku od 60 do 75 lat zajęła Jedynka - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
W I półroczu 2013 roku pozycję lidera zajęła Jedynka. Stacja ta zanotowała spadek udziału w rynku radiowym z 34,84 proc. do 30,89 proc. - wynika z raportu Radio Track Millward Brown przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl
W analizowanym okresie na drugie miejsce - z czwartego - awansowało RMF FM, które zyskało 3,10 pkt. proc. do 12,51 proc. Natomiast na ostatnią pozycję podium - z miejsca drugiego - spadło Audytorium 17 (pomimo wzrostu udziału z 11,39 proc. do 12,21 proc.).
60-75 |
styczeń 2012 : czerwiec 2012 |
styczeń 2013 : czerwiec 2013 |
Jedynka |
34,84% |
30,89% |
Radio RMF FM |
9,41% |
12,51% |
Audytorium 17 |
11,39% |
12,21% |
Radio ZET |
8,90% |
10,39% |
Radio Maryja |
9,47% |
7,01% |
Trójka |
6,88% |
6,04% |
Złote Przeboje |
2,57% |
3,25% |
Radio TOK FM |
3,06% |
2,45% |
Dwójka |
1,70% |
1,18% |
RMF Classic |
1,41% |
1,11% |
Radio ESKA |
0,92% |
1,09% |
Radio Plus |
0,76% |
1,05% |
RMF MAXXX |
0,15% |
0,54% |
Radio Wawa |
0,36% |
0,36% |
CHILLI ZET |
0,13% |
0,19% |
PLANETA FM |
0,19% |
0,08% |
Radio PiN |
0,07% |
0,04% |
ESKA ROCK |
0,04% |
0,03% |
Antyradio |
0,00% |
0,02% |
Czwórka |
0,06% |
0,02% |
Radio Roxy |
0,01% |
0,00% |
N= |
7 582 |
7 763 |
Przypomnijmy, że liderem ogólnopolskiego rynku radiowego jest RMF FM (więcej na ten temat).
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: Jedynka liderem rynku radiowego wśród seniorów