SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Juliusz Braun chce zatrzymać proces komercjalizacji TVP

Prezes Juliusz Braun zamierza odbudować misyjny charakter telewizji publicznej. W środę w TVP odbyło się w tej sprawie pierwsze spotkanie konsultacyjne z przedstawicielami organizacji pozarządowych.

Prezes TVP Juliusz Braun podkreślił, że pierwsze sygnały zmian, które mają miejsce w Telewizji Polskiej, będą widoczne już we wrześniu. - Nowa ramówka przyniesie m.in. zwiększenie obecności tematyki kulturalnej i społecznej w TVP2. W Dwójce pojawi się również pasmo dla dzieci o charakterze kulturalno-edukacyjnym. W TVP1 powstaną natomiast nowe pasma edukacyjne, publicystyczne i reportażowe. Ze sferą programową powiązana jest ściśle rewolucja technologiczna, wejście w cyfryzację - mówi Braun.

Szef TVP zapowiedział liczne działania, które mają na celu zatrzymanie procesu komercjalizacji TVP. - Trzeba wreszcie przerwać błędne koło niekontrolowanej komercjalizacji Telewizji Polskiej i powrócić do rozmowy o prawdziwych zadaniach telewizji publicznej, w tym o budowaniu kapitału społecznego. Do tej rozmowy zapraszamy organizacje pozarządowe - stwierdził Braun.

>>> Juliusz Braun: w TVP więcej kultury, edukacji i teatru

Zadanie odbudowy misji mediów publicznych ma być realizowane m.in. poprzez organizację tzw. „kolegiów gatunkowych - zespołów eksperckich”. W czasie takich spotkań pracownicy TVP mają dyskutować z przedstawicielami różnych środowisk. Według zapowiedzi TVP, powstać mają m.in. kolegia: teatralne, edukacyjne, filmu fabularnego, seriali, animacji i filmu dokumentalnego.

>>> Grażyna Torbicka: Wierzę w edukacyjną misję telewizji

Terminy kolejnych spotkań konsultacyjnych mają zostać podane w najbliższym czasie.

Dołącz do dyskusji: Juliusz Braun chce zatrzymać proces komercjalizacji TVP

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nick
to oznacza nastepne 1000 osob na bruk!
0 0
odpowiedź
User
sam
w końcu ktoś zaczyna mówić sensownie o TVP dość szmatławej komercji rodem z TVN, oby nie skończyło się na słowach ale na czynach, powodzenia !
0 0
odpowiedź
User
szara komórka
Kolegia ekspertów, odrębne dla każdej dziedziny sztuki? Czy to przypadkiem nie powiększa grona licznych doradców, biorących niezłe pieniądze z kasy TVP za fakt istnienia? Co robią wszyscy zarządzający programem w TVP? Jeśli przynajmniej w Dwójce nie obstał się żaden realny znawca kultury, czy edukacji, to zmiany trzeba zacząć od zwalniania niekompetentnych, panie prezesie, a nie tworzenia kolejnych bytów, znających tv z drugiej strony ekranu.
Myślę, że wiedzę o tych, którzy potrafią stworzyć ambitny i misyjny program w tv macie u siebie w archiwach na tyłówkach, bo nie wszyscy, których stamtąd wyrzucano przez lata, już umarli. Tylko, żeby to publicznie przyznać, trzeba mieć dużą klasę...:)
0 0
odpowiedź