Kanał TVP Info odbudowuje widownię i zwiększa zasięg
Oglądalność kanału TVP Info po ogromnym spadku związanym z uruchomieniem nowej jego wersji, systematycznie wzrasta z miesiąca na miesiąca. We wrześniu udział kanału wynosił 1,24 proc., a w styczniu już ponad 2 proc. Praktycznie nie spadły za to wpływy reklamowe stacji.
Kanał TVP Info od września ub.r. zyskał nowe studio, a w ramówce pojawiły się nowe programy i nowi dziennikarze. Jednak równolegle z ramówki znikły popularne programy lokalne, które przeniesiono do nowego kanału TVP Regionalna (więcej na ten temat). W związku z usunięciem pasm lokalnych TVP Info zaczęło też nadawać na koncesji satelitarnej. Nie jest zatem objęte tzw. zasadą must carry, co odbiło się na zmniejszeniu jego zasięgu technicznego. Liczne sieci kablowe umieściły TVP Info tylko w cyfrowych pakietach, gdy wcześniej był on obecny też w ofercie analogowej.
Zmiany te wpłynęły na gwałtowny spadek oglądalności stacji. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, w okresie od 1 września ub.r. do 23 stycznia br. jej średnia minutowa oglądalność wyniosła 100 tys. widzów przy udziale wynoszącym 1,56 proc. w grupie 4+ i 0,60 proc. w grupie 16-49. To o ponad połowę mniej niż rok wcześniej, gdy kanał śledziło 210 tys. osób, a jego udział plasował się odpowiednio na poziomie 3,31 proc. i 1,56 proc.
Jednak z miesiąca na miesiąc wyniki TVP Info się poprawiają. We wrześniu ub.r. udział stacji wynosił 1,24 proc. w grupie 4+, tyle samo było w październiku ub.r., ale już w listopadzie ub.r, udział uplasował się na poziomie 1,57 proc., w grudniu ub.r. - 1,69 proc., a w okresie od 1 do 23 stycznia wyniósł już 2,03 proc. Rośnie też udział TVP Info w grupie komercyjnej, najważniejszej dla reklamodawców - we wrześniu ub.r. wynosił 0,52 proc., a w tym miesiącu - 0,82 proc.
Widownia TVP Info miesiąc po miesiącu
TVP Info |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Miesiąc |
AMR |
SHR % |
SHR % |
Wrzesień 2013 |
71 833 |
1,24% |
0,52% |
Październik 2013 |
72 471 |
1,24% |
0,48% |
Listopad 2013 |
104 321 |
1,57% |
0,57% |
Grudzień 2013 |
116 100 |
1,69% |
0,62% |
Styczeń 2014 (do 23) |
148 240 |
2,03% |
0,82% |
Średnia |
100 175 |
1,56% |
0,60% |
Wirtualnemedia.pl |
|||
Wrzesień 2012 |
207 369 |
3,71% |
1,76% |
Październik 2012 |
201 950 |
3,40% |
1,51% |
Listopad 2012 |
208 677 |
3,23% |
1,51% |
Grudzień 2012 |
224 576 |
3,29% |
1,60% |
Styczeń 2013 (do 23) |
209 405 |
2,94% |
1,42% |
Średnia |
210 483 |
3,31% |
1,56% |
- Ciężka praca, trafne decyzje ramówkowe i systematyczne odbudowywanie zasięgu technicznego zaczynają przynosić efekty - komentuje rosnące wyniki Tomasz Sygut, zastępca dyrektora Telewizyjnej Agencji Informacyjnej ds. TVP Info.
Stacja niebawem ma szansę na jeszcze większą poprawę wyników, bo pojawi się w ofercie analogowej Vectry, drugiego największego operatora kablowego w kraju. - Proces włączania tego programu do oferty rozpoczniemy w styczniu. Natomiast zakończenie procesu we wszystkich sieciach planujemy przed końcem lutego - mówi Wirtualnemedia.pl Krzysztof Stefaniak, rzecznik prasowy Vectry.
Z danych telemetrycznych wynika, że wszystkie pięć najpopularniejszych programów TVP Info w okresie od 1 września ub.r. do 23 stycznia br. pokazano w pierwszym miesiącu 2014 roku. Pierwsze miejsce zajęło wydanie magazynu “Dziś wieczorem” z 20 stycznia br. z oglądalnością wynoszącą 638 tys. osób. Drugie miejsce zajął “Puls Polski” (518 tys. widzów), a trzecia lokata należała do “Forum” (505 tys. widzów).
Pięć topowych programów w TVP Info
Top 5 programów w okresie od 1.09.2013 do 23.01.2014 |
Wszyscy 4+ |
|||
Program |
Data |
Godz. |
AMR |
SHR % |
DZIS WIECZOREM /PROG.PUBL.POL./ |
20-01-2014 |
19:57 |
638 141 |
3,86% |
PULS POLSKI /MAG.PUBL/ |
01-01-2014 |
16:44 |
517 989 |
3,55% |
FORUM /PROG.PUBLICYSTYCZNY/ |
17-01-2014 |
20:12 |
504 583 |
2,96% |
TVP INFO - SERWIS INFORMACYJNY WYD. SPECJALNE |
01-01-2014 |
17:59 |
502 768 |
3,22% |
MINELA DWUDZIESTA /PROG.PUBL./ |
13-01-2014 |
20:12 |
498 187 |
2,94% |
Mimo dużego spadku oglądalności, praktycznie nie zmalały wpływy reklamowe TVP Info. W okresie od 1 września ub.r. do 23 stycznia br. wynosiły 79,2 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej plasowały się na poziomie 79,6 mln zł. Trzeba jednak zauważyć, że rok temu przez Nielsena nie były monitorowane reklamy w pasmach lokalnych, a teraz w ich godzinach są emitowany reklamy ogólnopolskie, które podlegają monitoringowi instytutu.
Dołącz do dyskusji: Kanał TVP Info odbudowuje widownię i zwiększa zasięg
A pisanie co wolisz mija się z celem. Wolny kraj i oglądaj co chcesz. masz wybór.
A nie musisz pod każdym postem o INFO pisać i wieszać nad nimi psy. :)