SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kanał TVP Info odbudowuje widownię i zwiększa zasięg

Oglądalność kanału TVP Info po ogromnym spadku związanym z uruchomieniem nowej jego wersji, systematycznie wzrasta z miesiąca na miesiąca. We wrześniu udział kanału wynosił 1,24 proc., a w styczniu już ponad 2 proc. Praktycznie nie spadły za to wpływy reklamowe stacji.

Kanał TVP Info od września ub.r. zyskał nowe studio, a w ramówce pojawiły się nowe programy i nowi dziennikarze. Jednak równolegle z ramówki znikły popularne programy lokalne, które przeniesiono do nowego kanału TVP Regionalna (więcej na ten temat). W związku z usunięciem pasm lokalnych TVP Info zaczęło też nadawać na koncesji satelitarnej. Nie jest zatem objęte tzw. zasadą must carry, co odbiło się na zmniejszeniu jego zasięgu technicznego. Liczne sieci kablowe umieściły TVP Info tylko w cyfrowych pakietach, gdy wcześniej był on obecny też w ofercie analogowej.

Zmiany te wpłynęły na gwałtowny spadek oglądalności stacji. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, w okresie od 1 września ub.r. do 23 stycznia br. jej średnia minutowa oglądalność wyniosła 100 tys. widzów przy udziale wynoszącym 1,56 proc. w grupie 4+ i 0,60 proc. w grupie 16-49. To o ponad połowę mniej niż rok wcześniej, gdy kanał śledziło 210 tys. osób, a jego udział plasował się odpowiednio na poziomie 3,31 proc. i 1,56 proc.

Jednak z miesiąca na miesiąc wyniki TVP Info się poprawiają. We wrześniu ub.r. udział stacji wynosił 1,24 proc. w grupie 4+, tyle samo było w październiku ub.r., ale już w listopadzie ub.r, udział uplasował się na poziomie 1,57 proc., w grudniu ub.r. - 1,69 proc., a w okresie od 1 do 23 stycznia wyniósł już 2,03 proc. Rośnie też udział TVP Info w grupie komercyjnej, najważniejszej dla reklamodawców - we wrześniu ub.r. wynosił 0,52 proc., a w tym miesiącu - 0,82 proc.

Widownia TVP Info miesiąc po miesiącu

TVP Info

Wszyscy 4+

16-49

Miesiąc

AMR

SHR %

SHR %

Wrzesień 2013

71 833

1,24%

0,52%

Październik 2013

72 471

1,24%

0,48%

Listopad 2013

104 321

1,57%

0,57%

Grudzień 2013

116 100

1,69%

0,62%

Styczeń 2014 (do 23)

148 240

2,03%

0,82%

Średnia

100 175

1,56%

0,60%

Wirtualnemedia.pl

Wrzesień 2012

207 369

3,71%

1,76%

Październik 2012

201 950

3,40%

1,51%

Listopad 2012

208 677

3,23%

1,51%

Grudzień 2012

224 576

3,29%

1,60%

Styczeń 2013 (do 23)

209 405

2,94%

1,42%

Średnia

210 483

3,31%

1,56%


- Ciężka praca, trafne decyzje ramówkowe i systematyczne odbudowywanie zasięgu technicznego zaczynają przynosić efekty - komentuje rosnące wyniki Tomasz Sygut, zastępca dyrektora Telewizyjnej Agencji Informacyjnej ds. TVP Info.

Stacja niebawem ma szansę na jeszcze większą poprawę wyników, bo pojawi się w ofercie analogowej Vectry, drugiego największego operatora kablowego w kraju. - Proces włączania tego programu do oferty rozpoczniemy w styczniu. Natomiast zakończenie procesu we wszystkich sieciach planujemy przed końcem lutego - mówi Wirtualnemedia.pl Krzysztof Stefaniak, rzecznik prasowy Vectry.

Z danych telemetrycznych wynika, że wszystkie pięć najpopularniejszych programów TVP Info w okresie od 1 września ub.r. do 23 stycznia br. pokazano w pierwszym miesiącu 2014 roku. Pierwsze miejsce zajęło wydanie magazynu “Dziś wieczorem” z 20 stycznia br. z oglądalnością wynoszącą 638 tys. osób. Drugie miejsce zajął “Puls Polski” (518 tys. widzów), a trzecia lokata należała do “Forum” (505 tys. widzów).

Pięć topowych programów w TVP Info

Top 5 programów w okresie od 1.09.2013 do 23.01.2014

Wszyscy 4+

Program

Data

Godz.

AMR

SHR %

DZIS WIECZOREM /PROG.PUBL.POL./

20-01-2014

19:57

638 141

3,86%

PULS POLSKI /MAG.PUBL/

01-01-2014

16:44

517 989

3,55%

FORUM /PROG.PUBLICYSTYCZNY/

17-01-2014

20:12

504 583

2,96%

TVP INFO - SERWIS INFORMACYJNY WYD. SPECJALNE

01-01-2014

17:59

502 768

3,22%

MINELA DWUDZIESTA /PROG.PUBL./

13-01-2014

20:12

498 187

2,94%


Mimo dużego spadku oglądalności, praktycznie nie zmalały wpływy reklamowe TVP Info. W okresie od 1 września ub.r. do 23 stycznia br. wynosiły 79,2 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej plasowały się na poziomie 79,6 mln zł. Trzeba jednak zauważyć, że rok temu przez Nielsena nie były monitorowane reklamy w pasmach lokalnych, a teraz w ich godzinach są emitowany reklamy ogólnopolskie, które podlegają monitoringowi instytutu.

Dołącz do dyskusji: Kanał TVP Info odbudowuje widownię i zwiększa zasięg

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aa
O 100% WOLĘ....TVN 24 i TVN 24 Biznes i Świat.....wspaniałe kanały - zresztą najlepsze.!!!
0 0
odpowiedź
User
M42
Do aa, Chyba chciałeś napisać TVN24 i TVN24 BIS. Bo to są dla mnie dwa te same kanały. :)
A pisanie co wolisz mija się z celem. Wolny kraj i oglądaj co chcesz. masz wybór.
A nie musisz pod każdym postem o INFO pisać i wieszać nad nimi psy. :)
0 0
odpowiedź
User
jeden pies
TVP Info czy tvn24 - bez różnicy który oglądasz. tvn ładniejszy i błyskotkowy, propaganda ta sama
0 0
odpowiedź