„Kobieta i Życie” na czele miesięczników poradnikowych po trzech kwartałach 2014 roku
W pierwszych trzech kwartałach br. na pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych awansowała „Kobieta i Życie”, która zanotowała największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił magazyn „Cała Ty”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku wyniosła 358 728 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku zwiększyła się ona o 8,95 proc. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. Rok wcześniej pismo to zajmowało miejsce trzecie.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Na drugie miejsce spadły „Dobre Rady” (Grupa Burda). Średni wynik tego miesięcznika uplasował się na poziomie 343 907 egz., po spadku o 9,88 proc.
Ostatnią pozycję podium zajął „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był drugi. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,35 proc. do 316 825 egz.
Z kolei największy spadek zanotował magazyn „Cała Ty” (Phoenix Press), który spadł z miejsca piątego na szóste. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmniejszyła się bowiem o 45,19 proc. do 152 515 egz. Trzeba jednak dodać, że tytuł wszedł na rynek dopiero w lipcu ub.r. Pierwszym numerem było wydanie sierpniowe.
Wirtualnemedia.pl |
I-III kwartał |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Kobieta i Życie |
444 901 |
358 728 |
358 728 |
467 699 |
329 272 |
329 261 |
Dobre Rady |
495 556 |
344 063 |
343 907 |
548 889 |
381 605 |
381 605 |
Świat Kobiety |
432 447 |
316 825 |
316 825 |
488 988 |
331 220 |
331 220 |
Poradnik Domowy |
423 648 |
306 969 |
306 847 |
440 867 |
304 006 |
303 970 |
Claudia |
368 440 |
215 273 |
215 106 |
415 967 |
259 205 |
259 064 |
Cała Ty |
315 423 |
152 515 |
152 515 |
500 000 |
278 273 |
278 273 |
Olivia |
229 406 |
145 204 |
145 204 |
306 037 |
175 946 |
175 946 |
We wrześniu 2014 roku liderem (po awansie z miejsca drugiego) był „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), którego sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2013 roku jednak zmniejszyła się o 10,15 proc. do 341 082 egz.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała „Kobieta i Życie” (340 691 egz.; spadek o 1,98 proc.), natomiast na ostatnią lokatę podium (z pozycji lidera) spadły „Dobre Rady” (338 153 egz.; w dół o 12,72 proc.).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „Cała Ty” - było to 38,29 proc. do 149 459 egz.
wrzesień |
||||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Poradnik Domowy |
443 060 |
341 082 |
341 082 |
510 320 |
379 606 |
379 606 |
Kobieta i Życie |
434 959 |
340 691 |
340 691 |
429 955 |
347 560 |
347 560 |
Dobre Rady |
500 000 |
339 553 |
338 153 |
540 000 |
387 415 |
387 415 |
Świat Kobiety |
414 913 |
308 501 |
308 501 |
441 944 |
346 264 |
346 264 |
Claudia |
351 871 |
231 859 |
231 859 |
404 898 |
236 600 |
236 600 |
Cała Ty |
254 000 |
149 459 |
149 459 |
500 000 |
242 191 |
242 191 |
Olivia |
229 963 |
144 073 |
144 073 |
294 824 |
218 419 |
218 419 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Kobieta i Życie” na czele miesięczników poradnikowych po trzech kwartałach 2014 roku