SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Komisarz Alex” pokonał Polsat i TVP2. 6,1 mln zł z reklam

Siódmą serię „Komisarza Alexa” oglądało średnio 2,39 mln widzów, o 80 tys. osób mniej niż pokazywaną rok temu szóstą edycję produkcji. Serial dał TVP1 pozycję wicelidera w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 6,07 mln zł.

serial „Komisarz Alex”, fot. tvp serial „Komisarz Alex”, fot. tvp

Średnia widownia premierowych odcinków siódmej edycji „Komisarza Alexa” (emitowanych w soboty o godz. 20.25, w okresie od 5 września do 28 listopada br.) wyniosła 2,39 mln osób. Przełożyło się to na 15,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 9,50 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtuanemedia.pl.

W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadził 11. Odcinek. Oglądało go 2,8 mln osób. Wyjątkowo odcinek ten pokazany został w niedzielę 15 listopada br. o 17.30. Zwykle TVP1 w tym paśmie emituje powtórki „Komisarza Alexa”, ale ze względu na zamachy terrorystyczne we Francji w sobotę 14 listopada br. stacja nie pokazała premierowego odcinka serialu.

Trzy topowe odcinki serialu

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Data

Godz.

AMR

SHR %

15-11-2015

17:33:25

2 801 885

18,43%

07-11-2015

20:28:20

2 658 875

16,06%

21-11-2015

20:28:21

2 596 950

16,05%

Dla porównania, szóstą edycję serialu, pokazywaną jesienią ub.r., śledziło średnio 2,47 mln osób, a jej udział plasował się na poziomie odpowiednio 15,45 proc. i 9,70 proc. Oznacza to stratę 80 tys. widzów.

W paśmie nadawania „Komisarza Alexa” TVP1 była wiceliderem w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce w tym czasie zajął TVN, który emitował wówczas gł. „Mam talent!”, a udział tej stacji wyniósł 18,86 proc. Dalej uplasowały się: TVP2 (gł. „The Voice of Poland”; 12,08 proc.) oraz Polsat (gł. filmy i „SuperDzieciak”; 10,66 proc.).

Natomiast w grupie komercyjnej druga była już Dwójka, która miała lepszy udział niż Polsat i Jedynka. Ta zajęła dopiero czwarte miejsce.

Oglądalność „Komisarza Alexa” na tle konkurencji

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

AMR

SHR %

SHR %

TVN

2 939 822

18,86%

19,31%

TVP1 - Komisarz Alex 7

2 388 806

15,33%

9,50%

TVP2

1 881 970

12,08%

13,80%

Polsat

1 660 777

10,66%

12,31%

Przychody z reklam nadawanych przy emisji „Komisarza Alexa 7” wyniosły 6,07 mln zł. W porównaniu do szóstej serii zwiększyły się one o 4,19 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Wiosną 2016 roku TVP1 nie pokaże kolejnej serii „Komisarza Alexa”. Nie ma decyzji, czy serial wróci na antenę jesienią przyszłego roku.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że średni udział TVP1 w rynku telewizyjnym w listopadzie br. wyniósł 13,18 proc.

Dołącz do dyskusji: „Komisarz Alex” pokonał Polsat i TVP2. 6,1 mln zł z reklam

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pawel76
Serial musi wrócić na jesień przyszłego roku.Jest fantastyczny
0 0
odpowiedź
User
szulc 22
W 8 seri serialu nie będzie Lucyny
0 0
odpowiedź